Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر آموزش‌ و پرورش گفت: اعتبارات آموزش‌وپرورش در حوزه سایر، تنها یک و هشت‌دهم درصد است و مابقی بودجه آموزش‌وپرورش به حقوق اختصاص می‌یابد.

 یوسف نوری، در سومین نشست کارگروه کمیته راهبری سند صیانت از کودک و نوجوان در فضای مجازی با تبریک سالروز عملیات آزاد سازی خرمشهر و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای جنگ تحمیلی، اظهار کرد: در ابتدای دهه هفتاد از سوی مربیان پرورشی شهر تهران مطالعه‌ای صورت گرفت و مشخص شد که در آینده مرز مجازی و واقعیت و مرزهای فیزیکی و فواصل برداشته می‌شود و نتایج این مطالعات را امروز مشاهده می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نتایج این مطالعات در آن زمان چندان مورد توجه واقع نشد و امروز در نقطه‌ای هستیم که ۳۰ سال قبل پیش‌بینی شده بود، اما برای رسیدن به امروز هیچ طرح و برنامه‌ای نداشتیم.

وی ادامه داد: در ابتدای دهه ۹۰ زمانی که استفاده از فضاهای یادگیری جدید مطرح شده بود، توصیه کردیم که برای استفاده از تبلت و تلویزیون اینترنتی باید در وزارت آموزش‌وپرورش یک پیوست فرهنگی نوشته شود، اما آن زمان توجهی نشد و به دلیل نداشتن پیوست فرهنگی، در طول سال‌های گذشته آسیب‌هایی را در این حوزه دیدیم و بیشترین آسیب به کودکان به دلیل حساسیت دوره سنی که دارند، وارد شد.

نوری بابیان اینکه در حوزه‌های اجتماعی ازجمله فضای مجازی نمی‌توان با دید مهندسی وارد شد، اظهار کرد: نگاه مهندسی یک نگاه تجویزی است که حوزه‌های اجتماعی ازجمله برای جامعه و کودکان پاسخگو نیست.

وی با بیان اینکه شبکه شاد در دوران خودش بسیار خوب عمل کرد و هم‌اکنون نیز باید تقویت شود، اظهار کرد: محیط‌های یادگیری دانش آموزان باید متنوع شود و دانش آموزان با قرار گرفتن در محیط‌های متنوع، از آموزش‌های متنوع و کاربردی‌تری استفاده نمایند.

نوری بابیان اینکه در حوزه آسیب‌های اجتماعی و تنوع این آسیب‌ها باید دقت بیشتری داشته باشیم، اظهار کرد: ۱۵ و نیم میلیون دانش‌آموز، ۷ و نیم میلیون کودک پیش از دبستان تحت مدیریت آموزش‌وپرورش هستند و ۱ میلیون نفر از همکاران ما این دانش آموزان را در کلاس‌های درس پشتیبانی می‌کنند و آموزش‌وپرورش باید برای این جمعیت عظیمی که دارد، در حوزه فضای مجازی و استفاده از آن برنامه‌ریزی داشته باشد.

وزیر آموزش‌وپرورش با اشاره به اینکه اعتبارات آموزش‌وپرورش در حوزه سایر، تنها یک و هشت‌دهم درصد است و مابقی بودجه آموزش‌وپرورش به حقوق اختصاص می‌یابد، اظهار کرد: همین بودجه نیز صرف نگهداشت فضاهای فیزیکی موجود در آموزش‌وپرورش می‌شود و آموزش‌وپرورش بودجه مناسبی برای توسعه برنامه‌های پرورشی، تربیتی، فوق‌برنامه و حمایتی خود ندارد.

نوری با تأکید بر اینکه آموزش‌وپرورش ظرفیت‌های فراوانی دارد که این ظرفیت‌ها از سوی مسئولان مغفول مانده است، اظهار کرد: شبکه شاد با جدیت، اصرار و پایداری وزارت آموزش‌وپرورش به شبکه‌ای تبدیل شد که توانست ۱۵ میلیون دانش‌آموز را در دوران تعطیلی مدارس تحت پوشش آموزش‌های مجازی قرار دهد و به یک شبکه ملی و شناخته شده با بیشترین کاربر تبدیل شد، این موضوع جز با پایداری، اصرار و تأکید آموزش‌وپرورش امکان‌پذیر نبود و ظرفیت بالای آموزش‌وپرورش را برای انجام کارهای بزرگ در حوزه‌های فضای مجازی نشان می‌دهد.

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: آموزش وپرورش فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۶۸۶۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خود مراقبتی در فضای مجازی امری ضروری است

به گزارش خبرنگار مهر، سردار ناصر فرشید، صبح سه شنبه در جمع اولیا ومربیان مدرسه شهید هندوزاده گفت: حضور شما در این جلسه نشان از آن است که به آینده فرزندانتان اهمیت می دهید.
فرمانده انتظامی استان، انتخاب صحیح دوست، رعایت اصول خود مراقبتی و اخلاقی در فاصله بین مدرسه و منزل، گزارش موارد مشکوک و خاص به مربیان و اولیا را از راه های مفید در زمینه پیشگیری از حوادث ناگوار و در برخی موارد غیر قابل جبران برای دانش آموزان دانست.

سردار فرشید اضافه کرد: کارشناسان معاونت فرهنگی و اجتماعی پلیس با همکاری اداره کل آموزش و پرورش و دانشگاه های استان این آمادگی را برای آموزش اقشار مختلف در حوزه های پیشگیری از جرائم و آسیب های اجتماعی دارند.

وی، با مقایسه وضعیت تحصیل در زمان گذشته با حال حاضر و امکانات فراوان برای دانش آموزان کنونی تصریح کرد: کسب آگاهی و خود مراقبتی در حوزه استفاده از برنامه های فضای مجازی از جمله موضوعات مورد تاکید پلیس است که از گرفتار شدن و فریب خوردن افراد از سوی افراد سودجو، برداشت های اینترنتی غیرمجاز، هتک حرمت و خدشه به حیثیت افراد جلوگیری می کند.

فرمانده انتظامی استان کرمان همچنین بر رعایت اصول خودمراقبتی از سوی همه شهروندان به منظور پیشگیری از وقوع انواع سرقت تاکید و افزود: از جمله موضوعات مورد تاکید پلیس در شرایط کنونی، نظارت جدی والدین بر معاشرت های فرزندان، نحوه رفتار و پوشش آنان و رعایت اصول ایمنی و امنیتی در حوزه پیشگیری از وقوع سرقت و دیگر جرائم است که جا دارد از همکاری خوب والدین و عموم شهروندان قدردانی کنیم.

کد خبر 6093280

دیگر خبرها

  • زمان برگزاری آزمون استخدامی مربی پرورشی، مراقب سلامت و مشاور مدارس
  • ضرورت توجه جدی به مسائل تربیتی و پرورشی در آموزش‌وپرورش
  • مراد صحرایی: در دولت سیزدهم مرگ سند ۲۰۳۰ را اجرا کردیم / تغییر عناوین و حجم دروس مدارس برای اجرای برنامه‌های پرورشی
  • تغییر عناوین و حجم دروس مدارس برای اجرای برنامه‌های پرورشی
  • برگزاری آزمون استخدامی «معلم پرورشی» و «ورزش»؛ فردا جمعه/ ۱۹ هزار مربی اول مهر وارد مدارس می‌شوند
  • آموزش، نقطه مشترک بین ارتش و آموزش وپرورش است 
  • اتباع غیرمجاز افغان دستگیر و از کشور خارج می شوند /۵۰ درصد اتباع در کدام شهر ساکن هستند؟
  • خود مراقبتی در فضای مجازی امری ضروری است
  • وزیر ارشاد: به کنسرت رپ مجوز ندادیم
  • آزمون استخدامی آموزش وپرورش استان در۴۵ حوزه امتحانی برگزار می شود