Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان سینمایی خط مشی، سیاست‌گذاری و خطوط کلی فعالیت‌های انجمن سینمای جوانان ایران را در دوره جدید اعلام کرد.

به گزارش ایران اکونومیست به نقل از روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، محمد خزاعی این خط‌مشی‌ و خطوط کلی را متناظر به اینکه انجمن سینمای جوانان ایران، به عنوان بزرگترین حامی سینمای پایه در کشور و فراگیرترین مدرسه‌ی فیلمسازی در منطقه است در راستای تحقق اهداف کلان نظام جمهوری اسلامی و تحت گفتمان «بیانیه‌ی گام دوم انقلاب» و با راهبرد «بازسازی انقلابی سینمای کشور»، طراحی، تدوین و ابلاغ کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برقراری عدالت فرهنگی در حوزه‌ی آموزش با توسعه بسترهای ارزان آموزشی در سراسر ایران، عدالت محوری در تخصیص بودجه‌ها و امکانات فیلمسازی و برگزاری رویدادها در سرتاسر کشور و پرهیز از مرکزگرایی، ایجاد وحدت رویه و ارتباط سیستماتیک بین اضلاع سه گانه‌ی آموزش، تولید و عرضه در انجمن سینمای جوانان ایران ، استانداردسازی زیرساخت‌ها، فرایندهای آموزشی، طرح درس‌ها، آیین نامه‌های تولید، سیاست‌های تشویقی و مسیرهای عرضه‌ی فیلم کوتاه، محوریت دادن به قانون در برگزاری جشنواره‌ها، رویه‌های تولیدی و شرایط عرضه‌ی فیلم کوتاه در داخل و خارج از کشور و  پرهیز از تصدی‌گری و تجمیع اختیارات در ستاد مرکزی، تقویت توأمان استقلال دفاتر و افزایش رویه‌های نظارتی بر آنها مهم ترین ماموریت این مرکز سینمایی اعلام شده است. 

در این ابلاغیه همچنین، درحوزه‌ی آموزش، سه کلید ‌واژه‌ی محوری؛ برقراری عدالت آموزشی، روزآمدی تکنیکی و ارتقای جهان بینی هنرجوها، در حوزه‌ی تولید تمرکز بر تحقق سه گزاره بومی‌گرایی، تنوع بخشی از مسیر ژانرها و امید آفرینی و در حوزه‌ی جشنواره‌ها و فرآیندهای عرضه، تکیه بر قانون گرایی و شعار دین، امید، اخلاق و آگاهی رویکردهای اصلی انجمن سینمای جوانان عنوان شده است. 

خلاصه مدیریتی سند چشم‌انداز و طرح تحول پنج ساله انجمن سینمای جوانان ایران را به شرح ذیل است:

برنامه پنج‌ساله‌ی تحولی انجمن سینمای جوانان ایران

مقدمه:

انجمن سینمای جوانان ایران، به عنوان بزرگترین حامی سینمای پایه در کشور و فراگیرترین مدرسه‌ی فیلمسازی در منطقه،‌ در راستای تحقق اهداف کلان نظام جمهوری اسلامی و تحت گفتمان «بیانیه‌ی گام دوم انقلاب» و با راهبرد «بازسازی انقلابی سینمای کشور»، اقدام به بررسی، وضعیت سنجی و برنامه‌ریزی برای رسیدن به یک طرح تحول مدون نموده و در پی این بررسی‌ها، «برنامه‌ی تحولی پنج‌ساله‌ی انجمن سینمای جوانان ایران» را به نحو ذیل طرح ریزی کرده است:

چشم انداز:

انجمن سینمای جوانان ایران تلاش خواهد کرد در پنج سال آینده:

1-به عنوان فراگیرترین مدرسه‌ی سینمایی کشور، عرصه را برای کشف و پرورش استعدادهای سینمایی متخصص و متعهد در سراسر ایران فراهم نماید.

2-به عنوان فراگیرترین مدرسه‌ی سینمایی منطقه‌ به مرجع آموزش سینما در کشورهای فارسی زبان تبدیل شود.

3-به عنوان بزرگترین شتاب‌دهنده‌ی سینمای پایه‌ی کشور، نسل جدیدی را به جریان اصلی سینمای ایران در انواع تخصص‌ها و مشاغل معرفی کند.

4-به عنوان پرجمعیت‌ترین باشگاه کارآفرینی کشور در حوزه‌ی سینما، با تسهیل شرایط فیلمسازی کوتاه و هموارسازی مسیر فیلمسازی فارغ التحصیلان انجمن، به بهبود شرایط اشتغال در سراسر ایران اسلامی یاری رساند. 

5-به عنوان بزرگترین تولیدکننده‌ی فیلم کوتاه در ایران، نقش‌آفرینی فیلم کوتاه را در تبیین نظام مسائل و اولویت‌های کشور درپهنه وسیع فضای مجازی تقویت نماید. 

6-به عنوان اصلی‌ترین سیاستگذار سینمای پایه‌ی کشور، در راستای تثبیت مرتبه‌ی فیلم کوتاه در جایگاه یک سینمای خلاقه، مستقل و پیشنهاد دهنده به سینمای بلند، برای تقویت و تکثر ژانرهای سینمایی با روایت بومی، بسترسازی و تربیت نیرو نماید.

7-به عنوان بزرگترین سهامدار بازار تولید و عرضه‌ی فیلم کوتاه در کشور، بسترهای لازم را برای افزایش سهم فیلم کوتاه در سبد محصولات فرهنگی نخبگان و مردم فراهم کند.

ماموریت‌ها:

1- برقراری عدالت فرهنگی در حوزه‌ی آموزش با توسعه بسترهای ارزان آموزشی در سراسر ایران

2- عدالت محوری در تخصیص بودجه‌ها و امکانات فیلمسازی و برگزاری رویدادها در سرتاسر کشور و پرهیز از مرکزگرایی

3-- ایجاد وحدت رویه و ارتباط سیستماتیک بین اضلاع سه گانه‌ی آموزش، تولید و عرضه در انجمن سینمای جوانان ایران 

4- استانداردسازی زیرساخت‌ها، فرایندهای آموزشی، طرح درس‌ها، آیین نامه‌های تولید، سیاست‌های تشویقی و مسیرهای عرضه‌ی فیلم کوتاه 

5- محوریت دادن به قانون در برگزاری جشنواره‌ها، رویه‌های تولیدی و شرایط عرضه‌ی فیلم کوتاه در داخل و خارج از کشور

6- پرهیز از تصدی‌گری و تجمیع اختیارات در ستاد مرکزی، تقویت توأمان استقلال دفاتر و افزایش رویه‌های نظارتی بر آنها

رویکردها:

درحوزه‌ی آموزش، سه کلید ‌واژه‌ی محوری؛ برقراری عدالت آموزشی، روزآمدی تکنیکی و ارتقای جهان بینی هنرجوها خواهد بود.

در حوزه‌ی تولید بر تحقق سه گزاره بومی‌گرایی، تنوع بخشی از مسیر ژانرها و امید آفرینی تمرکز خواهد شد.

در حوزه‌ی جشنواره‌ها و فرآیندهای عرضه، بر قانون گرایی و شعار دین، امید، اخلاق و آگاهی تکیه خواهد شد.

اقدامات:

آموزش :

1- افزایش اعتبار مدرک سینمای جوان از طریق پذیرش در شورای درجه‌بندی هنری ارشاد، معیارهای ساخت فیلم اول، امور صنفی، معادل‌سازی فنی و حرفه‌ای و دانشگاهی، استخدام کشوری و ...     

برای ارتقاء جایگاه گواهینامه‌ی سینمای جوان، و ایجاد شغل برای فارغ التحصیلان، باید از طریق سازمان سینمایی این مدرک در مراکز و شوراهای مختلف سینمایی معرفی و رتبه‌بندی گردد. 

به عنوان مثال برای دریافت درجه‌ی هنری ارشاد، مدرک انجمن، معادل لیسانس تعیین گردد. در شورای مجوز ساخت فیلم اول، برای این مدرک امتیاز فوق‌لیسانس درنظر گرفته شود. در صنوف خانه سینما اولویت پذیرش عضویت و در صنوف شغلی مثل عکاسان، امکان شغلی محسوب گردد. 

سازمان فنی حرفه‌ای با مدرک سینمای جوان، معادل مدرک خود را صادر کند. برای استخدام در ادارات و سازمان¬های دولتی امتیاز درنظر گرفته شود و .... 

2- توسعه‌ی 50 درصدی آموزش مجازی طی پنج سال برنامه‌ی تحول

با تأمین زیرساخت فنی، نیروی انسانی و سایر نیازهای تخصصی، می توان طی یک برنامه مدون دوره‌های تکمیلی آموزشی سینمای جوان را تا 50% بصورت کاملا مجازی برگزار نمود و عدالت فرهنگی و اجتماعی را برای سراسر کشور و بخصوص مناطق کم‌برخوردار با امکان تدریس بهترین اساتید در کم‌برخوردارترین مناطق فراهم آورد.

3- اعزام استاد به مناطق کم‌برخوردار و برگزاری کارگاه‌های تعاملی استادمحور  

به جای توسعه‌ی دفاتر انجمن، مربیان سینمای جوان را می توان به شهرهایی که دفتر یا نمایندگی ندارند اعزام و طی دوره¬های آموزشی فشرده‌ی تعاملی، استعدادهای برتر را شناسایی و برای حمایت و طی مراحل تکمیلی به دفاتر معرفی نمود.

4- ایجاد شعب مجازی در مناطق کم برخوردار فاقد دفتر انجمن 

در سامانه‌ی مجازی آموزش سینمای جوان می توان به جای تامین مکان فیزیکی برای کلاس و نیرو و استاد و تجهیزات و غیره، شعبه‌ی مجازی ایجاد نمود و ضمن آموزش اولیه و فعالیت‌های جنبی، مراحل تکمیلی و حرفه‌ای آنها را از طریق نزدیک‌ترین دفتر سینمای جوان انجام داد. این طرح بدون هیچ سرمایه‌ی اولیه‌ای می تواند بصورت گسترده و فراگیر با استفاده از توان محلی و فردی، در مناطق کم برخوردار، آموزش‌های اولیه سینمایی را راه‌اندازی کرده و به کشف استعدادهای سینمای ایران منجر شود.

5- ایجاد دفاتر بین‌المللی انجمن سینمای جوانان ایران در مناطق آزاد (کیش، اروند و چابهار)

توانایی انجمن سینمای جوانان ایران در پرورش فیلم‌ساز، مطابق الگوهای آموزشی خود می‌تواند ظرفیت بزرگی را برای جذب علاقمندان از کشورهای منطقه فراهم نماید. همچنین برای استفاده از دانش روز سینمایی جهان، نیاز به حضور اساتید خارجی است که این دو می تواند در قالب دفاتر بین‌المللی انجمن سینمای جوانان ایران، نخست در مناطق آزاد مثل کیش و اروند اجرا گردد. دلیل استفاده از مناطق آزاد، سهولت صدور روادید برای پذیرش هنرجو و استاد خارجی است، اما در مراحل بعد می‌توان برای کردزبان‌های غرب کشور، آذری‌های شمال‌غرب، کشورهای حوزه خزر، عرب‌زبان‌های جنوب، سیستان و بلوچستان و غیره نیز دفاتر بین‌المللی تأسیس نموده و به جای رفتن هنرجویان و فیلمسازان ما به کشورهای منطقه، بتوان هنرجویان آنها را در دفاتر بین‌المللی انجمن سینمای جوانان ایران در ایران جذب نموده و بجز ایجاد پایگاه‌های مهم منطقه‌ای سینمایی و فرهنگی، درآمدزایی قابل قبول و توریسم فرهنگی را نیز گسترش داد. 

6-خواهرخواندگی انجمن سینمای جوانان ایران با مراکز آموزشی و استودیوهای فیلمسازی بین‌المللی و اجرای دوره‌های مشترک فیلم‌سازی    

با عقد تفاهم‌نامه‌های مشترک بین مدارس سینمایی بین‌المللی و انجمن سینمای جوانان ایران، می‌توان دوره‌های مشترک آموزشی برگزار کرده و از توانایی‌های مشترک محتوایی، استادها، روشهای تدریس و غیره بهره‌برداری نموده و فیلم‌سازان را در سطح عالی به‌روزرسانی کرد. ضمنا با صدور مدرک مشترک دوزبانه، می‌توان به دوره‌ها اعتبار بخشید. همچنین از طریق تبادل فیلمساز می‌توان پروژه‌های مشارکتی تولید نمود.

7-طراحی دوره‌های جامع مستندسازی، فیلمنامه‌نویسی و عکاسی 

این دوره‌های آموزشی جهت تربیت نیروهای سینمایی با تخصص‌های جامع و ویژه طراحی می‌گردد. مثلا فرد علاقمندی با طی دوره یک ساله‌ی فیلمنامه‌نویسی، به تمام مهارت‌های فیلم‌نامه‌نویسی مثل سینمایی، کوتاه و غیره مسلط شده و بصورت حرفه‌ای و تخصصی مشغول به کار می‌شود.

8- تخصصی شدن برخی دفاتر برای دوره‌های آموزشی ویژه   

براساس موقعیت جغرافیایی، امکانات شهری، توان مربیان و سایر اعتبارات استانی، می‌توان دفاتر نمونه‌ی انجمن سینمای جوانان ایران را به پایگاه‌های تخصصی آموزشی تبدیل کرد. مثلا یک استان ساحلی برای آموزش عکاسی و فیلمبرداری زیر آب، یک استان کویری برای آموزش عکاسی و فیلمبرداری در کویر، شب و نجوم؛ و یک مرکز استان را برای کلیه‌ی خدمات پس از تولید شامل ویژوال افکت، اصلاح رنگ و ساخت مولتی پلان تجهیز نمود. همچنین می‌توان مراکز تخصصی انیمیشن، مستندسازی، فیلمنامه‌نویسی، صدابرداری و غیره را راه اندازی نمود. این دفاتر نمونه، مرکز شتابدهی تخصص‌های مشاغل سینمایی خواهند بود.

9- گسترش حیطه‌ی آموزش از هنرجو به فیلمسازان نیمه حرفه‌ای و حرفه‌ای با لحاظ کردن به روزترین مباحث تخصصی  

فیلمسازان فیلم کوتاه همواره به فرایند آموزش و دانش‌افزایی نیاز دارند و این مهم، از طریق کارگاههای حضوری، مجازی، پژوهش، همایش، تولیدات مشترک بین المللی، دوره‌های مشترک و غیره بدست می آید.

10- تاسیس دفاتر انجمن سینمای جوانان ایران در کشورهای فارسی زبان و اهدای بودجه حمایتی با اهداف جمهوری اسلامی و صدور گواهینامه‌های بین‌المللی  

پس از کسب اعتبار 4 دهه‌ای در حوزه‌ی آموزش و تولید، همچنین به عنوان بزرگ‌ترین مجموعه‌ی متمرکز سینمایی منطقه، زمان تاسیس دفاتر بین‌المللی انجمن سینمای جوانان ایران در سایر کشورها فرارسیده است. این دفاتر الگوی آموزش و تولید سینمای جوان را در کشورهای دیگر اجرا و گسترش می‌دهند و از طریق صدورگواهینامه‌های بین‌المللی و حمایت مالی اقدام به اهدای بودجه حمایتی نموده و تولیداتی را با مضامین مورد نظر تولید می¬نماید. این اقدام توسط فیلمسازان سایر کشورها بشدت مورد استقبال قرار خواهد گرفت و از اقدامات موثر سینمای ایران در گام دوم انقلاب اسلامی و گسترش نفوذ فرهنگی در سایر کشورها خواهد بود. 

11- ایجاد کتابخانه دیجیتال برای فیلمسازان  

ایجاد بانک محتوایی به عنوان کتاب خانه دیجیتال شامل کتاب چاپی، الکترونیک، صوتی، کتابخانه مجازی ویدئویی، کارگاه‌های آموزشی و ... نیاز مهم و ضروری جامعه‌ی فیلم کوتاه و چه بسا سینمای ایران است که به ایجاد زیرساخت و تامین محتوا نیاز دارد که می‌تواند نه تنها  فیلم سازان و دانشجویان، بلکه پژوهشگران ایرانی و خارجی را پوشش دهد.

12- حمایت از استعدادهای برتر آموزشی در کارگاه‌های تعاملی فیلم‌محور

پس از شناسایی برترین استعدادهای فیلمسازی از بین دوره‌های آموزشی سینمای جوان، می‌توان در کارگاه‌های تعاملی فیلم‌محور، آنها را حمایت کرده و تا رسیدن به تولید فیلم‌های حرفه ای، پشتیبانی آموزشی، تجهیزاتی و مالی نمود. این دوره‌ها می‌توانند بر پایه‌ی ژانر طراحی و اجرا گردند. 

13- شناسایی و هدایت استعدادهای برتر فنی در کارگاه‌های شتابدهی تکنیک محور

استعدادهای فنی را که به رشته‌های سینمایی بجز کارگردانی مثل فیلم‌برداری، تدوین، فیلمنامه‌ نویسی و غیره علاقمند هستند، می‌توان انتخاب و در کارگاه‌های تخصصی آموزش داده و با حمایت‌های جانبی امکان شغلی برای آنها فراهم کرده و جذب بدنه‌ی سینما نمود. این کارگاه‌ها دقیقا مطابق با توانایی هر فرد برنامه‌ریزی شده و بصورت انفرادی شتاب‌دهی شده و برای کار تخصصی مهیا می‌گردند.

14- طراحی آموزش‌های مجازی پشتیبان و تکمیلی مانند روان‌شناسی، جامعه-شناسی، مهارت‌یابی جذب سرمایه و ...  

دروسی که در سرفصل‌های عمومی و تخصصی آموزش‌های انجمن سینمای جوانان ایران نیست و بایستی بصورت موردی و مقطعی پشتیبانی شوند، از طریق آموزش مجازی با بهره‌گیری از بهترین استادهای ایرانی و خارجی می‌تواند جبران شده و از هنرجویان تا فیلمسازان را تحت پوشش قرار داد. 

تولید:

1-نمونه‌سازی برای تکثیر ژانرها در فیلم کوتاه

الف) تدوین برنامه‌های حمایتی در شوراهای تولید با تمرکز بر قابلیت‌های روایی سینمای ژانر در بسترهای بومی آیینی

ب) معرفی چهره‌های جدید مستعد در حوزه‌های فنی و تکنیکی در جهت تسهیل فرآیند تولید فیلم‌های ژانر

ج) نمونه سازی از ژانرها با مدل کارگاهی و زیر نظر مربیان مشاور و تهیه‌کننده

2-سهم انجمن سینمای جوانان ایران در فیلم اولی‌ها

الف) اخذ سهمیه‌ی مشخص سالانه از فیلم اولی‌های بنیاد فارابی و معرفی سالانه 5 نفر از فیلمسازان مستعد برای تولید فیلم اول بلند سینمایی به بنیاد سینمایی فارابی همراه با فیلمنامه و تهیه کننده طبق توافق با سازمان سینمایی

ب) مذاکره و زمینه سازی برای حضور نمایندگان انجمن سینمای جوانان ایران در شوراهای فیلم‌اولی‌ها در بنیاد سینمای فارابی

3-افزایش سهم اقتباس در فیلم کوتاه از طریق چاپ و ارسال مجموعه داستان های اقتباسی مورد تایید انجمن جهت تولید

الف) تشکیل کارگروه هفت نفره از فیلمسازان و نویسندگان با تجربه و فعالان در حوزه ادبیات داستانی

ب) انتخاب داستان و قصه‌های کوتاه متناسب با اولویت‌ها و موضوعات تصریح شده در آیین‌نامه تولید انجمن سینمای جوانان ایران توسط کارگروه

ج) انتخاب تعدادی از داستان‌های کوتاه توسط شورای عالی تولید از میان داستان‌های کوتاه معرفی شده توسط کارگروه

د) چاپ مجموعه داستان منتخب و ارسال آن به دفاتر سراسر کشور

ه) ساخت فیلم‌های اقتباسی در هر سال از کتاب چاپ شده و داستان‌های معرفی شده از سوی فیلمسازان

ارتباطات و بازرگانی:

1-فعال کردن معاونت ارتباطات و  بازرگانی جهت تامین بودجه‌ی تولید به صورت پلکانی

تامین بودجه‌ی تولیدی در ساختار مشارکتی با نهادهای مختلف دولتی و خصوصی از بخش بودجه‌های فرهنگی می‌تواند هم بخشی از مشکلات تامین مالی پروژه‌های تولیدی انجمن را برآورده نماید و هم در تولید آثار قابل توجه با رویکردهای محتوایی مطلوب دهه‌ی پنجم انقلاب اسلامی برای این مجموعه‌ها کارکرد داشته باشد. از این رو راه‌اندازی معاونت ارتباطات و بازرگانی برای رایزنی و ایجاد تفاهم‌نامه مشارکتی در دستور کار انجمن قرار گرفت و چارت انجمن سینمای جوانان ایران براساس این موضوع تغییر کرد. 

2-مشارکت تولیدی با سازمان های هنری جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی

افزایش تعاملات سازمانی با نهادهای هنری جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی به جهت مشارکت تولیدی و محتوایی  که می‌تواند به هم‌افزایی این جبهه نیز کمک نماید.

عرضه:

۱_افزایش سهم نمایش فیلم‌کوتاه و تثبیت حق رایت پخش آن در رسانه ملی

در همه جای دنیا تلویزیون‌ها به خصوص تلویزیون‌های دولتی نسبت به حمایت از سینمای پایه وظایف و تکالیفی دارند. در کشور ما نیز باید تلاش کرد تا رسانه‌ی ملی سالانه بودجه‌ی معینی را به منظور خرید حق پخش فیلمهای کوتاه اختصاص دهد. 

ضمن اینکه انجمن سینمای جوانان ایران در تلاش است تا برنامه‌ای ویژه در رسانه‌ی ملی به حوزه‌ی فیلم‌کوتاه اختصاص داده شود .

۲_اختصاص یک سالن سینماتک ویژه‌ی پاتوق‌های نقد و تحلیل فیلم کوتاه داستانی در تمام دفاتر انجمن

نتیجه و خروجی اکرانهای هنر و تجربه نشان میدهد که شاید بهتر باشد طبق تجربه‌ی جهانی، به جای ایجاد سانس‌های ویژه و چرخشی در سالن های متفاوت، اختصاص دادن یک سینمای ثابت برای اکران آثار کوتاه داستانی و مستند به عنوان پاتوق همیشگی اهالی هنر و علاقه مندان سینمای پایه، در نظر گرفت. که بصورت هفتگی و ثابت اقدام به پخش فیلم‌های کوتاه نماید انجمن سینمای جوانان ایران تلاش می‌کند در تمام شهرهایی که شعبه دارد، یک مکان ثابت به عنوان پاتوق و سینما تک در نظر بگیرد.

3-راه اندازی مجدد هفته‌های فیلم و عکس برگزاری جشنواره‌های منطقه‌ای 

جشنواره‌های منطقه‌ای سابق براین سه نوبت در سال و به میزبانی سه استان (هر استان میزبان ۹استان دیگر) در مقیاس کل کشور برگزار می شد، اما محدودیت‌های بودجه‌ای و کرونایی به صورت توامان، دوسالی است که برگزاری این جشنواره‌ها را ناممکن ساخته است. از آنجایی که این جشنواره‌ها می‌توانند مکمل‌های بسیار خوبی برای جشنواره‌ی فیلم کوتاه تهران باشند و شور و نشاط را در سطح استانها و شهرستانها دوباره برقرار کنند، در طرح تحولی پیش بینی شده که هر سال سه جشنواره‌ی منطقه‌ای با همکاری انجمن و نهادهای استان میزبان برگزار شود.

هفته‌های فیلم و عکس نیز که یک رویداد غیررقابتی است، سالانه یکبار در تمامی دفاتر انجمن برگزار شود تا به دیده شدن آثار تولیدی این دفاتر در حوزه فیلم و عکس کمک نماید.

4-تقویت کمی و کیفی نمایش فیلم کوتاه در بستر پلتفرم‌های مجازی

با توجه به افزایش ضریب نفوذ تلفن‌های همراه هوشمند و دسترسی گسترده به فضای مجازی، توسعه‌ی فعالیت‌های عرضه‌ی فیلم‌کوتاه در بسترهای مجازی و به ویژه پلتفرم‌های داخلی و خارجی، ضرورت امروز حوزه‌ی فیلم‌کوتاه است و انجمن نیز از این مهم غافل نیست . اکران بسته‌های آنلاین و اشتراکی مناسبتی، موضوعی و غیرمناسبتی از جمله اقدامات انجمن در این زمینه خواهد بود.

امور تشکلی و حمایت‌ها:

۱-حمایت از استارت آپ های سینمایی در دفاتر انجمن

هنرجویان انجمن سینمای جوان لزوما به سمت فیلمسازی یا مشاغل فنی تکنیکی سینما جذب نمی‌شوند؛ بلکه عده‌ای از آنها در حوزه‌ی تهیه و تولید و حمایت‌های لجستیکی و تجهیزاتی فعالیت و موسسات و استارت آپ‌هایی در این زمینه‌ها راه‌اندازی می‌کنند. انجمن سینمای جوانان می‌تواند با سوق دادن تولیدات خود در اقصی نقاط کشور به سمت استارت آپ‌های بومی هر شهر و استان و نیز تخصیص وام‌های قرض‌الحسنه یا بلاعوض به این استارت‌آپ‌ها، هم مشکل تأمین تجهیزات پروژه‌های تولیدی را برطرف نماید و هم از فارغ التحصیلان خود حمایت کرده باشد. ناگفته پیداست خرید تجهیزات برای این استارت‌آپ‌های بخش خصوصی از طریق وام، مشکلات سنتی و همیشگی نگه‌داری و استهلاک و استفاده و درآمدزایی از تجهیزات در دفاتر را نخواهد داشت.

2-ایجاد کانون دانش آموختگان انجمن سینمای جوانان (تعاونی‌ها)

کانون دانش‌آموختگان تشکلی است که کلیۀ فارغ‌التحصیلان سال‌های گذشته انجمن سینمای جوانان ایران را در عضویت خود گرفته و از توان و اعتبار و حمایت آنها جهت فعالیت‌های خود تشکل و اهداف سینمای جوان بهره می‌برد. تشکیل صندوق تعاونی، تامین اسپانسر، ارتباط‌های سازمانی ‌و تعریف برخی خدمات مشخص به اعضا، منجمله فعالیت‌های این تشکل است. کانون تحت نظارت انجمن، اما خودگردان اداره می‌شود.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: انجمن سینمای جوانان ایران

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: انجمن سینمای جوانان ایران انجمن سینمای جوانان ایران انجمن سینمای جوانان ایران ی انجمن سینمای جوانان ایران عرضه ی فیلم کوتاه مناطق کم برخوردار عنوان بزرگترین دوره های آموزشی فارغ التحصیلان سراسر ایران برقراری عدالت استارت آپ سینمای ایران ی جشنواره ها استارت آپ ها حوزه ی آموزش دفاتر انجمن سینمای پایه نامه نویسی ی فیلمسازی راه اندازی ی سینمایی حوزه ی منطقه ای ی سینمای ی تولیدی ی تعاملی ی منطقه حرفه ای ی مجازی ی تولید ی سینما پنج سال دوره ها ی کشور ی هنری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۶۹۵۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحلیل مسعود نیلی از شرایط اقتصادی ایران در ۱۰ سال آینده

دکتر مسعود نیلی با بیان اینکه با وجود رشد بالای اقتصاد در سه سال گذشته، سرمایه گذاری رشد بسیار ناچیزی داشته است، تصریح کرد ۱۰ سال آینده ما با امروز بسیار متفاوت خواهد بود. ممکن است که در شرایط بسیار نامناسبی قرار بگیریم و رشد اقتصادی در محدوده ۲ تا ۳ درصدی تا پایان این دهه خوش‌بینانه است.

به گزارش جماران، دکتر مسعود نیلی در مقاله مشترکی که با دکتر یاسر ملایی منتشر کرده، آورده است: پرنوسان‌ترین بازه زمانی رشد اقتصادی، دهه ۶۰ بوده است و بعد از آن، بازه‌ای که اکنون در آن قرار داریم. از لحاظ تورم نیز، پرنوسان‌ترین بازه‌ای که تابه حال تجربه کرده ایم، ۱۰ سال گذشته بوده است. به لحاظ رکورد تورم هم بالاترین تورمی که تجربه کرده ایم در همین سال‌های اخیر، به طور مشخص از سال ۱۳۹۷ به بعد، بوده است.

وی افزود: از سال ۱۳۹۹ به بعد، ما رشد اقتصادی باثبات بالای ۴ درصد را تجربه کرده ایم. این موضوع برای ما این سوال را پیش می‌آورد که آیا واقعا با یک تحول ساختاری از نظر رشد اقتصادی مواجه بوده ایم و وارد یک دوره رشد باثبات شده ایم؟ به خصوص اینکه در شرایط کرونا در همه جا رشد منفی بوده، اما به عنوان پدیده ا‌ی عجیب، اقتصاد ایران وضعیت خوبی داشته است. نه تنها تحریم، کرونا و کاهش قیمت نفت بر اقتصاد ما اثر نکرده، بلکه اقتصاد وضعیت بهتری هم پیدا کرده است. گویی در شرایطی که بر روی واکسن کرونا کار می‌شد که به مردم تزریق شود، ما واکسنی برای اقتصاد فراهم کرده بوده ایم! اگر بخواهیم راجع به آینده رشد اقتصادی کشورمان فکری بکنیم باید بتوانیم این پدیده را تحلیل کنیم و اگر در تحلیل این پدیده خطایی داشته باشیم، نتیجه گیری‌های ما در مورد آینده هم با خطا مواجه خواهد شد.

این اقتصاددان با بیان اینکه چه در اقتصاد ایران و چه در اقتصاد‌های دیگر، دو دسته سازوکار وجود دارد که تغییرات تولید ناخالص داخلی را رقم می‌زند، توضیح داد: یک دسته سازوکار‌های بلندمدت هستند که رشد اقتصادی پایدار را ایجاد می‌کنند؛ و دسته دیگر سازوکار‌های کوتاه مدت هستند که نتیجه نوسان‌هایی هستند که از شوک‌ها ایجاد می‌شوند. اینکه شوک‌های اقتصادی به چه صورت انتقال پیدا کنند و مستهلک شوند، نوسانات کوتاه مدت را تشکیل می‌دهد.

نیلی ادامه داد: اگر بخواهیم مشاهده اولیه مان را دقیقتر کنیم و به آن پاسخ دهیم، باید بدانیم که رشد اقتصادی سه سال اخیر ما محصول سازوکار‌های بلند‌مدت اقتصاد است یا سازوکار‌های کوتاه‌مدت. سازوکار‌های بلندمدت رشد اقتصادی در ایران عمدتا با محوریت سرمایه گذاری رخ می‌دهد. سرمایه گذاری بر رشد موجودی سرمایه اثر می‌گذارد و موجودی سرمایه به عنوان یک نهاده مسلط تولید، تولید ناخالص داخلی را ایجاد می‌کند. بخشی از آن تولید دوباره تبدیل به سرمایه گذاری می‌شود و این موضوع یک چرخه‌ای را فعال می‌کند. البته آن چیزی که عمدتا در دنیا رشد اقتصادی پایدار را فراهم می‌کند، تکنولوژی است، اما از آنجا که تکنولوژی و به‌طور کلی، بهره وری نقش ناچیزی در رشد اقتصادی ایران دارد، روی آن تاکید نکرده ایم.

بهره وری سرمایه در ایران پایین است

این استاد اقتصاد با بیان اینکه میانگین نسبت موجودی سرمایه به تولید ایران از سال ۱۳۶۹ تا ۱۴۰۰ هم در کشور ما و هم در کشور‌های دیگر، حول یک خط افقی نوسان می‌کند، گفت: آن چیزی که ما را از بقیه کشور‌ها متمایز می‌کند زیاد بودن این نسبت است که نشان دهنده بهره وری پایین سرمایه است. این نسبت در ایران در اطراف ۳.۷ نوسان می‌کند، اما در کشور‌های دیگر در حدود ۲.۷ تا ۳ است. این موضوع نشان می‌دهد که سرمایه گذاری در ایران به تولید متناسب با خودش ختم نمی‌شود.

رشد موجودی سرمایه تعیین کننده رشد بلندمدت اقتصاد ایران است

نیلی در این مقاله که بخشی از آن هم در نشست بررسی چشم انداز اقتصاد ایران در موسسه آکادمی دانایان ارائه شد، با بیان اینکه در اقتصاد ایران هر چقدر موجودی سرمایه رشد کند، تولید داخلی هم رشد می‌کند، توضیح داد: در نتیجه اگر بخواهیم چشم‌اندازی از رشد داشته باشیم باید بدانیم که رشد موجودی سرمایه به چه صورتی است. رشد موجودی سرمایه با تولید همبستگی بالایی دارد و در نتیجه رشد بلندمدت ایران حاصل رشد در موجودی سرمایه است. پس تا اینجا می‌توانیم نتیجه بگیریم که رشد موجودی سرمایه تعیین کننده رشد بلندمدت اقتصاد ایران است.

این اقتصاددان ضمن تشریح نوسانات کوتاه مدت تولید ناخالص داخلی در ایران، گفت: عمده نوسانات تولید ناخالص داخلی کل و تولید بدون نفت، دارای همبستگی بالا با نوسانات درآمد‌های ارزی نفتی است. یک جمع‌بندی اولیه به ما نشان می‌دهد که اقتصاد ایران در بلندمدت با رشد موجودی سرمایه رشد می‌کند و افت وخیز‌های کوتاه‌مدت آن، به وسیله نوسانات درآمد‌های ارزی حاصل از صادرات نفت رقم زده می‌شود.

ارزش افزوده بخش نفت نسبت به پایان سال ۹۸ بیش از ۳۲.۸ درصد رشد داشته

بیشترین رشد نسبت به بقیه بخش‌ها

این استاد اقتصاد ادامه داد: تولید ناخالص داخلی ما نسبت به سال ۱۳۹۸ در مجموع، ۱۳ درصد رشد کرده است. ما می‌خواهیم بدانیم که این رشد در نتیجه چه عواملی حاصل شده و آیا می‌تواند برای ما رشد پایدار ایجاد کند یا خیر. ایران کشوری است که نفت در آن نقش زیادی دارد. این نقش شامل اثرات مستقیم و اثرات غیرمستقیم می‌شود. اثر مستقیم این است که اگر تولید نفت افزایش پیدا کند، ارزش افزوده بخش نفت هم به تبع آن افزایش پیدا می‌کند و به اندازه سهمی که این بخش دارد به افزایش تولید ناخالص داخلی کمک می‌کند. ارزش افزوده بخش نفت نسبت به پایان سال ۹۸ بیش از ۳۲.۸ درصد رشد داشته که به طور کاملا واضحی، بیشترین رشد را نسبت به بقیه بخش‌ها داشته است. اما اثرات غیرمستقیم از طریق چند کانال ظاهر می‌شود.

نیلی توضیح داد: افزایش تولید نفت اگر باعث افزایش صادرات شود افزایش درآمد‌های ارزی را در پی دارد. درآمد‌های ارزی نفتی از حاصل‌ضرب دو مقدارِ صادرات و قیمت نفت حاصل می‌شود. قبل از تحریم، عامل اصلی نوسان درآمد‌های ارزی ایران، نوسانات قیمت نفت بوده است. اما بعد از تحریم، مقدار صادرات هم به عامل نوسان‌زای دیگری تبدیل شده است که حاصل‌ضرب این دو عامل باعث افزایش نوسانات بیشتر شده است. برای مثال در سال ۹۷ هم صادرات نفت و هم قیمت نفت کم شده و در مواقعی دیگر هر دوی این متغیر‌ها با هم افزایش پیدا کرده اند؛ بنابراین دو عامل نوسان در اقتصاد ایران اتفاق افتاده است. در سال‌های اخیر به علت اتفاقاتی که در نتیجه حمله روسیه به اوکراین در بازار نفت رخ داده، صادرات نفت ایران نسبتا افزایش پیدا کرده و از ۲۴ میلیارد دلار در سال ۹۹ به بیش از ۵۵ میلیارد دلار رسیده است.

اهمیت افزایش تولید صنعتی و تاثیر آن بر دیگر بخش‌های اقتصاد ایران

وی یادآورشد: وقتی این درآمد‌ها افزایش پیدا می‌کند، به‌طور بالقوه، واردات هم می‌تواند افزایش یابد. اگر به قیمت‌های ثابت ۱۴۰۱ واردات کالا‌های غیرنفتی را ببینیم، رشد قابل توجهی کرده است. این رشد، در واقع، رکوردی در رشد واردات است. افزایش واردات، دسترسی واحد‌های تولیدی عمدتا صنعتی را به قطعات و مواد اولیه افزایش می‌دهد و باعث افزایش ارزش افزوده بخش صنعت می‌شود. به همین دلیل، در سه سال اخیر ما ۲۱.۲ درصد رشد ارزش افزوده بخش صنعت را داشته ایم که عمدتا با محوریت نفت بوده است.

به گفته نیلی؛ هنگامی که تولید صنعتی افزایش پیدا می‌کند، تقاضا برای خرده فروشی، عمده فروشی و حمل‌ونقل و سایر موارد هم افزایش پیدا می‌کنند که این موضوع باعث رشد بخش خدمات می‌شود. به همین دلیل بخش خدمات ایران هم در سه سال اخیر ۱۱.۷ درصد رشد داشته است. ایران رشد ۳۲.۸ درصدی در بخش نفت و رشد ۲۱ درصدی در بخش صنعت داشته است که این موارد باعث رشد در بخش عمده‌فروشی و خرده‌فروشی و سایر بخش‌ها شده است.

وی اظهارداشت: یک سازوکار غیرمستقیم دیگر، می‌تواند این باشد که درآمد‌های ارزی ایران صرف واردات ماشین آلات و تجهیزات شود که همان سرمایه گذاری است و می‌تواند موجودی سرمایه ایجاد کند که در بلندمدت باعث رشد اقتصادی شود. برای این که ببینیم این اتفاق رخ داده است یا نه باید سمت مصارف تولید را نگاه کنیم تا ببینیم که این ۱۳ درصد افزایش به چه مصرفی رسیده است.

این اقتصاددان با بیان اینکه تولید ناخالص داخلی می‌تواند به چهار حالت مصرف شود؛ مصرف خانوار، مصرف دولت، سرمایه گذاری و تغییر در موجودی انبار را این چهار حالت عنوان کرد و ادامه داد: دولت می‌تواند با مصرف بیشتر، که معادل کالای عمومی است، رفاه را افزایش دهد، اما این عامل در سال‌های اخیر تغییر زیادی نداشته است.

با وجود رشد بالای اقتصاد در سه سال گذشته، سرمایه گذاری رشد بسیار ناچیزی کرده است

نیلی گفت: بخش دیگری می‌تواند تبدیل به سرمایه گذاری شود که با تبدیل به موجودی سرمایه باعث فعال شدن چرخه رشد افتصادی ایران شود. اما علی‌رغم رشد بالای اقتصاد ایران در سه سال گذشته، سرمایه گذاری رشد بسیار ناچیزی کرده است. به صورتی که سرمایه گذاری در سال ۱۴۰۰حدود نصف سرمایه گذاری در سال ۱۳۹۰ بوده است.

افزایش تولید، عمدتا به موجودی انبار اضافه شده است

روند صعودی تغییر در موجودی انبار در اقتصاد ایران، حاکی از ناکارایی‌های زیادی است

این استاد اقتصاد تاکید کرد: اتفاق جالبی که در اقتصاد ایران و طی این سه سال افتاده است این است که افزایش تولید، به‌جز بخشی که به مصرف خانوار‌ها رسیده، عمدتا به موجودی انبار اضافه شده است. ۱۶ تغییر در موجودی انبار ایجاد شده که یا ناشی از کاهش تقاضا از سمت خانوارهاست یا ناشی از عدم قطعیت‌ها و انتظارات تورمی. روند صعودی تغییر در موجودی انبار در اقتصاد ایران، حاکی از ناکارایی‌های زیادی است که آن هم در نتیجه عدم قطعیت‌هایی است که وجود دارد. جمعبندی مصارف هم نشان می‌دهد افزایش موجودی انبار، بیشترین رشد مصارف را با ۵۲.۳ درصد داشته است.

رشد موجودی سرمایه در اقتصاد ایران به صفر رسیده است

وی افزود: اگر دوباره به سازوکار‌های بلندمدت اقتصاد ایران بازگردیم، می‌بینیم که رشد موجودی سرمایه در اقتصاد ایران به صفر رسیده است. یعنی از سال ۱۳۹۶ به بعد، به همان مقداری که در اقتصاد ایران استهلاک داریم سرمایه گذاری انجام شده است؛ بنابراین موجودی سرمایه دیگر در رشد اقتصادی ایران سهمی ندارد.

موجودی سرمایه در صنعت و نفت که برای ما رشد ایجاد می‌کنند، منفی است

با رشد منفی موجودی سرمایه در نفت و صنعت، موتور رشد اقتصادی ما خاموش است

این اقتصاددان با بیان اینکه موجودی سرمایه یک ساختار بخشی دارد و قسمتی از آن در بخش کشاورزی و قسمتی در صنعت و قسمتی در نفت است، خاطرنشان کرد: در این ساختار، آن چیزی که عمدتا برای ما رشد ایجاد می‌کند، موجودی سرمایه در بخش‌های صنعت و نفت است. اگر به موجودی سرمایه در این دو بخش نگاه کنیم، مشاهده می‌کنیم که هر دو شاهد رشد منفی بوده اند. یعنی از سال ۱۳۸۹ به بعد، و ۱۳۹۶ برای بخش صنعت، موجودی سرمایه این دو بخش کوچک و کوچکتر می‌شود و ساختمان‌ها و ماشین‌آلاتی که در قدرت تولید این دو بخش هستند ضعیف‌تر می‌شوند. می‌توان گفت که با رشد منفی موجودی سرمایه در این دو بخش، موتور رشد اقتصادی ما خاموش است و آن چیزی که باعث افزایش موجودی سرمایه می‌شود، سرمایه گذاری در بخش مسکن و خدمات است.

رشد اقتصادی سه سال گذشته، ناشی از عوامل پایدار رشد نبوده

نوسانات کوتاه مدت و شوک‌ها عامل این رشد بوده اند

نیلی تاکید کرد: از مجموع این شواهد می‌توان نتیجه گرفت که رشد اقتصادی سال‌های ۱۳۹۹ تا ۱۴۰۱ ناشی از سازوکار‌های بلندمدت و عوامل پایدار رشد اقتصادی نبوده است، بلکه در نتیجه شوک‌ها و نوسانات کوتاه‌مدت ایجاد شده است؛ بنابراین ادامه رشد با ماهیت شرایط فعلی، تنها با ادامه افزایش تولید، صادرات یا افزایش قیمت نفت امکان‌پذیر است. ادامه افزایش صادرات شاید در شرایط تحریم غیرواقعی به نظر برسد و افزایش قیمت نفت هم عاملی خارج از کنترل سیاست‌گذار است.

در برنامه هفتم توسعه، رشد ۸ درصدی در هر سال برای ایران پیش‌بینی شده

نکته بسیار قابل تاملی ا‌ست

وی با بررسی اینکه با فرض نرخ استهلاک برابر ۴/۵ درصد و ثبات نسبت موجودی سرمایه به تولید، اگر بخواهیم به اعداد مختلفی در رشد بلندمدت دست پیدا کنیم باید چه مقدار رشد سرمایه گذاری داشته باشیم، توضیح داد: اگر بخواهیم تا سال ۱۴۱۰ مقدار ۱/۷ درصد رشد اقتصادی داشته باشیم باید رشد ۴/۵ درصدی در سرمایه گذاری ایجاد کنیم؛ که در ۱۰ سال گذشته چنین تجربه‌ای را نداشته ایم. اگر بخواهیم رشد ۴/۳ درصد تولید را تجربه کنیم، باید شاهد رشد ۱۵ درصدی در سرمایه گذاری سالانه باشیم. توجه به این نکته ضروری است که متوسط رشد سرمایه گذاری ما در سال‌های گذشته هیچوقت از ۷/۵ درصد بیشتر نشده که این هم میانگین اعدادی با نوسان بسیار بالا (از ۲۵ درصد تا ۱ درصد) است. برای حالتی که رشد ۵/۸ درصدی در تولید را انتظار داریم، باید رشد ۲۰ درصدی در سرمایه گذاری داشته باشیم. در برنامه هفتم توسعه، رشد ۸ درصدی در هر سال برای ایران پیش‌بینی شده است که نکته بسیار قابل تاملی ا‌ست.

ضرورت توجه به محدودیت‌های انرژی، آب، محیط زیست و ... در برآورد رشد اقتصادی

نیلی تاکید کرد: این تحلیل با محوریت نقش سرمایه گذاری در رشد اقتصادی کشور بود، اما برای این که رشد اقتصادی مناسب بتواند استمرار پیدا کند نیاز به چندین مقوله است. می‌توانستیم این موضوع را از سمت محدودیت‌های انرژی هم بررسی کنیم. برای مثال، در بحث اخیر یک فرض بسیار ساده کننده وجود دارد و آن هم این که برای رشد ۴ درصدی با محدودیت انرژی مواجه نیستیم. همین‌طور می‌توانستیم به محدودیت‌های تامین مالی اشاره کنیم. می‌توانستیم از نگاه محدودیت‌های محیط زیستی و مشکلات منابع آب به این موضوع توجه کنیم. به موارد دیگری هم می‌توانستیم اشاره کنیم از جمله محدودیت‌های سرمایه انسانی، کاهش بهره وری و بی‌ثباتی‌های اقتصاد کلان و تورم بالا.

به نظر نمی‌رسد ایران بتواند رشد بالاتر از ۲ درصد را به راحتی تجربه کند

رشد در محدوده ۲ تا ۳ درصدی تا پایان این دهه خوش‌بینانه است مگر اینکه...

وی با بیان اینکه در کنفرانس اقتصاد ایران در سال ۱۳۹۳ با آقای خاوری نژاد پیش بینی کردیم که به نظر نمی‌رسد ایران بتواند رشد بالاتر از ۲ درصد را به راحتی تجربه کند که آمار هم حاکی از همین است، یادآورشد: اکنون هم می‌توان نتیجه گرفت که رشد در محدوده ۲ تا ۳ درصدی تا پایان این دهه خوش‌بینانه به‌نظر می‌رسد؛ مگر اینکه تغییرات بزرگی در عواملی که رشد اقتصادی برای ایران ایجاد می‌کنند رخ دهد. مانند دسترسی بیشتر به تکنولوژی، اصلاحاتی در ساختار بودجه و در نظام بانکی، حل مشکلات انرژی و منابع آبی و سایر عوامل.

۱۰ سال آینده ما با امروز بسیار متفاوت خواهد بود

ممکن است که در شرایط بسیار نامناسبی قرار بگیریم

نیلی گفت: معتقدم که با توجه به شرایط خطیری که اکنون در آن قرار داریم، ۱۰ سال آینده ما با امروز بسیار متفاوت خواهد بود. امیدواریم که بسیار بهتر باشد، اما ممکن است که در شرایط بسیار نامناسبی قرار بگیریم.

وی در پایان افزود: اشاره به یک نکته حائز اهمیت است و آن اینکه بخش‌های کوچکی از اقتصاد ایران که عمدتا کسب وکار‌های اینترنتی و کسب‌وکار‌های نوین را شامل می‌شوند، با کیفیتی مناسب و با جذب نیروی انسانی کیفی، در حال رشد هستند. در صورتی که دولت محدودیتی در ادامه فعالیت این کسب‌وکار‌ها ایجاد نکند، ممکن است چراغ امیدی برای آینده کسب‌وکار‌ها در اقتصاد ایران هرچند محدود، روشن شود.

دیگر خبرها

  • قدردانی از وزیر نفت برای ایجاد تحول انقلابی در کوتاه‌ شدن فرآیند دریافت مجوزهای سرمایه‌گذاری
  • قدردانی از وزیر نفت برای ایجاد تحول انقلابی در کوتاه‌ شدن فرایند دریافت مجوزهای سرمایه‌گذاری
  • فیلم کوتاه، زبان مختص خود را دارد/ «قضاوت» برآمده از تجربه زیسته
  • خراسان رضوی بیشترین تعداد دفاتر انجمن سینمای جوانان کشور را دارد
  • افزایش سقف حمایت «انجمن سینمای جوانان» از تولید فیلم‌ کوتاه تا ۲۵۰ میلیون تومان
  • سقف حمایت انجمن سینمای جوانان از فیلم‌کوتاه ۲۵۰ میلیون تومان شد
  • سقف حمایت انجمن سینمای جوان از فیلم‌ کوتاه ۲۵۰ میلیون تومان شد
  • افزایش سقف حمایت از تولید فیلم‌کوتاه تا ۲۵۰ میلیون تومان
  • راهیابی فیلم کوتاه هنرمند گیلانی به فستیوال پاناما
  • تحلیل مسعود نیلی از شرایط اقتصادی ایران در ۱۰ سال آینده