Web Analytics Made Easy - Statcounter


 از دریافت مهر اصالت ملی صنایع‌دستی ۴۰ اثر زنجان خبر داد.

ارجمند گفت: ششمین دوره داوری مهر اصالت ملی صنایع‌دستی استان‌های منطقه ۸ کشور یک خردادماه با حضور سه استان قزوین، زنجان و گیلان به میزبانی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قزوین در عمارت تاریخی داعی برگزار و آثار فاخر صنایع‌دستی استان زنجان مورد داوری قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او می گوید: از میان ۵۱ اثر صنایع‌دستی معرفی شده استان زنجان به این دوره داوری، ۴۰ اثر هنرمندان صنایع‌دستی موفق به دریافت مهر اصالت ملی شد.

ارجمند گفت: آثاری که موفق به دریافت نشان ملی مرغوبیت کالا (مهر اصالت) شدند شامل رشته‌های ملیله کاری، چاروق دوزی، مسگری، چاقوسازی، قلمزنی، گیوه دوزی و ... بودند.

او می گوید: آثاری در داوری موفق به دریافت نشان مهر اصالت ملی صنایع‌دستی می‌شوند که مزایای اصالت (نشان‌دهنده هویت فرهنگی و ملی هنر‌های سنتی کشور)، خلاقیت (طرح، روش تولید و مواد اولیه)، قابلیت بازیافت (از مواد اولیه طبیعی تهیه‌شده باشند)، قابلیت عرضه در بازار بین‌المللی، قیمت مناسب، رعایت حقوق انسانی، عدالت‌محوری و استاندارد مکان تولید، برتری و مزیت بر اساس معیار‌های تکنیکی و مواد به‌کاررفته، قابلیت تولید به مقدار زیاد، کیفیت، کاربرد در زندگی روزمره و نوآوری محصول را داشته باشند.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صنایع دستی زنجان میراث فرهنگی زنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۶۹۳۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد کد تعرفه اختصاصی برای صادرات گیوه

کد تعرفه اختصاصی برای صادرات گیوه در کتاب مقررات صادرات و واردات سال ۱۴۰۳ ایجاد شد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، اختصاص کد تعرفه ملی برای انواع محصولات صنایع دستی، تدقیق در احصای آمار صادرات این محصول را به دنبال دارد و موجب افزایش دقت در برنامه‌ریزی‌ها، سیاست‌گذاری‌ها و هدف گذاری‌ها در حوزه صادرات صنایع دستی می‌شود.

با توجه به آمار بالای صادرات گیوه به ویژه از مناطق غربی کشور و با پیگیری‌های انجام شده توسط اداره کل بازاریابی و تجاری‌سازی معاونت صنایع‌دستی،‌ کد تعرفه اختصاصی با شرح «گیوه با رویه و زیره از جنس منسوج» در کتاب مقررات صادرات و واردات سال 1403 ایجاد شد.

حل مشکل ورود موقت و تردد وسایل نقلیه گردشگران خارجی به ایران

صادرکنندگان از این پس،‌ می‌تواندد کالای مذکور را با کد تعرفه اختصاصی آن در گمرک اظهار کنند.

انتهای پیام/ 

 

دیگر خبرها

  • جزئیاتی از رویداد طراحی و بسته‌بندی محصولات خانگی، صنایع دستی و سوغات
  • ایجاد کد تعرفه اختصاصی برای صادرات «گیوه»
  • ایجاد کد تعرفه اختصاصی برای صادرات گیوه
  • زنجان| صنایع‌دستی مردمی‌ترین مشارکت در جهش تولید است
  • برگزاری آزمون مهارت سنجی گلیم بافی در البرز
  • افتتاح هتل در ارومیه
  • مهارت کاشی هفت‌رنگ اصفهان نشان جغرافیایی بین‌المللی دریافت کرد
  • ۷۷ درصد از مستاجران تهرانی موفق به دریافت تسهیلات ودیعه مسکن شدند
  • موفقیت هنرمندان سیرجانی در کسب ۲۱ مهر اصالت ملی صنایع‌دستی
  • نمایشگاه صنایع دستی در شاهرود گشایش یافت