Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - امام جمعه بوشهر شهادت را پدیده‌ای شگرف دانست و با بیان اینکه شهادت سبب تحول و پویایی جامعه می‌شود گفت: شهدای فرهنگی نماد علم و عمل هستند و نهادینه کردن آرمان‌های آنها وظیفه اصلی آموزش و پرورش است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری ظهر امروز در نشست با اعضا کنگره شهدای فرهنگی و دانش‌آموز استان بوشهر با اشاره به جایگاه شهادت در ایزد منان اظهار داشت: انسان وقتی متولد می‌شود با ارتحال از فضایی به فضایی دیگر منتقل می‌شود اما معدوم نمی‌شود ولی شهید نه با ارتحال بلکه با عروج و صعود به حیات جاودانه و آسمانی می‌رسد که عروج عرشی الهی اولویت دستاورد و پدیده شهادت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر، شهادت را بالاترین را ارزش عالم هستی و آخرت دانست و تصریح کرد: صیانت ملی دومین دستاورد شهادت است زیرا اگر پایمردی و ایثار شهدا در 8 سال دفاع مقدس نبود، کشور زیر لگد دنیای استعمار و استکبار، دچار بحران‌های مختلف شده بود.

وی با بیان اینکه راه و آرمان شهید ماندگار و جاودانه است تصریح کرد: حراست و صیانت مذهبی سومین نتیجه مبارک شهادت است که بیمه شدن اسلام توسط امام حسین (ع) نمونه بارز این دستاورد است.

امام جمعه بوشهر، عزت خانواده شهدا و ماندگاری راه و رسم شهید را دیگر دستاوردهای پدیده شهادت دانست و اضافه کرد: چون در یادواره‌ها و کنگره‌های شهدا، راه و رسم آنها تبیین می‌شود به  همین سبب برگزاری کنگره‌ها، کمتر از شهادت نیست.

وی با بیان اینکه شهید می‌تواند جامعه را متحول کند خاطر نشان کرد: شهید حاج قاسم سلیمانی با شهادت خودش ضمن اینکه علو شخصیتی یافت، جامعه را در حوزه‌های مختلف متحول کرد.

صفایی بوشهری، با بیان اینکه در پرتو برگزاری یادواره و کنگره شهدا، راه و مسیر آنها تداوم می‌یابد خاطر نشان کرد: کنگره‌ کلید باز کردن مکتب شهدا هستند و بهترین هدیه به شهدا، مانایی و پویایی راه رسم آنها است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر، شهدای فرهنگی را نماد علم و عمل دانست و افزود: نهادینه کردن آرمان‌های این شهدا وظیفه اصلی آموزش و پرورش است.

وی برگزاری کنگره شهدا و ادامه برنامه‌های آن در طول سال را یک ضرورت دانست و تأکید کرد: این کنگره باید در جامعه مورد مخاطب، اثرگذاری داشته باشد و دانش‌آموزان استان بوشهر فوق‌العاده پذیرش این مهم و دستاوردهای کنگره شهدای فرهنگی و دانش‌آموز هستند.

امام جمعه بوشهر، خدمات و فعالیت اعضا کنگره شهدای فرهنگی و دانش‌آموز استان را ستود و بیان کرد: دستاوردهای این کنگره باید در برنامه‌های مختلف به جامعه هدف از جمله دانش‌آموزان و خانواده‌ها ارائه شود.

صفایی بوشهری، شهادت را پدیده‌ای شگرف دانست و با بیان اینکه شهادت سبب تحول و پویایی جامعه می‌شود گفت: شهدای فرهنگی نماد علم و عمل هستند و نهادینه کردن آرمان‌های آنها وظیفه اصلی آموزش و پرورش است.

برگزاری کنگره شهدا فرهنگی و آموزش و پرورش استان بوشهر در سوم خرداد

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر هم توجه به سند بنیادین در اجرا برنامه‌ها در اولویت است گفت: فعالیت‌ها و برنامه‌های آموزش و پرورش بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و بیانیه گام دوم انقلاب و در راستای تعمیق ترویج ارزش‌های اسلامی، آرمان‌های شهدا و باورهای انقلابی مردم تدوین و اجرا می‌شوند.

علی موحدی از برگزاری کنگره شهدا فرهنگی و آموزش و پرورش استان بوشهر در سوم خرداد خبر داد و عنوان کرد: تاکنون 582 یادواره شهدا به یاد 582 شهید فرهنگی و دانش‌آموز در مدارس و 18 پیش کنگره در شهرستان‌ها و مناطق برگزار شده است که دانش آموزان محور اصلی این یادواره‌ها هستند.

وی تأکید کرد: با برگزاری یادواره‌ها، فضای آموزش و پرورش استان آکنده از عطر و یاد شهدا شده‌ است.

نخستین کنگره شهدای فرهنگی و دانش‌آموز استان بوشهر در سالروز فتح خرمشهر برگزار می‌شودکنگره شهدای طلبه و روحانی استان اصفهان به روایت تصویریکنگره شهدای طلبه و روحانی در اصفهان برگزار می‌شود؛ تکریم 470 خانواده شهید

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر راه‌اندازی کانال معرفی شهدای فرهنگی در شبکه شاد و سایت شهدای فرهنگی و دانش‌آموز را از اقدامات ستاد برگزاری کنگره شهدا دانست و تصریح کرد: این سه اقدام منبع مهمی برای پژوهش و تحقیق در مورد شهدا است.

موحدی با بیان اینکه سردار جنگ‌های نامنظم شهید علیرضا ماهینی به عنوان شهید شاخص فرهنگی و شهید حسین صافی به عنوان شهید شاخص دانش‌آموز معرفی شده است گفت: در این زمینه کتاب شهید نامه برای این 2 شهید نوشته شده است که روز کنگره رونمایی می‌شود.

وی تصریح کرد: مستند فرهنگی و دانش‌آموز ساخته شده است که در  نخستین کنگره شهدا فرهنگی و دانش‌آموز استان بوشهر رونمایی می‌شود.

انتهای پیام/190/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کنگره شهدای فرهنگی و دانش آموز آموزش و پرورش استان بوشهر فرهنگی و دانش آموز استان برگزاری کنگره شهدا آموزش و پرورش امام جمعه بوشهر برنامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۶۸۴۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات اجلاسیه ۴۲۲ شهید شهرستان کهگیلویه اعلام شد

فرمانده ناحیه مقاومت شهرستان کهگیلویه از برگزاری اجلاسیه شهدای کهگیلویه با حضور معاون اجرایی رئیس‌جمهور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، سردار مصطفی مثنوی، ظهر امروز_ یکشنبه، نهم اردیبهشت_ در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: در راستای دومین کنگره ملی شهدای کهگیلویه و بویراحمد، اجلاسیه ۴۲۲ شهید شهرستان کهگیلویه با سخنرانی محسن منصوری معاون اجرایی رئیس‌جمهور ساعت ۲۰:۰۰ روز دوشنبه دهم اردیبهشت در دانشگاه آزاد اسلامی شهر دهدشت برگزار می‌شود.

وی افزود: اولین کنگره شهدای کهگیلویه و بویراحمد در سال ۱۳۹۵ برگزار شد و دومین کنگره نیز از روز ششم اردیبهشت سال‌جاری آغاز شده‌است.

جانشین سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد گفت: اجلاسیه‌های بزرگداشت شهدا در شهرستان‌های استان برگزار می‌شود و اولین اجلاسیه روز ششم اردیبهشت به مناسبت گرامیداشت یاد و خاطره ۲۰۸ شهید ارتش کهگیلویه و بویراحمد با حضور فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی و حضور گسترده مردم در شهر گچساران برگزار شد.

سیدعلی‌اصغر پوربهشت فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کهگیلویه در نشست خبری که به مناسبت اجلاسیه ۴۲۲ شهید شهرستان کهگیلویه برگزار شد، اظهار کرد: از همراهی و همکاری خبرنگاران و جامعه رسانه‌ای کهگیلویه در پوشش برنامه‌های اجلاسیه ۴۲۲ شهید شهرستان و انعکاس اخبار این اجلاسیه قدردانی می‌کنم و از روحیه بسیجی خبرنگاران جز این انتظاری نیست.

وی افزود: ستاد اجرایی اجلاسیه شهرستان و شورای سیاست‌گذاری کنگره و اجلاسیه شهدا با تشکیل ۱۷ کمیته مختلف، مأموریت خود را آغاز کرد.

پور بهشت با بیان اینکه از زمان آغاز ستاد اجرایی اجلاسیه تاکنون بیش از پنج هزار برنامه در سطح شهرستان اجرا شده‌است، تصریح کرد: هدف از برگزاری کنگره ملی شهدا ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تجدید میثاق با آرمان‌های شهدا و انتقال آن‌ها به نسل جدید است.

وی خاطرنشان کرد: از ۴۱۲ شهید والامقام شهرستان در حال حاضر تنها والدین کمتر از ۵۰ شهید در قید حیات هستند و ضرورت دارد با برگزاری اجلاسیه‌های مختلف فرهنگ ایثار و شهادت را سینه سینه به نسل‌های بعد انتقال دهیم.

رئیس ستاد اجرایی اجلاسیه سرداران و ۴۲۲ شهید کهگیلویه، گفت: با همکاری و مشارکت شهرستان‌های چهارگانه تاکنون تعداد ۳۸۱ برنامه و یادواره شهدا در قالب‌های گوناگون برگزار شده‌است.

وی با اشاره به مهم‌ترین برنامه‌های اجرا شده تاکنون در سطح شهرستان، افزود: سرکشی و تجلیل از همه خانواده شهدا، جانبازان بالای ۵۰ درصد و آزادگان، تجلیل از ۵۵۰ نفر از رزمندگان دوران دفاع مقدس که نقش مهمی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت داشتند، کاشت دوهزار نهال در عرصه‌های منابع طبیعی و معابر به نیابت از شهدا و همچنین توزیع تعداد ۲۲۰ فقره جهیزیه هر کدام به نام یک شهید والامقام از جمله برنامه‌های اجرا شده در سطح شهرستان هستند.

کد خبر 748754

دیگر خبرها

  • جزئیات اجلاس ۴۲۲ شهید شهرستان کهگیلویه اعلام شد
  • جزئیات اجلاسیه ۴۲۲ شهید شهرستان کهگیلویه اعلام شد
  • تشییع و تدفین چهار شهید گمنام در ایام شهادت امام صادق(ع) در استان کرمان
  • همکاری همه جانبه آموزش‌ و پرورش در کنگره شهدای استان تهران
  • استفاده از زندگینامه شهدای بین المللی در کنگره بزرگداشت ۳ هزار شهید سمنان
  • کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران دهم خرداد برگزار می‌شود
  • برگزاری کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران در روز دهم خرداد
  • کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران برگزار می‌شود
  • سومین کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران برگزار می‌شود
  • کاهش آسیب های اجتماعی با حضور در یادواره شهدا