Web Analytics Made Easy - Statcounter

امروز دوشنبه (۲ خرداد) شاخص کل بورس در ابتدای معاملات با رشد ۲۸۰ واحدی در ارتفاع یک میلیون و ۵۸۲ هزار و ۵۰۳ واحد قرار گرفت. در پایان معاملات امروز شاخص کل بورس با اُفت ۲۵ هزار و ۱۱ واحد در تراز یک میلیون و ۵۵۷ هزار و ۲۱۰ واحد متوقف شد.

آقای آرتا اسدی تحلیلگر بازار سرمایه گفت: دلیل ریزش امروز بازار، یکی اشتباه در فروش سهام خودروسازان داخلی و مسئولین سازمان خصوصی سازی و واگذاری ۵.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۷۲ درصد از سهام ایران خودرو و ۱۷.۳۱ درصد از سایپا بود که سبب ایجاد صف فروش سهام این گروه شد. همچنین شاخص در محدوده یک میلیون و ۵۷۰ هزار واحد با یک مقاومت برخورد کرد و نتوانست مجددا این مقاومت را بشکند.

ارزش معاملات بورس تهران امروز به حدود رقم ۴ هزار و ۷۵۴ میلیارد تومان رسید. «کچاد»، «شستا» و «کگل» سه نمادی بودند که بیشترین تاثیر را در شاخص داشتند و «شستا»، «خودرو» و «خساپا» سه نماد پر تراکنش بودند.

شاخص کل هم وزن هم با اُفت ۸ هزار و ۷۳۲ واحد روی پله ۴۳۲ هزار و ۷۷۲ واحدی قرار گرفت. همچنین حجم معاملات امروز سهام در بورس تهران به تعداد ۱۰ هزار و ۵۴۰ میلیارد سهم به ارزش ۴ هزار و ۷۵۴ میلیارد تومان رسید.


شاخص فرابورس هم با اُفت ۲۴۳ واحد روی پله ۲۱ هزار و ۳۱۷ واحدی قرار گرفت. همچنین حجم معاملات امروز در فرابورس ایران به تعداد ۲ هزار و ۲۰ میلیارد و به ارزش هزار و ۲۸۵ میلیارد تومان رسید.

نماد‌های تاثیر گذار در شاخص کل بورس

نماد‌های برکت، حکشتی و سآبیک به ترتیب با ۱۱۴.۶۸، ۱۰۸.۶۷ و ۴۹.۹۷ واحد بیشترین تاثیر مثبت را به جای گذاشتند و نماد‌های کچاد، شستا و کگل به ترتیب با ۱۵۲۹.۴۵، ۱۰۷۱.۹۶ و ۱۰۵۸.۴۴ واحد بیشترین تاثیر منفی را به جای گذاشتند.

نماد‌های تاثیر گذار در شاخص کل فرابورس

نماد‌های وسپهر، ددانا و فروسیل به ترتیب با ۲۳.۳۲، ۸.۴۶ و ۲.۳۹ واحد بیشترین تاثیر مثبت را به جای گذاشتند و نماد‌های هرمز، صبا و آریا به ترتیب با ۲۲.۶، ۱۸.۹۸ و ۲.۲۶ واحد بیشترین تاثیر منفی را به جای گذاشتند.

برترین گروه صنعت بورس

امروز خودرو بیشترین ارزش معامله را با مبلغ ۹۵۲ میلیارد تومان به خود اختصاص داد. همچنین «فلزات اساسی»، «فرآورده نفتی» و «شیمیایی» در رتبه‌های بعدی ارزش معاملات قرار داشتند.

بیشترین افزایش و کاهش قیمت در بورس

سهام شرکت‌های اسیاتک، خموتور و خریخت بیشترین افزایش قیمت و سهام شرکت‌های حفاری، وساپا و خساپا بیشترین کاهش قیمت را در بورس تهران تجربه کردند.

بیشترین افزایش و کاهش قیمت در فرابورس

سهام شرکت‌های بیشترین افزایش قیمت ثغرب، اعتلا و وسپهر و سهام شرکت زفکا، ثرود و ثعمرا بیشترین کاهش قیمت را در فرابورس ایران تجربه کردند.

برترین عرضه و تقاضا در بورس

بیشترین تقاضای خرید سهام را شرکت‌های سابیک، افران و کمند بیشترین عرضه فروش را نماد‌های همای، انرژی ۱، سیمرغ در بورس ایران داشتند.

برترین عرضه و تقاضا در فرابورس

بیشترین تقاضای خرید سهام را شرکت‌های اعتماد، ثبات و سپیدما بیشترین عرضه فروش را نماد‌های اعتماد، اوصتا و اراد ۴۲ در بورس ایران داشتند.

بیشترین ارزش و حجم معاملات سهام در بورس

نماد‌های سآبیک ۴، ولیزح و کمند بیشترین ارزش معامله و نماد‌های ولیزح، شستا و خساپا بیشترین حجم معامله را در بورس تهران تجربه کردند.

نماد‌های اراد ۸۶۴، اراد ۸۷۴ و اخزا ۹۱۶۴ بیشترین ارزش معامله و نماد‌های کرمان، تجلی و اراد ۸۶۴ بیشترین حجم معامله را در بورس تهران تجربه کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شاخص بورس شاخص هم وزن شاخص فرابورس واحد بیشترین تاثیر جای گذاشتند بیشترین افزایش میلیارد تومان بورس تهران بیشترین ارزش تجربه کردند بورس ایران سهام شرکت کاهش قیمت شاخص کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۷۰۶۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش روزانه بورس ۴ اردیبهشت؛اصلاح بیش‌از ۱۳ هزار واحدی شاخص کل

به گزارش خبرنگار مهر، شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز سه‌شنبه (۴ اردیبهشت) با اصلاح ۱۳۴۲۰.۲۸ واحدی به ۲,۳۰۳,۳۸۲.۸۳ واحد رسید.

از تغییر شاخص‌های دیگر بورس می‌توان به رشد ۱۳۲۱.۵ واحدی شاخص کل هم‌وزن اشاره کرد.

همچنین حجم معاملات امروز ۸.۹۶۲ میلیارد سهم بود که طی ۳۸۶,۵۶۶ معامله داد و ستد شد و ارزش کل این معاملات نیز به ۵۰,۳۶۸.۶۷۶ میلیارد ریال رسید.

ارزش کل بازار بورس نیز بالغ بر ۷۹,۵۸۲,۶۰۱.۸۷۴ میلیارد ریال شد.

کد خبر 6086456 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • رشد ۱۰۶۹ واحدی شاخص کل بورس
  • بورس تغییر جهت داد
  • رشد یک‌هزار واحدی شاخص بورس | افزایش ۷۶۳ هزار و ۶۵۶ واحدی شاخص کل
  • رشد یک‌هزار واحدی شاخص بورس
  • شاخص بورس پایان هفته را در سطح دو میلیون و ۳۰۰ هزار واحد ماند
  • افت ۱۳ هزار واحدی شاخص کل بورس/ شاخص هم‌وزن مثبت ماند
  • افت بازار سرمایه پس از ۴ روز رشد
  • کاهش بیش از ۱۳ هزار واحدی شاخص کل بورس/ فاز اصلاحی شاخص شروع شد؟
  • گزارش روزانه بورس ۴ اردیبهشت؛اصلاح بیش‌از ۱۳ هزار واحدی شاخص کل
  • گزارش بورس امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳