Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-06@22:37:02 GMT

فرهنگ رضوی در دهه کرامت شهرقدس الگوسازی می شود

تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۶۸۴۶۴

فرهنگ رضوی در دهه کرامت شهرقدس الگوسازی می شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرقدس، جلسه ستاد گرامیداشت دهه کرامت شهرستان قدس با حضور امام جمعه، فرماندار، دبیر اجرایی ستاد دهه کرامت و جمعی از مسوولان شهرستان قدس همراه با پخش صلوات خاصه در دفتر امام جمعه تشکیل شد.

حجت الاسلام رضا جوکار امام جمعه شهرقدس ضمن قدردانی از فعالیت های کانون های خدمت رضوی شهرستان در ایام سال و برنامه های اجرایی دهه کرامت در سال های گذشته با همکاری ادارات، مساجد و هیئات اظهار کرد: خادمیاران رضوی پیوند معنوی بین مردم و امام رضا(ع) ایجاد کرده و دهه کرامت برکاتی همراه داشته و لازم است کارهای اثرگذار و ماندگار برای اقشار مختلف مردم به خصوص نیازمندان انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی گفت: ترویج فرهنگ کرامت رضوی و الگوسازی از اهداف مهم برنامه ها بوده و باید مباحثی مانند اخلاق، رفتار و گفتار کریمانه در جامعه تبیین شود. 

قدرت اله کریمی رابط کانون های خدمت رضوی و دبیراجرایی ستاد دهه کرامت شهرستان قدس در ادامه با اشاره به هم افزایی و هماهنگی ادارات در برنامه ها بیان کرد: هر کس در هرکجا به نیابت از حضرت رضا علیه السلام خدمتی انجام دهد به عنوان خادم حضرت بوده و اجر خدمت خود را خواهد گرفت.

وی افزود: با توجه به اینکه دهه کرامت با ایام امتحانات در مدارس و دانشگاه ها همراه است پس از تلاوت قرآن کریم و قبل از شروع امتحان، صلوات خاصه پخش شود و برپایی ایستگاه صلواتی و چایخانه رضوی و برگزاری برنامه ۱۰ شب ۱۰ مسجد همراه با برنامه های متنوع معنوی و فرهنگی بخشی از برنامه های در نظر گرفته شده است.

دبیر اجرایی دهه کرامت شهرقدس گفت: تهیه و توزیع بسته های حمایتی و معیشتی برای خانواده های تحت پوشش و واجد شرایط، تهیه بسته های تبرکی، همکاری و مشارکت خادمیاران در همه برنامه ها با لباس خدمت در معیت پرچم متبرک رضوی، متبرک شدن نان به نمک متبرک، پخش صلوات خاصه در ساعت ۸ شب از همه مساجد به ویژه در شب ولادت امام رضا علیه السلام و توجه ویژه ادارات به تکریم ارباب رجوع و حفظ کرامت آنان در دهه کرامت از جمله برنامه های مورد تاکید ستاد است.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به برنامه ریزی های انجام شده خدام آستان قدس رضوی در شهرقدس حضور خواهند یافت و برنامه های ویژه ای از جمله دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران، تجدید میثاق با شهدا، امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی، تجلیل از بقاع متبرکه، دیدار با آتش نشانان، گروه های جهادی، پاکبانان، مددجویان بهزیستی و کمیته امداد، برگزاری جشن های مردمی، مسابقات کتابخوانی، فرهنگی، ورزشی و هنری مختلف، آزادسازی زندانیان، دیدار با بیماران و تجلیل از کادر درمان، راهپیمایی خانوادگی، جشنواره های گوناگون مانند آواها و نواهای رضوی از روز میلاد حضرت معصومه(س) تا میلاد امام رضا(ع) با همکاری نهادهای مردمی و دستگاه های مختلف شهرستان برگزار خواهد شد. 

انتهای پیام/ ۶۷۰۷۹

منبع: فارس

کلیدواژه: امام جمعه شهرقدس برنامه ها دهه کرامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۶۸۴۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارسال سند محتوایی ۲۰ برنامه‌ آستان قدس رضوی برای عتبات

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر فقیه اسفندیاری معاون بین‌الملل و رئیس دبیرخانه اجلاسیه آستان‌های مقدس و بقاع متبرکه در نشست برخط آستان‌های مقدس ایران اسلامی با موضوع هماهنگی برنامه‌های دهه کرامت با بیان اینکه سند محتوایی ۲۰ نوع برنامه‌ای که آستان قدس رضوی در حرم و خارج از حرم در دهه کرامت برگزار می‌کند، برای عتبات ارسال شده است، گفت: تأکید ما بر برنامه‌های شاخص و مهمی است که انتظار می‌رود بقاع متبرکه در آن مشارکت داشته باشند و در اسرع وقت برای دبیرخانه ارسال کنند تا هماهنگی‌های لازم برای برگزاری این برنامه‌ها انجام شود.

رئیس سازمان علمی فرهنگی آستان قدس رضوی، ضمن در این نشست با اشاره به اهمیت هم‌گرایی و هم‌افزایی آستان‌های مقدس و بقاع متبرکه در برگزاری برنامه‌های دهه کرامت گفت: سابقه نداشته است که نتایج و دستاورد‌های مقدس در موضوعی با محوریت آستان قدس رضوی به صورت همگام و مشترک و یکپارچه انجام شود.

طالبی با بیان اینکه آستان قدس رضوی قبل از این نشست، بسته محتوایی خود شامل شعار محوری، روزشمار، حدیث محوری و برنامه‌های شاخص این ایام را برای آستان‌های مقدس ارسال کرده بودافزود: در این نشست، آستان‌های مقدس و اعضای این جلسه از برنامه‌های آستان قدس رضوی به طور کلی آگاهی پیدا کردند و برای هماهنگی بیشتر در این زمینه تبادل نظر کردند.

در این نشست همچنین، نمایندگان آستان‌های مقدس و بقاع متبرکه برنامه‌های خود در دهه کرامت را تشریح و بر ضرورت هم‌افزایی و همکاری در این زمینه تأکید کردند.

در پایان این نشست، مقرر شد دبیرخانه اجلاسیه آستان‌های مقدس و بقاع متبرکه، هماهنگی‌های لازم برای برگزاری برنامه‌های دهه کرامت را با همکاری و مشارکت بقاع متبرکه سراسر کشور انجام دهد.

دیگر خبرها

  • برگزاری ۴۰ عنوان برنامه هم‌زمان با دهه مبارک کرامت در استان مرکزی
  • برگزاری جشن‌های دهه کرامت با حضور خادمان رضوی در ماهشهر
  • ۶۰ عنوان برنامه دهه کرامت در اردبیل برگزار می‌شود
  • ۶۰ عنوان برنامه دهه کرامت در اردبیل برگزار می شود
  • سمنان دهه کرامت میزبان خادمان رضوی با اجرای ۱۰۰ عنوان برنامه است
  • ۴۵۰ ویژه برنامه دهه کرامت در سطح استان بوشهر اجرا می‌شود
  • کرمانشاه میزبان خادمان حضرت معصومه (س) خواهد بود
  • ایجاد ۲۱ چایخانه رضوی در زنجان
  • ارسال سند محتوایی ۲۰ برنامه‌ آستان قدس رضوی برای عتبات
  • اجرای برنامه‌های دهه کرامت بویین میاندشت با مشارکت مردم