Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@14:43:04 GMT

ساماندهی بازار بزرگ تاریخی رفسنجان با کمک شهرداری

تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۷۱۶۳۸

ساماندهی بازار بزرگ تاریخی رفسنجان با کمک شهرداری

به گزارش خبرگزاری فارس از رفسنجان، مجید  کهنوجی شهردار رفسنجان عصر امروز در نشست خبری با اشاره به بودجه هزار میلیاردی شهرداری در سال جاری اظهار کرد: تصویب این بودجه کار پرریسکی بود و با توجه به سرمازدگی که موجب شد درآمد مردم از تولید پسته کم شود و بودجه تحت‌الشعاع آن قرار می‌گرفت، اما روند خوبی پیش گرفتیم و این بودجه در حال تحقق است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از انجام حدود ۹۰ درصد تعهدات شورای پنجم یاد و عنوان کرد: محله‌ها به ۵۰ محله تقسیم شدند و در دو فاز ۲۵ محله‌ای تعریف کردیم که تا یک ماه آینده فاز اول کل درخواست‌های مردم عملیاتی خواهد شد که این درخواست‌ها با توجه به شورای محله که تشکیل دادیم انتقال داده شد که ازجمله احداث پارک، آسفالت، سرانه ورزشی و موارد دیگر بودند.

شهردار رفسنجان دو بانده‌سازی خیابان پرستار و بلوار جمهوری را از جلمه طرح‌های شهرداری برشمرد و افزود:  طراحی ورودی کرمان و یزد در حال اجراست و عملیات زیباسازی و ساماندهی بلوار خلیج فارس کلید خورده و طراحی پل روگذر به طول ۸۰۰ متر در دستور کار است.

وی از آغاز عملیات ساماندهی خیابان انقلاب خبر داد و بیان کرد: برای اجرای این طرح اولین کار مشوق‌هایی برای بازاریان و اصناف گذاشتیم، با طرحی که به تایید میراث فرهنگی رسیده کار را پیش می‌بریم که طرح جذابی برای این محدوده طراحی شده است.

کهنوجی همچنین از حل موضوع پروژه پیامبر اعظم(ص) پس از ده سال با حضور معاون اوقاف کشور خبر داد و اضافه کرد: حق کسب و پیشه مغازه‌داران را امروز واریز کردیم و تا یک ماه آینده ورودی پروژه باز می‌شود و تا سه ماه آینده پروژه افتتاح خواهد شد.

وی با ذکر این مطلب که طرح‌های شهرداری هرجا در حوزه میراث باشد با هماهنگی میراث فرهنگی انجام می‌شود، تصریح کرد: آمادگی داریم با کمک کسبه به‌صورت  ۵۰ درصد شهرداری و ۵۰ درصد  کسبه کف بازار و سقف و دیوارها را به‌طور کامل ساماندهی و مرمت کنیم.

شهردار رفسنجان بر استفاده از هنرمندان شهرستان در طراحی المان‌های شهری تأکید کرد و گفت: این المان‌ها به‌مناسبت‌های مختلف در سطح شهر طراحی و نصب می‌شوند.

کهنوجی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص طرح‌ها و اعتبارات آن‌ها توضیح داد: بلوار خلیج فارس با ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار، دوبانده کردن خیابان جمهوری و پرستار با اعتبار ۴۰ میلیارد تومان، ساماندهی خیابان انقلاب با اعتبار ۱۲ میلیارد تومان و طرح رودخانه گیودری با اعتبار ۱۲ میلیارد تومان در حال اجراست.

وی راه‌اندازی باشگاه ورزشی شهرداری را در راستای کمک به ورزش و استعدادیابی در شهرستان ذکر کرد و گفت: المپیاد ورزشی به‌همت شهرداری با همکاری ۲۰ هیأت ورزشی طی ماه جاری برگزار می‌شود.

شهردار رفسنجان با اشاره به اهمیت بحث گردشگری از راه‌اندازی فرهنگسرای گردشگری و اتوبوس گردشگری در شهرداری یاد کرد که اتوبوس دوشنبه‌های هر هفته فعال بوده و بازدید علاقه‌مندان به بناهای تاریخی و جاذبه‌های گردشگری شهر صورت می‌گیرد.

وی اضافه کرد: دهکده ورزشی در محل بلوار پسته در زمینی به مساحت ۳۰۰ هکتار طراحی شده و زیرساخت آن را در سال جاری آماده خواهیم کرد که اگر هیأت‌های ورزشی و یا شرکت مس خواستند در این طرح همراهی کنند زیرساخت آن آماده باشد.

موضوع سگ‌های ولگرد در ادامه از سوی خبرنگاران مطرح شد که شهردار عنوان کرد: شهرداری مجری مصوباتی که در شورایی که به ریاست فرماندار و عضویت دستگاه‌های مختلف تشکیل می‌شود، بوده، که ساماندهی این معضل در دستور کار است.

وی نزدیک بودن روستاها به شهر و وجود باغات زیاد در شهر همچنین توجه مردم به سگ‌ها با دادن مواد غذایی به آنان را عامل افزایش جمعیت سگ‌های ولگرد در رفسنجان دانست.

انتهای پیام/۸۰۰۱۶/ب

منبع: فارس

کلیدواژه: شهردار رفسنجان شهردار رفسنجان میلیارد تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۷۱۶۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰۴۰ دهه هشتادی پای کار محلات رفسنجان

معاون شهردار رفسنجان گفت: در حال حاضر ۴۸ شهردار آقا و ۴۶ شهردار خانم که هرکدام دارای یک تیم نه نفره هستند، داریم و در مجموع ۱۰۴۰ دهه هشتادی پای کار محلات رفسنجان آمده‌اند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان، سیدعباس حسینی داورانی امروز _یکشنبه، نهم اردیبهشت_ در آئین رونمایی از الگوی حکمرانی مردمی و مدیریت مشارکتی شهرداری رفسنجان، با اشاره به اقدامات و فعالیت‌های مدیریت شهری در دوره جدید، اظهار کرد: در دو سال و نیم گذشته مهمترین راهبرد شهرداری، رسیدن به آرامش شهروندان بود و بر همین اساس سیاست روی خوش آرامش را آغاز و برای پیشبرد آن مدیریت مشارکتی را تعریف کردیم.

وی با اشاره به انجام بررسی‌ها و مطالعات صورت گرفته در حوزه مدیریت مشارکتی، افزود: نخستین گام ما در آغاز دوره شهرداری، رونمایی از سامانه نظام جامع پیشنهادات برای دریافت نظرات خلاقانه شهروندان بود که نتیجه آن ارائه و ثبت بیش از دو هزار ایده بود.

مشاور رسانه‌ای شهردار رفسنجان در ادامه از اجرای طرح محله‌محوری در شهرداری رفسنجان خبر داد و گفت: برای تدوین سیاست‌های شهرداری در محلات با همراهی ساکنان، رفسنجان به ۵۰ محله تقسیم شد و جلسات در هر محله با محوریت مسجد و امام جماعت برگزار شد.

وی با اشاره به برپایی جلسات مشترک با شهردار برای پیشبرد امور محلات، تصریح کرد: تصمیمات اخذ شده در این جلسات موجب شناسایی شهروندان پویا به عنوان بازوی مهم شهرداری و شهر رفسنجان و تشکیل ۵۰ محله و ۵۰ شورای محله و فعالیت ۳۵۰ نفر در شورای محله، شورای بانوان و ائمه جماعات شد.

حسینی با اشاره به فعالیت اداره امور بانوان، راه‌اندازی آن را در راستای رویکرد شهرداری نسبت به بانوان و قرار گرفتن آنان در رأس کارها بیان کرد و افزود: پس از تشکیل شورای بانوان، در آخرین فاز از فعالیت‌های مشارکتی، پویش رقابتی «شهردار شو» را تعریف کردیم تا هر محله یک شهردار داشته باشد.

وی وجه تمایز شهرداران محله در رفسنجان را نسبت به سایر شهرها در دهه هشتادی بودن آنان دانست و گفت: از آنجایی که دهه هشتادی‌ها نوجوانان و آینده‌داران کشور هستند، پویش «شهردار شو» با هدف توانمندسازی و ایجاد نشاط و امید در آنان و تجربه فعالیت در محیط کاملاً واقعی راه‌اندازی شد.

معاون هنری شهردار سپردن امور محلات به شهرداران دهه هشتادی را جسارت بزرگ شهردار رفسنجان عنوان کرد و گفت: پس از فراخوان و ثبت نام پویش «شهردار شو» ۳۵۹ نفر به مرحله مصاحبه رسیدند و براساس شاخص‌های انتخاب شده از شوی شورا، شهردار محله انتخاب شد.

وی با اشاره به ارائه آموزش‌های تخصصی به شهرداران محله در ماه‌های اخیر، افزود: امروز ۴۸ شهردار آقا و ۴۶ شهردار خانم که هرکدام دارای یک تیم نه نفره هستند، داریم و در مجموع ۱۰۴۰ نوجوان دهه هشتادی پای کار محلات رفسنجان آمده‌اند و کار خود را شروع کردند.

حسینی با اشاره به الگوی حکمرانی مردمی در ۵۲ ماده، خاطرنشان کرد: تلاش کردیم در راستای منویات مقام معظم رهبری در زمینه مشارکت مردم و حکمرانی مردمی و سیاست‌های دولت سیزدهم، الگوی مدیریت مشارکتی و حکمرانی مردمی شهرداری را در سالی که به نام مشارکت مردمی نامگذاری شده است، ارائه دهیم.

به گزارش ایمنا، آئین رونمایی از الگوی حکمرانی مردمی و مدیریت مشارکتی شهرداری رفسنجان و آغاز رسمی فعالیت شهرداران دهه هشتادی با حضور دستیار رئیس‌جمهور در امر مردمی سازی دولت و مسئولان استانی و محلی در تالار خیام دانشگاه حضرت ولیعصر (عج) برگزار شد.

کد خبر 748887

دیگر خبرها

  • گوشی های محبوب میان رده سامسونگ در بازار ایران
  • ۱۰۴۰ نوجوان دهه‌هشتادی کار خود را در محلات رفسنجان آغاز کردند
  • ۱۰۴۰ دهه هشتادی پای کار محلات رفسنجان
  • نخستین سمپوزیوم تکنولوژی درطراحی و بازطراحی برگزار شد
  • احصاء سرخط‌های عملیاتی برنامه ساماندهی قلعه ضحاک
  • ۱۲۳ پروژه عمرانی در شهر هچیرود طراحی شده است
  • کاروانسرای تاریخی شرکت نفت ارومیه ساماندهی می شود
  • آمادگی میراث فرهنگی ساماندهی و مرمت کاروان‌سرای تاریخی جنب شرکت نفت ارومیه
  • ‌زورخانه بزرگ مرکزی شیراز احداث می‌شود
  • مصوبه مجلس درباره ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها