Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امورخارجه با بیان اینکه بین کشورهای عضو، ظرفیت‌های ترانزیتی خوبی وجود دارد، گفت: اکنون به دنبال اجرای کریدورهای شمال به جنوب و غرب به شرق هستیم و خوشبختانه ۱۰ کشور عضو شامل این مسیرهای ترانزیتی هستند.

به گزارش ایران آنلاین،  مهدی صفری در حاشیه اجلاس معاونین وزرای خارجه کشورهای عضو اکو که امروز در تهران برگزار شد، در جمع خبرنگاران گفت: این نشست با محوریت توسعه وگسترش در تعاملات تجاری و اقتصادی میان کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اقتصادی اکو برگزار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه اضافه کرد: سال گذشته حجم مبادلات تجاری میان ۱۰ کشور عضو، حدود ۴۰ میلیارد دلار بوده است. این ظرفیت وجود دارد که این حجم مبادلات با ۵۰۰ تا ۶۰۰ میلیارد دلار نیز برسد.

وی همچنین بر اهمیت فعال شدن هرچه زودتر این سازمان در حوزه‌های تجارا و بازرگانی بین کشورهای عضو تأکید کرد و گفت: باید بانک اکو را فعال کنیم تا روابط بانکی بین کشورها را پشتیبانی کند.

صفری افزود: این بانک در حال حاضر پروژه‌های کوچک بین سه کشور ایران، ترکیه و پاکستان را فاینانس می‌کند؛ اما حوزه فعالیت آن باید بین همه کشورهای عضو گسترش پیدا کند.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه تصریح کرد: اکثر پروژه‌ها در بحث توسعه صادرات باید بیمه شود: اکنون در کراچی پاکستان صندوق بیمه وجود دارد و باید پولی در آن گذاشته شود تا این صندوق بیمه اجرایی و فعال شود.

وی با بیان اینکه بین کشورهای عضو، ظرفیت‌های ترانزیتی خوبی وجود دارد، گفت: اکنون به دنبال اجرای کریدورهای شمال به جنوب و غرب به شرق هستیم و خوشبختانه ۱۰ کشور عضو شامل این مسیرهای ترانزیتی هستند.

صفری با تاکید بر اینکه فعالیت‌ها در حوزه ترانزیتی بین کشورهای عضو باید گسترش بیشتری پیدا کند، اضافه کرد: همچنین تعرفه‌ها بین کشورهای عضو، همگن و هماهنگ باشد و اگر بتوانیم روی قیمت‌ها و تعرفه‌های گمرکی هماهنگی لازم را داشته باشیم، این امکان وجود دارد که همکاری‌های ترانزیتی بین کشورهای عضو افزایش پیدا کند.


انتهای پیام/

 

 

 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: بین کشورهای عضو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۶۸۹۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه درازی تا فعلیت رساندن کامل ظرفیت‌های تجاری ایران و افغانستان داریم

نماینده ویژه رئیس‌جمهور در امور افغانستان خاطرنشان کرد: باورمندم هنوز تا فعلیت رساندن ظرفیت‌های کامل تجاری و اقتصادی دو کشور ایران و افغانستان راه درازی در پیش داریم.

به گزارش ایسنا، حسن کاظمی قمی نماینده ویژه رئیس جمهور در امور افغانستان در شبکه ایکس نوشت: «حضور در جمع فعالان اقتصادی دو کشور ایران و افغانستان در نمایشگاه ‎ایران اکسپو و بازدید از توانمندی‌های صادراتی کشور در کنار میل و اشتیاق بی‌مثال افغانستان به توسعه ظرفیت‌های اقتصادی دو کشور موجب خوشحالی و روحیه مضاعف شد. باورمندم هنوز تا فعلیت رساندن ظرفیت‌های کامل تجاری و اقتصادی دو کشور راه درازی در پیش داریم.

وی همچنین نوشت: امیدوارم با مشارکت همه دلسوزان و توانمندان، گام‌های عملیاتی جهت رفاه هرچه بیشتر دو ملت برداشته شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دانشگاهیان پیشرفت‌های کشور را روایت کنند
  • ظرفیت‌های اقتصادی افغانستان برای ایران حائز اهمیت است
  • دانشگاهیان پیشرفت‌های کشور را روایت کنند/ هر استاد یک رسانه
  • وزیر نفت: تولید بنزین از طریق متانول کلید خورد
  • تولید بنزین از طریق متانول کلید خورد
  • راه درازی تا فعلیت رساندن کامل ظرفیت‌های تجاری ایران و افغانستان داریم
  • وزیر دفاع ایران با کدام مقام نظامی خارجی دیدار کرد؟ +جزئیات
  • همکاری‌های بین‌المللی و رشد اقتصادی نیازمند برقراری صلح است
  • خیزش دانشجویی علیه رژیم صهیونیستی ظرفیت جهانی شدن دارد
  • ایران به توسعه اقتصادی مبتنی بر منافع کشورهای منطقه اهتمام دارد