Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-30@06:04:34 GMT

مهم‌ترين ظرفيت استان، تاريخ و تمدن آن است

تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۶۸۵۶۳

خبرگزاری آریا-استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به تلاش‌های دشمنان و بدخواهان برای سوءاستفاده از مسائل قومی و ترویج افکار تجزیه‌طلبانه، گفت: دلبستگی عمیق به اسلام و غیرت و همیت شدید نسبت به ایران، دو ویژگی هویتی و همیشگی مردم آذربایجان است که توطئه‌های دشمنان را خنثی کرده است.
عابدین خرّم در جمع دانشجویان دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشت: مسائل فرهنگی و قومی یکی از مسائلی است که اگر توجه مناسبی به آن صورت گیرد، یک فرصت برای توسعه و پیشرفت استان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
وی افزود: تأکید رهبر معظم انقلاب بر دلبستگی و غیرت مردم آذربایجان به اسلام و ایران، یک راهبرد و راهنما برای ماست و تمام برنامه‌های خود را مبتنی بر این موضوع تنظیم کرده‌ایم.
 
خرّم با اشاره به رویکرد وحدت‌آفرین نماینده ولی فقیه در استان، گفت: دغدغه و اهتمام ما برای ایجاد وفاق و همدلی در سطح استان است و تلاش می‌کنیم تا مسائل قومی و فرهنگی، محل برداشت‌های سوء از طرف دشمن قرار نگیرد.
 
استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه مهم‌ترین ظرفیت استان، تاریخ و تمدن آن است، افزود: مردم آذربایجان و تبریز در طول تاریخ، حرکت‌های تأثیرگذاری داشته‌اند و نقش آنان در مقاطعی مانند انقلاب مشروطه، انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، بی‌بدیل بوده است.
 
وی همچنین با تبریک سالروز آزادسازی خرمشهر، گفت: عملیات بیت‌المقدس نشان داد که اگر وحدت کلمه داشته باشیم، خداوند متعال گشایش‌هایی ایجاد می‌کند که قابل محاسبه نیست.
 
خرّم با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای عملیات بیت‌المقدس، گفت: رهبر معظم انقلاب تأکید کرده‌اند که در گام دوم انقلاب، خرمشهرها در پیش داریم و اعتقاد ما این است که اگر هر کس، جایگاه خود را به‌عنوان نقطه ثقل انجام وظیفه بداند، خرمشهرها را فتح خواهیم کرد.
 
استاندار آذربایجان شرقی همچنین با تبیین ضرورت‌ها و آثار طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها، اقدامات، سیاست‌ها و برنامه‌های استان را در حوزه تولید و تأمین کالاهای اساسی و همچنین توسعه اقتصاد دانش‌بنیان، ایجاد اشتغال و رونق تولید تشریح کرد.
 
امیر "امیرحسین شفیعی" فرمانده لشکر 21 حمزه آذربایجان هم در این نشست، با اشاره به حضور دانشجویان دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران در استان آذربایجان شرقی برای طی دوره‌های آموزشی، گفت: هدف از این نشست، بهره‌مندی از تجربیات و شیوه‌های مدیریتی است.
 
وی تأکید کرد: رسالت‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران براساس منویات رهبر معظم انقلاب تعیین می‌شوند و ما در این مسیر، هرگز نخواهیم هراسید و زانوان ما هرگز نخواهد لرزید.محمدرضا ایازی خبرگزاری آریا درآذربایجانشرقی
 



منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: استاندار آذربایجان شرقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۶۸۵۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«تاریخ تحلیلی پوستر انقلاب» بر اساس کتاب شهید آوینی بررسی شد

به گزارش خبرنگار مهر، دوره تخصصی «تاریخ تحلیلی پوستر انقلاب» که به بررسی ۴۰۰ پوستر تاریخ گرافیک ایران در نیم قرن گذشته اختصاص داشت، عصر روز گذشته هشتم اردیبهشت ماه در مشهد به پایان رسید.

سیدمحمدرضا میری هنرمند طراح گرفیک که مدیریت این دوره را برعهده داشت، درباره این دوره به خبرنگار مهر گفت: در سال گذشته و طی چند دوره، به خوانش و شرح کتاب «انفطار صورت» شامل مقالات شهید سید مرتضی آوینی پیرامون گرافیک انقلاب پرداختیم و از این رهگذر، به تاریخچه گرافیک ایران پیش و پس از انقلاب، ادوار مختلف و فراز و فرودهای آن نگاهی مختصر انداختیم.

وی افزود: اما امسال در فرصتی فراخ‌تر و در دوره‌ای با عنوان «تاریخ تحلیلی پوستر انقلاب» قصد کردیم تا ۴۰۰ پوستر تاریخ گرافیک ایران را طی ۴ جلسه و در چهار دوره «پیش از انقلاب اسلامی»، «مبارزات و پیروزی انقلاب و دفاع مقدس»، «دو دهه پس از جنگ» و بالاخره دوره «پس از فتنه ۸۸ تا به امروز» با دقت ببینیم.

وی بیان کرد: در این دوره از حیث رویکرد محتوایی، نمادشناسی، خاستگاه و تاثیرات اجتماعی، تکنیک های اجرایی و … آثار را مورد بررسی قرار دادیم. همچنین، برای شرکت‌کنندگانی که مایل بودند، تمرین‌ها و پروژه‌های عملی پیشنهاد کردیم و در جلسه‌ای جداگانه به ارایه و نقد آنها پرداختیم.

میری در پایان اظهار کرد: این دوره از جلسات برای دانشجویان گرافیک و تصویرسازی، علاقه‌مندان به مباحث گرافیک انقلاب، طراحان جوان گرافیک و پژوهشگران و علاقه‌مندان به تاریخ انقلاب و هنر انقلاب کاربردی بود و استقبال خوبی نیز شد.

کد خبر 6090052

دیگر خبرها

  • نقش سنگرسازان بی سنگر در تاریخ انقلاب ماندگار است
  • پرداختن به خاطرات مقام معظم رهبری؛ گام اول فصلنامه «ماجرا»
  • پرداختن به خاطرات مقام معظم رهبری؛ گام اول «ماجرا»
  • گام اول فصلنامه «ماجرا»، پرداختن به خاطرات و کارنامه رهبر معظم انقلاب است
  • همایش بین المللی تاریخ، فرهنگ و تمدن خلیج فارس برگزار شد
  • «تاریخ تحلیلی پوستر انقلاب» بر اساس کتاب شهید آوینی بررسی شد
  • از تمامی ظرفیت‌های قانونی برای کمک به شورا‌های در رفع مشکلات مردم استفاده می‌کنیم
  • از تمامی ظرفیت‌های قانونی برای کمک به شوراها استفاده می‌کنیم
  • شوراها از نگاه بخشی و کوتاه مدت پرهیز کنند
  • عملیات وعده صادق ابهت آمریکایی‌ها و اسراییلی‌ها را شکست