Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-05-03@16:09:33 GMT

استعفای دسته‌جمعی کارکنان اداره کار استان یزد

تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۶۸۶۶۰

روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد در رابطه با استعفای دسته‌جمعی کارکنان این اداره توضیح داد.

به گزارش ایلنا، صبح امروز خبر رسید حدود بیست نفر از نیروهای رسمی و پیمانی ادارات تابعه اداره کار استان یزد، استعفای دسته‌جمعی داده‌اند.

این نیروها در نامه‌ای که امضا کرده‌اند به افزایش ده درصدی حقوق در سال جدید اعتراض کرده و عنوان نموده‌اند این دستمزدها کفاف هزینه‌های زندگی را نمی‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدتقی شفیع پور (روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد) در این رابطه به ایلنا گفت: اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد همیشه در راستای صیانت از روابط کار، جان و مال نیروی انسانی وحمایت از جامعه زحمتکش و خدوم کارگران و تعاونگران قدم برداشته است. پرسنل زحمتکش این اداره این موضوع را جزو اهداف کلان خود می‌دانند ولی با افزایش تورم و مشکلات موجود و فشارهای اقتصادی زیادی که برای پرسنل به وجود آمده است، تعدادی از همکاران در راستای اعلام و اعتراض صنفی خود اقدام به استعفای دسته جمعی نموده‌اند.

مدیر روابط عمومی این اداره کل عنوان کرد: در حال حاضر تمامی همکاران مانند گذشته با تمام قوا در راستای اهداف سازمانی در حال خدمت رسانی به جامعه هدف هستند و هیچ خللی در خدمت رسانی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی به وجود نیامده است.

وی ادامه داد: امیدواریم با نگاه ویژه دولت و مجلس، طرح همسان سازی حقوق کارکنان دولت بزودی تحقق یابد و دستگاه‌هایی مانند تعاون، کار و رفاه اجتماعی که خدمات مختلفی را به جامعه ارائه می‌کنند ولی حقوق و مزایای نسبتا کمتری به پرسنل آنها پرداخت می‌گردد، از مزایای این طرح برخوردار شوند.

به گفته وی، روز گذشته (یکشنبه) جلسه چند ساعته‌ای با برخی از معترضین بابت حقوق و مزایا در دفتر مدیرکل اداره کار استان یزد برگزار شده و رایزنی‌ها جهت حل مشکلات این کارکنان صورت گرفته است.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: کار و رفاه اجتماعی استعفای دسته جمعی استان یزد اداره کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۶۸۶۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشنهاد اصلاح موادی از قانون کار برای حمایت از کارگران

ایسنا/سیستان و بلوچستان معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: پیش نویس «لایحه اصلاح موادی از قانون کار» از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تهیه و به هیئت دولت ارسال شده است تا با تصویب و اجرای این لایحه، دغدغه کارگران در مورد امنیت شغلی کمتر شود.

سید محمدرضا حسینی شامگاه چهاشنبه در آیین تجلیل از کارگران نمونه و تلاشگران عرصه سلامت در محیط کار سیستان و بلوچستان اظهار کرد: صیانت از کرامت‌ و عزت کارگران در اولویت سیاست‌های وزارت متبوع قرار دارد و برای آن تلاش می‌کنیم.

وی افزود: امنیت شغلی از دغدغه های اصلی کارگران کشور است که رهبر انقلاب نیز به آن اشاره داشته‌اند، به همین منظور وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دولت سیزدهم با تنظیم پیش نویس «لایحه اصلاح موادی از قانون کار»، کاهش آلام و نگرانی‌های کارگران عزیز را در دستور کار قرار داده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: همچنین در وزارتخانه، زیرساخت‌هایی فراهم شده است که همه قراردادهای بین کارگر و کارفرما ثبت الکترونیکی شود.

حسینی با بیان اینکه ارتقای ایمنی کارگران یکی دیگر از برنامه های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در راستای صیانت از زحمتکشان عرصه کار و تولید است، افزود: طی دو سال گذشته ظرفیت بازرسی از کارگاهها در سراسر کشور با حمایت لجستیکی افزایش یافته است.

وی توجه به استان‌های کمتر برخوردار را از راهبردهای اساسی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد و گفت: این منطق برگرفته از نگاه و منطق انقلاب اسلامی و دولت انقلابی است.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص شرایط سیستان و بلوچستان و برنامه های این وزارتخانه برای استان نیز اظهار کرد: امسال برای کاهش نرخ بیکاری و جهش تولید با استفاده از ظرفیت سازی بخش تعاون استان عملیاتی می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برای حل مشکلات تعاونی های مسکن چابهار عزم جدی وجود دارد
  • تعاونی‌های صید و صیادی در سیستان و بلوچستان احیا می‌شوند
  • عضویت ۹۶ هزار نفر در جامعه کارگری و کارفرمایی آذربایجان غربی
  • چه خدماتی به کارگران نخبه ارائه خواهد شد؟
  • روند کاهشی نرخ بیکاری کرمانشاه در پارسال
  • پیشنهاد اصلاح موادی از قانون کار برای حمایت از کارگران
  • کاهش ۹ درصدی حوادث ناشی از کار در کشور
  • صدور حکم ۷۰۰۰ پرونده کارگری و کارفرمایی در کرمانشاه
  • سال گذشته شاهد روند کاهشی نرخ بیکاری در کرمانشاه بودیم
  • کمبود ۱۲ هزار نفری نیروی کار د‌ر واحد‌های تولیدی و صنعتی قم