Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-01@07:49:02 GMT

صادرات ایران به عمان دو برابر خواهد شد

تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۷۰۲۰۵

صادرات ایران به عمان دو برابر خواهد شد

آقای علیرضا پیمان پاک گفت: صادرات ما به کشور عمان در سال ۱۴۰۰ حدود ۷۲۰ میلیون دلار بود که رشد ۶۴ درصدی نسبت به پارسال داشته است و با توجه به صادرات ۸ میلیون دلاری فروردین، امسال از صادرات یک میلیارد دلاری گذر خواهیم کرد.

او می‌گوید: در بحث حمل و نقل و مسائل مالی و بانکی به مرحله خوبی رسیده‌ایم و اگر این دو مسئله حل شود، به غیر از افزایش مراودات تجاری بخشی از فعالیت‌هایی که با امارات داریم، به عمان منتقل خواهد شد که روان‌تر از گذشته تجارت را ادامه خواهیم داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در سال ۱۴۰۱ قصد داریم صادرات به عمان را به یک و نیم میلیارد دلار برسانیم.

به گفته معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، عمانی‌ها پیگیر همکاری با ایران در زمینه‌هایی همچون اقتصاد دانش بنیان، تولید تجهیزات پزشکی و دارویی هستند. واردات ایران از عمان نیز، عمدتاً شامل بحث صادرات مجدد محصولاتی مثل نهاده‌ها بوده که از آمریکای لاتین وارد شده است. عمان با تمامی کشور‌های اتحادیه عرب، آمریکا، هند و پاکستان تجارت آزاد و با اتحادیه اروپا، تجارت بر اساس تعرفه ترجیحی دارد که ما هم می‌توانیم از آن بهره ببریم.

آقای پیمان پاک گفت: این موضوع مطرح شد که خط تولید با مواد اولیه ایرانی در عمان با نام این کشور تولید و با تعرفه صفر به کشورهای دارای شراکت تجاری با عمان صادر شود. تجارت آزاد بین ایران و عمان شکل نخواهد گرفت؛ چرا که عضو اتحادیه عرب است، اما موضوع کاهش تعرفه‌ها و تسهیل مراودات وجود دارد که توافقنامه اولیه آن هم حاصل شده است.

بیشتر بخوانید:

گمرک سامانه جامع تجارت را به گروگان گرفته است!

آقای سید روح اله لطیفی سخنگوی گمرک گفت: تجارت غیرنفتی ایران در سال ۱۴۰۰ با کشور عمان، چهار میلیون و ۱۹۰ هزار تن کالا به ارزش یک میلیارد و ۳۳۵ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار بود که نسبت به پارسال ۲۷ درصد در وزن و ۵۳ درصد در ارزش افزایش داشته است.

به گفته او، سهم صادرات ایران به عمان از این میزان تجارت، دو میلیون و ۲۸۳ هزار تن کالای ایرانی به ارزش ۷۱۶ میلیون دلار بود که با رشد ۱۴ درصدی در وزن و ۶۳ درصدی در ارزش همراه بوده است. واردات کشورمان از عمان هم یک میلیون و ۹۰۷ هزار تن کالا به ارزش ۶۱۹ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار بود که ۴۹ درصد در وزن و ۴۳ درصد در ارزش افزایش داشته است.

آقای سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشورمان، امروز در راس یک هیئت تجاری و سیاسی به مسقط پایتخت عمان سفر کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت صمت ایران و عمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۷۰۲۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۷ درصدی درآمدگمرکات مازندران از تجارت خارجی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، امیرجمشیدی گفت: در فروردین ماه ۱۴۰۳، ۴۳۵ هزار و ۲۲۹ تن کالا به ارزش۱۵۵میلیون و ۶۲۴ هزار دلار از طریق گمرکات مازندران وارد کشور شد.

وی اظهار داشت: ذرت دامی با ارزش ۹۶ میلیون دلار، جو دامی با ارزش ۲۰ میلیون دلار، چربی‌ها و روغن‌های حیوانی و نباتی با ۲۵ میلیون دلار، کک نفتی با ارزش ۳ میلیون دلار و چوب با۳ میلیون دلار مهم‌ترین اقلام عمده وارداتی به گمرکات مازندران در مدت یادشده هستند.

جمشیدی بیان داشت: امارات حدودا ۲۲۶ هزار تن کالا به ارزش ۷۸ میلیون دلار، روسیه ۷۷ هزار تن کالا به ارزش ۳۴ دلارمیلیون، ترکیه با ۱۰۰ هزار تن کالا به ارزش ۳۱ میلیون دلار، انگلستان با سه هزار تن کالا به ارزش ۳ میلیون و ۵۹۱ هزار دلار و سنگاپور با ۸ هزار تن کالا به ارزش ۲میلیون دلار پنج کشور اول طرف معامله در حوزه واردات به گمرکات مازندران بودند که در مجموع ۴۱۵ هزار تن از وزن و ۱۴۹ میلیون دلار از ارزش کالا‌های وارداتی گمرکات مازندران در فروردین ماه سال‌جاری مربوط به این کشور‌ها است.

وی افزود: واردات کالا از این پنج کشور ۹۵ درصد از کل وزن و ۹۶درصد از کل ارزش واردات گمرکات مازندران را دربرمی‌گیرد.

جمشیدی با اشاره به واردات کالا‌های اساسی از گمرکات مازندران اظهار داشت طی این مدت ۴۱۳ هزارتن کالای اساسی شامل ذرت دامی، جو دامی، چربی‌ها وروغن‌های حیوانی و نباتی و خوراک آماده دام به ارزش ۱۴۲ میلیون و ۶۶۶ هزار دلار از طریق کمرکات نوشهر، امیرآباد و فریدونکنار وارد کشور شده که از نظر وزنی ۶۳ درصد و از نظر ارزشی ۲۷درصد رشد را نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۲ نشان می‌دهند.

دیگر خبرها

  • ارزش صادرات محصولات کشاورزی به ۶.۲ میلیارد دلار رسید
  • موج مهاجرت پرستاران؛ عمان ۶ برابر ایران حقوق می‌دهد
  • تجارت ۱.۳۶۴میلیارد دلاری ایران و ترکیه/ رشد ۱۶درصدی صادرات ترکیه به ایران
  • افزایش ۱۷ درصدی درآمدگمرکات مازندران از تجارت خارجی
  • صادرات بیش از ۵۰ میلیون دلار کالا از گمرک استان همدان 
  • صادرات بیش از ۱۴۷ هزار تن کالا از گمرکات مازندران
  • ایجاد تبادل آخرین تجارت حوزه صادرات کشور با نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • صادرات ۱۴۷ هزار تن انواع کالا از گمرکات مازندران
  • ۵۰ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی در کشور انجام شد
  • صادرات ۷۰ قلم کالا از مازندران