Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-07@11:31:15 GMT

خیزش گرد و غبار عراقی تا فردا در اصفهان ادامه دارد

تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۷۱۲۸۷

خیزش گرد و غبار عراقی تا فردا در اصفهان ادامه دارد

منصور شیشه‌فروش، مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به تداوم گرد و خاک در استان اظهار داشت: خیزش کانون‌های گرد و غبار از شمال عراق آغاز شده است که از روز گذشته دوباره فعال شده و امروز از شمال عراق حرکت کرده و در ایلام و کرمانشاه فعال شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر شاهد خیزش گرد و غبار در نیمه غربی کشور هستیم، افزود: امشب و فردا مناطق مرکزی و شرق استان و کاشان، آران و بیدگل، نظنز، نائین، خور و بیابانک و اردستان درگیر گرد و غبار می‌شوند و زبانه‌‌های آن مرکز استان را فرا می‌گیرد و در حال حاضر وزش باد را تا فردا بعدازظهر در سطح استان شاهد هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شیشه‌فروش با اشاره به افزایش غلظت آلاینده‌ها به علت خیزش کانون‌های گرد و غبار از شمال عراق گفت: خیزش گرد و غبار سبب کاهش میدان دید و کاهش کیفیت هوا شده است.

 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به برگزاری جلسه ستاد مدیریت بحران در اصفهان عنوان کرد: مجدداً وظایف دستگاه‌ها اعلام شد و با توجه به اینکه منشأ این گرد و غبار استانی نیست و خارج از کشور است، مقرر شد هواشناسی مرتب پایش کند و هشدارهای لازم را بدهد.

وی با بیان اینکه به همه فرمانداری‌ها و دستگاه‌های ذی‌ربط در این رابطه اطلاع‌رسانی شده است، ادامه داد: مقرر شد مرکز بهداشت توصیه‌های بهداشتی را برای گروه‌های آسیب‌پذیر اعلام کند تا در این شرایط کمتر از خانه خارج شوند و رعایت الزامات بهداشتی انجام شود.

شیشه‌فروش با بیان اینکه گرد و غبار تا فردا بعدازظهر مناطق شرق، شمال و مرکز و اکثر مناطق استان را در بر می‌گیرد، افزود: در جلسه تأکید شد که مستمر باید کانون‌ها پایش شود، یک دستگاه پایش گرد و غبار در اردستان و یک دستگاه در کاشان و در خود ایستگاه‌های سنجش آلاینده‌ها وجود دارد و محیط زیست هم ایستگاه‌ها را باید فعال کند و غلظت‌ها را سنجش کند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با تأکید بر اینکه دانش‌آموزان برای حضور در امتحانات حتماً از ماسک استفاده کنند، بیان کرد: هر گونه فعالیتی که منجر به افزایش گرد و غبار شود ممنوع است، تا دو روز آینده فعالیت کوره‌پزخانه‌ها و آجرپزی‌ها و حمل مصالح ساختمانی که سبب گرد و غبار شود، ممنوع شد.

 

وی با اشاره به اینکه در استان اصفهان شرایط خشکسالی وجود دارد، گفت: تاکنون ۳۱۰ هزار هکتار نهال‌کاری انجام شده و امسال هم قرار است ۵۰۰ هکتار در شهرستان برخوار و مناطق سجزی انجام شود.

شیشه‌فروش با بیان اینکه مالچ‌پاشی در دستور کار منابع طبیعی قرار دارد، خاطرنشان کرد: در استان ۱۴ کانون گرد و غبار به وسعت ۱.۵ میلیون هکتار داریم و ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار از مساحت استان  یعنی ۳۲ درصد استان بیابان است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان بیان کرد: از اول سال تاکنون ۲۸ روز قابل قبول و ۳۵ روز ناسالم در اصفهان داشته‌ایم.

افزایش ۶ درجه‌ای دمای هوای استان 

آسیه آقایی، کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی اصفهان نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به وضعیت هوای استان اظهار داشت: نقشه‌های هواشناسی بیانگر جوی نسبتاً ناپایدار طی دو روز آینده بر روی استان است.

وی افزود: بر این اساس در اکثر مناطق وضعیت جوی صاف تا کمی ابری و غبار محلی، گاهی وزش باد نسبتاً شدید تا شدید پیش‌بینی می‌شود.

آقایی ادامه داد: خیزش گرد و خاک همراه با وزش باد و نفوذ گرد و خاک خارجی در سطح استان منجر به کاهش دید و کیفیت هوا در اکثر مناطق استان به‌ویژه مناطق شمالی، شرقی و تا حدی مرکزی می‌شود.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی اصفهان با بیان اینکه دمای هوا طی ۲۴ ساعت آینده در اکثر مناطق استان ۴ تا ۶ درجه افزایش خواهد داشت، گفت: بیشینه دمای هوای شهر اصفهان ۳۴ درجه و کمینه فردا صبح ۲۰ درجه سانتیگراد و خوروبیابانک با ۳۸ درجه و بوئین و میاندشت با دمای ۶ درجه سانتیگراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان پیش‌بینی می‌شود.

انتهای پیام/۶۳۱۰۱/آ

منبع: فارس

کلیدواژه: منصور شیشه فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گردوغبار کاهش کیفیت هوا مالچ پاشی گردوخاک مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان اکثر مناطق خیزش گرد گرد و غبار شیشه فروش پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۷۱۲۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور هشدار سطح زرد هواشناسی در استان قزوین 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، آخوندی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیمای مرکز قزوین افزود: برای امروز وضعیت جوی در استان به نسبت پایدار است و برای بعضی ساعات بعد از ظهر احتمال افزایش ابر و بارش پراکنده وجود دارد.

وی افزود: برای فردا تا ظهر سه شنبه با توجه به گذر سامانه بارشی از استان افزایش ابر و در برخی ساعات به ویژه بعد از ظهر و شب فردا بارش‌های رگباری، رعد و برق و وزش باد‌های لحظه‌ای پیش بینی می‌شود.

آخوندی با اشاره به صدور هشدار زرد هواشناسی برای این مدت گفت: بارش‌ها در برخی مناطق بیشتر خواهد بود به همین منظور آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن رودخانه‌ها دور از انتظار نیست.

آخوندی افزود: در برخی مناطق هم پدیده مه و بارش تگرگ وجود دارد، اما به لحاظ دمایی تغییرات محسوسی نداریم.

دیگر خبرها

  • بارش‌های رگباری و تگرگ در راه زنجان
  • آغاز بارش باران در مناطق مختلف ایلام/بارش ها تا فردا ادامه دارد
  • مورایس: تلاش و انگیزه ما فردا ۲ برابر است
  • بارش‌های رگباری و بهاری از فردا میهمان برخی مناطق فارس
  • افزایش باد همراه با غبار محلی و مواج شدن دریا در خلیج فارس، ۱۶ اردیبهشت
  • صدور هشدار سطح زرد هواشناسی در استان قزوین 
  • ورود سامانه بارشی به کشور طی فردا
  • ورود سامانه بارشی به کشور از فردا؛ این استان‌ها بارانی می‌شوند
  • ورود سامانه بارشی به کشور طی فردا 
  • پیش‌بینی وزش باد و خیزش گرد و خاک در کرمان