Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه باید ظرفیت‌های متنوع مغفول مانده میان ایران و عمان احیا شود، خاطرنشان کرد: میزان تجارت، حمل و نقل و همکاری‌های اقتصادی میان تهران و مسقط، به ویژه در حوزه انرژی و ترانزیت کالا حتما می‌تواند افزایش یابد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی روز دوشنبه در ادامه برنامه‌های سفر به عمان در دیدار «فهد بن محمود آل سعید» معاون نخست‌وزیر این کشور گفت: روابط ایران و عمان تنها محدود به همسایگی نیست، بلکه علایق و اشتراکات عمیق دینی و اعتقادی این دو ملت قرن‌ها با یکدیگر پیوند خورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جمهور با اشاره به اینکه روابط تهران – مسقط در طول تاریخ همواره روابط خوب و سازنده‌ای بوده است، اظهار داشت: هر چند شاهد روابط خوبی بین دو کشور هستیم اما این سطح از روابط قانع‌کننده نیست.

رئیسی با تاکید بر اینکه باید ظرفیت‌های متنوع مغفول مانده میان ایران و عمان احیا شود، خاطرنشان کرد: میزان تجارت، حمل و نقل و همکاری‌های اقتصادی میان تهران و مسقط، به ویژه در حوزه انرژی و ترانزیت کالا حتما می‌تواند افزایش یابد.

آیت‌الله رئیسی با اشاره به پیشرفت‌های ایران در حوزه‌های مختلف صنعتی و پزشکی گفت: ایران می‌تواند انتخاب مناسبی برای مردم عمان در حوزه سلامت و پزشکی باشد. به رغم تهدیدات و تحریم‌های آمریکا، جمهوری اسلامی ایران در حوزه‌هایی که بیشتر تحریم بوده، مانند صنعت صلح‌آمیز هسته‌ای، پزشکی و دفاعی پیشرفت‌های بسیاری به دست آورده است.

رئیس جمهور افزود: در مقابله با کرونا در کنار استفاده از واکسن‌های خارجی، ۶ شرکت ایرانی اقدام به تولید واکسن مقابله با کرونا کرده‌اند که ۴ شرکت تماما از دانش ایرانی استفاده کرده‌اند و امروز این واکسن‌ها صادر می‌شود.

آیت‌الله رئیسی خاطرنشان کرد: غربی‌ها و آمریکایی‌ها به خیال خودشان می‌خواستند با تحریم پیشرفت‌های ایران را متوقف کنند، اما همگان شاهد بودند که خود آمریکایی‌ها به شکست مفتضحانه سیاست فشار حداکثری اعتراف کردند.

رئیس جمهور تاکید کرد: در دکترین ایران، سلاح هسته‌ای مطلقا جایی ندارد اما ما از دانش صلح‌آمیز هسته‌ای برای مصارف کشاورزی، پزشکی و صنایع پتروشیمی بهره می‌بریم.

«فهد بن محمود آل سعید» معاون نخست‌وزیر عمان نیز در این دیدار با اشاره به روابط تاریخی و برادرانه دو ملت ایران و عمان، اظهار داشت: توسعه روابط بین دو کشور حاصل فهم مشترک رهبران ایران و عمان است.

«فهد بن محمود آل سعید» تصریح کرد: روابط ایران و عمان محدود به روابط اقتصادی و تجاری نخواهد بود و شامل بخش‌های عمده‌ای چون تعاملات و همکاری‌های سیاسی خواهد بود.

معاون نخست‌وزیر عمان خاطرنشان کرد: ایران کشوری کهن و تاریخی است و تازه به دوران رسیده نیست. ما امروز در ملاقات‌مان روی فرش ایرانی در حال گفت‌وگو هستیم. ایران با تولیدات خود به نوعی در تمام دنیا نماینده دارد.

«فهد بن محمود آل سعید» با اشاره به برنامه‌های فشرده رئیس جمهور در سفر به عمان اظهار داشت: شما مانند جوان‌ها بدون خستگی کار می‌کنید. این سفر شما به عمان در قلب ما باقی خواهد ماند. عمان همیشه در صحنه بین‌المللی از مواضع ایران مانند ایرانی‌ها دفاع کرده است.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: تهران تحریم مسقط کرونا آیت الله رئیسی معاون نخست وزیر عمان ایران و عمان رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۷۱۶۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت دستگاه حفاری تا عمق ۳ هزار متری توسط محققان پژوهشگاه اقیانوس‌شناسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، هادی گریوانی عضو هیئت علمی پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی و مجری طرح پژوهشی کاوشگر خلیج فارس در نشست خبری که به مناسبت روز ملی خلیج فارس در این پژوهشگاه برگزار شد با اشاره به آخرین ماموریت کشتی اقیانوس پیما گفت: تاکنون عمق ۷۰۰ متری در دریای خزر مورد مطالعه قرار گرفته بود.

وی با بیان اینکه برای این منظور لازم بود از دستگاهی بهره ببریم که قیمت بالایی داشت و تهیه آن از کشورهای خارجی دشوار بود، گفت:از این رو اقدام به ساخت تجهیزی کردیم که توسط محققان پژوهشگاه به نتیجه رسید و عمیق ترین ماموریت بین 2هزارو 500 تا 3 هزار متری با موفقیت انجام شد.

گریوانی با بیان اینکه این دستگاه با پنج درصد هزینه‌ نمونه وارداتی ساخته شد، گفت: با استفاده از این دستگاه در عمیق‌ترین عمق در ۶۵ مایلی ساحل ایران حفاری انجام شد. از جاسک حدود ۶۵ مایل به سمت عمان بخش عمیق حفاری کردیم.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی افزود: بیش از ۵۰ نقطه از عمق‌های ۵۰۰، ۶۰۰ متر شروع کردیم و در عمیق‌ترین عمق ۲۱۲۳ متر حفاری انجام دادیم. نمونه‌های گرفته شده  در آزمایشگاه‌های شیمی، زمین شناسی و ... در حال مطالعه است.

وی گفت: کار دیگری که در قالب این مطالعه انجام شد و از جنبه‌های علمی و حتی دفاعی با ارزش است مشخصات ستون آب است که چه مشخصات فیزیکی و شیمیایی دارد. از مدل سازی‌های مختلف استفاده می‌شود، در تعیین چرخه‌های آب مدل تعیین کننده است. در دریای عمان لایه‌هایی از آب وجود دارد که از قطب جنوب در مقیاس جناحی می‌آیند و منابع باارزش غذایی همراه خود دارند.

گریوانی افزود: دریای عمان برای ما بکر است و در عمق‌های ۷۰۰، ۸۰۰ متر بررسی ستون آب داشتیم؟ در ۱۹۵۰ و تعداد زیادی نقطه اطلاعات با ارزشی را مانند، دما، شوری و ... جمع آوری کردیم که مانند مغزه‌ها از جنبه‌های مختلف روی آنها کار‌های تحقیقاتی انجام شده است.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی درباره زمان استخراج داده‌ها گفت: داده‌ها وجود دارد و استفاده‌های اولیه می‌شود و این قابلیت وجود دارد تا سال‌ها از این داده‌ها در موضوعات مختلف استفاده شود. به طور مثال اگر پارسال در این محدوده دیتابرداری شده دو، سه سال بعد با یک تامین اعتبار دیتابرداری انجام شود و بررسی و مشاهده این تغییرات از لحاظ علمی باارزش است. 

وی گفت: مغزه گیری معمولا صحت سنجی است و ویژگی‌های فیزیکی و شیمیایی را به صورت پیوسته از سطح آب تا پایین‌ترین نقطه‌ای که دستگاه‌ها می‌روند اندازه گیری می‌کنند بنابراین در این موضوع صحت سنجی موضوعیت ندارد. در دریای عمان کسی مغزه‌ای نگرفته که صحت سنجی شود، اما ممکن است نزدیک ساحل کسی چیزی گرفته باشد ولی در عمق دو هزار متری مغزه گیری مسبوق به سابقه نبوده که صحت سنجی شود.

مجری طرح پژوهشی کاوشگر خلیج فارس درباره بازه زمانی مغزه گیری گفت: پروسه مقدمات عملیات مغزه گیری یک ماه طول کشید و قبل از تعطیلات عید شروع شد و تیم تحقیقاتی ما تعطیلات عید را شناور بودیم. از ۲۵ اسفند وارد شناور شدیم و ۱۸ فروردین کار را تمام کردیم.

وی علت انجام عملیات در این زمان را استفاده بهینه از شناور عنوان کرد و گفت: دریای عمان باد‌های موسمی دارد که پدیده مانسون را موجب می‌شود که این پدیده در اردیبهشت ماه شروع می‌شود و عملیات دریایی در آن زمان امکان پذیر نیست. برای اینکه به این شرایط برخورد نکنیم مجبور شدیم در تعطیلات نوروز بیس تایم داشته باشیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شایع ترین علت پیوند کبد در ایران/ زنگ خطر کبد چرب
  • شایع ترین علت نیاز به پیوند کبد در ایران
  • ساخت دستگاه حفاری تا عمق ۳ هزار متری توسط محققان پژوهشگاه اقیانوس‌شناسی
  • علاقمندی کشور‌های آفریقایی برای بهره‌مندی از توانمندی‌های حوزه سلامت ایران
  • وزیر دفاع ایران با کدام مقام نظامی خارجی دیدار کرد؟ +جزئیات
  • ضرورت اقدامات عملی برای توقف ماشین کشتار رژیم صهیونیستی
  • اعلام آمادگی وزارت دفاع برای همکاری با زیمباوه
  • توسعه گردشگری ایران و عمان باعث تقویت روابط اجتماعی می‌شود
  • دیدار نخست وزیر بورکینافاسو و معاون اول رئیس جمهور
  • حضور بیش از ۶۵۰ شرکت دانش‌بنیان داخلی و خارجی در نمایشگاه ایران‌هلث ۱۴۰۳