Web Analytics Made Easy - Statcounter

غلام‌رضا کاظمی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان شمالی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز پیرامون اقدامات این دانشگاه در چهل سال گذشته اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی در چهل سال گذشته توانسته است علی رغم بعضی مشکلات و کاستی‌ها، همواره مسیر صعودی رشد را پیش بگیرد؛ مخصوصا در سال‌های اخیر که شاهد رویکرد جدیدی در سیاستگذاری کلان دانشگاه بوده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در نگاه جدید مدیریتی، به هر استان بر اساس آمایش سزمینی مبتنی بر سند تحول و تعالی ۵ ساله دانشگاه و با توجه به ظرفیت‌های همان استان، یک ماموریت تخصصی سپرده شده‌است. هدف اصلی این اقدام، شکل‌گیری دانشگاه مسئله‌محوری که با تولید دانش و مهارت‌آموزی نیازهای منطقه مورد نظر را در حوزه‌های مختلف رفع کند.

به گفته وی، اکثر دانشگاه‌های ما با دارا بودن نیروی انسانی کارآمد و تجهیزات آزمایشگاهی و کارگاهی ظرفیت بالقوه‌ای در حل مسائل کشور دارد که لازمه بهره‌وری از آن، شناخت درست هدف و سازمان‌دهی دقیق نیروی استادان و دانشجویان فعال است.

کاظمی بیان کرد: در دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان شمالی سعی کرده‌ایم با فعال‌سازی هسته‌ها و سراهای خود در حوزه‌های معادن، تولید برق با استفاده از پنل‌های خورشیدی، دامپروری و کشاورزی نقش خود را در تحقق اهداف سند تحول ایفا کنیم. همچنین دانشجویان و استادان ما در رشته مهندسی عمران توانسته اند ایده‌ها و طرح‌هایی را در رابطه با سبک‌سازی سقف‌ها و سازه‎‌های بتنی ارائه دهند. علاوه برآن، ۲۲۰ هکتار از اراضی خود در استان و تجهیزات لازم برای کشت را در اختیار دانشجویان رشته کشاورزی قرار داده‌ایم تا بتوانند در دوران تحصیل با استفاده از این امکان به کسب تجربه و مهارت‌آموزی بپردازند.

او ادامه داد: از چند ماه گذشته که درگیر مقدمات برگزاری رویداد عصر امید به‌مناسبت چهل‌سالگی دانشگاه آزاد اسلامی بوده‌ایم، هرچه در این موضوع پیش رفتیم، نسبت به زیرساخت‌ها، امکانات و استعدادهای درخشان دانشگاه افتخار کردیم. همین سبب شده تا با امیدواری به آینده‌ای روشن، ۴۰ شرکت و هسته فناور از واحدهای استان‌مان را روانه نمایشگاه عصر امید در تهران کنیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان شمالی در پایان تاکید کرد: نمایشگاه عصر امید گوشه‌ای از اقتدار و توانمدی دانشگاه آزاد اسلامی در زمینه تولید دانش بنیان را به نمایش می‌گذارد که بنظرم موجب شگفتی مردم‌مان خواهد شد. هدف اصلی ما از رویداد عصر امید، جذب حامی مالی نیست بلکه نمود واقعی و ارائه ظرفیت دانشگاه است. به شرکت‌ها و صاحبان ایده اعلام کرده‌ایم که ملاک موفقیت عمل شما، تعداد قردادی است که با صنایع منعقد می‌کنید؛ زیرا این موجب پیدایش درک درست از تولیدات دانشگاه در بین مردم می‌شود.

انتهای خبر/

حسن دانش کد خبر: 1141581 برچسب‌ها دانشگاه آزاد اسلامی دانش بنیان

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: دانشگاه آزاد اسلامی دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی خراسان شمالی عصر امید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۶۸۸۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان کاشمر سند دار شد 

به گزارش خبرنگار مهر، کاظم قربان پور ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدامات موثر اداره امور اراضی جهاد کشاورزی اظهار کرد: یکی از مهمترین اقدامات مجموعه جهاد کشاورزی واگذاری ۱۵۲ هکتار از اراضی دولتی به طرح های مختلف کشاورزی و غیره بوده است.

رییس جهاد کشاورزی کاشمر ادامه داد: در سال جاری باهدف آموزش بهره برداران بیش از ۲۵۰ نفر روز دوره آموزشی برگزار شده و بیش از ۱۹ هزار و ۵۰۰ کیلومتر از اراضی به طور موثر پیمایش شده که منجر به صدور ۸۰ مورد اخطاریه و ۴۰ مورد اعمال قانون تبصره ۲ ماده ۱۰ وتعداد ۶ مورد ماده ۳ طبق قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی و باغی شده است.

وی بیان کرد: در سال جاری ۱۸ مورد نقشه تجمعی پلاک های دارای رفع تداخلات با سطحی بالغ بر ۳هزار و ۵۰۰ هکتار تهیه شده و۶۳۰ نفربهره بردار با سطحی برابر ۳۵۰ هکتار به اداره ثبت اسناد و املاک جهت سند دار کردن اراضی معرفی شده اند.

قربان پور اظهار کرد: در سال ۱۴۰۲ تعداد ۱۱۰ مورد ثبت پرونده حقوقی و تعداد ۱۷۳ مورد از پرونده های سنوات گذشته را در سامانه ثبت کرده ایم.

رییس جهاد کشاورزی کاشمر خاطر نشان کرد: همچنین طرح های اجرا شده در قالب تبصره یک ماده یک ۹ مورد و ۱۳ مورد نیز در قالب طرح های واگذاری اراضی ملی انجام شده است.

کد خبر 6093028

دیگر خبرها

  • رفع تداخلات ۲۳ هزار هکتار اراضی ساری
  • قرارگیری چهارمحال و بختیاری در جایگاه دوم استفاده از سیستم‌های نوین آبیاری
  • تعداد شرکت دانش‌بنیان در دانشگاه آزاد اصفهان به ۳۰۰ شرکت می‌رسد/ ۲۰ مجله فناوری با درجه ممتاز داریم
  • جوانان و دانشجویان به‌عنوان امانت مردم و خداوند در نزد معلمان و اساتید هستند
  • خراسان شمالی آماده سرمایه‌گذاری در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر است
  • آزادسازی ۷۳ هکتار اراضی کشاورزی در ساوجبلاغ
  • تصویب نصب هزار پنل خورشیدی برای تولید برق سبز در خراسان رضوی
  • اهلی سازی دو گیاه دارویی در خراسان شمالی
  • مشاهده علائم بیماری سفیدک انگور در تاکستان‌های خراسان شمالی
  • ۳۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان کاشمر سند دار شد