Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، رویترز نوشت: این مقام آژانس بین المللی انرژی روز دوشنبه در مجمع جهانی اقتصاد (WEF) گفت: سرمایه گذاری درست به ویژه در زمینه انرژی های تجدیدشدنی و برق هسته ای به این معنا  است که جهان نیاز دارد بین کمبود انرژی و سرعت تغییرات آب و هوایی به دلیل انتشار گاز ناشی از سوخت های فسیلی یکی را انتخاب کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیرول خطاب به هیات های حاضر در داووس محل برپایی اجلاس مجمع جهانی اقتصاد همچنین اظهار داشت: ما به سوخت فسیلی در کوتاه مدت نیاز داریم اما بیایید از وضعیت کنونی به عنوان بهانه ای برای  توجیه وابستگی به سوخت فسیلی استفاده نکنیم و درهای آینده را نبندیم. برخی از سرمایه گذاری انجام شده است اما از نظر منطقی در بازه زمانی مورد نظر کار نخواهد کرد.

آژانس بین المللی انرژی مستقر در پاریس و دیده بان ارشد انرژی سال گذشته هشدار داد اگر جهان می خواهد تا اواسط قرن اجاری استفاده از کربن را به صفر برساند،  سرمایه گذاری در بخش پروژه های نفت و گاز و زغال سنگ متوقف شود.

بیرول گفت: تقاضاهای کوتاه مدت این مفهوم را دارد که جهان نمی تواند فورا خود را از منابع سنتی تامین کننده انرژی رها کند.

وی ابراز امیدواری کرد کشورهای تولید کننده که دارای ظرفیت صادارت بیشتر انرژی هستند «کمک مثبتی» داشته باشند.

ائتلاف اوپک پلاس متشکل از کشورهای صادرکننده نفت به تدریج نفت خود را به بازارها عرضه کرده اند  و کشورهای ارشد تولید کننده نفت مانند عربستان و امارات ظرفیت کامل تولید نفت خود را حفظ کرده اند.

اجلاس مجمع جهانی اقتصاد امسال از روز یکشنبه اول خرداد آغاز شده و تا روز پنجشنبه ۵ خرداد ادامه دارد.

برچسب‌ها انرژی تجدیدپذیر اوکراین روسیه انرژی‌های فسیلی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انرژی تجدیدپذیر اوکراین روسیه انرژی تجدیدپذیر اوکراین روسیه انرژی های فسیلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۶۸۵۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پافشاری بر پدیده «اوج نفت» هرج و مرج انرژی را تشدید می‌کند

دبیرکل اوپک در مقاله‌ای نوشت به جای سخن گفتن از پایان عصر نفت و پافشاری بر آن باید بر کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای تمرکز کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، هیثم الغیص به‌تازگی در مقاله‌ای برای نشریه «میس» نوشت: پایان عصر نفت موضوعی غیرقابل تحقق است، زیرا سرعت رشد تقاضای انرژی به‌گونه‌ای پیش می‌رود که انرژی‌های جایگزین‌ در مقیاسی نیستند که بخواهند جای نفت را در سبد مصرف انرژی جهان بگیرند از این رو باید به جای کاهش مصرف نفت، تمرکز را بر کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای در فرآیند تولید سوخت‌های فسیلی گذاشت.

وی افزود: روند نگران‌کننده‌ای درباره روایت‌های موجود درباره مصرف نفت وجود دارد که در آنها از عبارت‌هایی مانند پایان عصر نفت استفاده می‌کنند و این موضوع می‌تواند به هرج و مرج در حوزه انرژی دامن بزند.

الغیص در مقاله‌ای که نشریه میس در شبکه اجتماعی ایکس (X) به اشتراک گذاشت، نوشت: اگر در نتیجه کاهش سرمایه‌گذاری‌ها عرضه کاهش یابد، در حالی که تقاضا برای نفت همچنان افزایش یابد، همان‌طور که امروز شاهد چنین روندی هستیم، چه اتفاقی رخ می‌دهد؟

وی ادامه داد: واقعیت این است که پایان عصر نفت محقق‌شدنی نیست.

سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) بر این باور است که مصرف نفت در دهه‌های آینده همچنان رو به افزایش خواهد بود، در حالی که آژانس بین‌المللی انرژی پیش‌بینی می‌کند تقاضا برای نفت تا سال ۲۰۳۰ میلادی به اوج خود می‌رسد.

الغیص در مقاله‌ای برای «میس» نوشت: صنعت نفت در فناوری‌هایی مانند استفاده از جذب کربن و ذخیره‌سازی، هیدروژن پاک و جذب مستقیم هوا سرمایه‌گذاری می‌کند، بنابراین این شرایط نشان از این دارد که امکان کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای در فرآیند تولید نفت مورد نیاز جهان فراهم است.

وی در این مقاله آورده است: جهان در دو دهه اخیر بیش از ۹.۵ تریلیون دلار در زمینه دوره گذار به انرژی کم‌کربن سرمایه‌گذاری کرده است، با این حال انرژی‌های بادی و خورشیدی هنوز هم تنها کمتر از ۴ درصد از انرژی مورد نیاز جهان را تأمین می‌کنند و خودروهای برقی ضریب نفوذ جهانی بین ۲ و ۳ درصد دارند،

به گفته الغیص، واقعیت این است که بسیاری از انرژی‌های جایگزین‌ها نمی‌توانند جایگزین نفت در مقیاس لازم شوند، یا در بسیاری از مناطق مقرون به‌صرفه نیستند.

دیگر خبرها

  • عربستان به جای «داووس» میزبان مجمع جهانی اقتصاد شد
  • برای رفع مشکل مصرف انرژی باید صندوق بهینه‌سازی سوخت را فربه کنیم
  • هشدار توانیر به مشترکان پرمصرف برق/ با استفاده از کولرگازی منتظر قبض نجومی باشید
  • پافشاری بر پدیده «اوج نفت» هرج و مرج انرژی را تشدید می‌کند
  • استفاده از خودروهای برقی، دوگانه سوز و هیبریدی راهکار برون رفت از بحران ناترازی بنزین 
  • هشدار حماس در مورد تعیین هر نهادی بجز سازمان ملل برای نظارت بر آنروا
  • نخست‌وزیر عراق: جامعه بین‌المللی جنگ غزه را متوقف کند
  • تیغ شدت مصرف انرژی روی گلوی اقتصاد ایران
  • ناامیدی رژیم صهیونیستی از شکست طرح بین‌المللی‌اش برای توقف فعالیت آنروا
  • رئیس سازمان برنامه و بودجه: آمادگی تأمین انرژی پایدار مورد نیاز کشور‌های منطقه و اروپا را داریم