Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-26@07:00:31 GMT

احتمال مشارکت یونان در ساخت جنگنده اف‌-۳۵

تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۷۱۸۹۰

احتمال مشارکت یونان در ساخت جنگنده اف‌-۳۵

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در حالیکه چندی قبل رسانه‌ها از احتمال اقدام یونان برای خرید جنگنده‌های نسل پنجم «اف-۳۵» خبر دادند، اینک رسانه‌های یونانی می‌گویند یونان ممکن است در ساخت این جنگنده چندمنظوره مشارکت کند. این اقدام احتمالا نگرانی ترکیه را به همراه خواهد داشت.

روزنامه «اکاثیمرینی» در شماره روز دوشنبه خود نوشت  که  سفر «کراکوس میتسوتاکسی» نخست وزیر یونان به آمریکا چندین بعد  در برداشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بحبوحه افزایش تنش یونان با ترکیه، یونان پیشنهاد خرید و البته مشارکت در ساخت جنگنده‌ی پیشرفته رادار گریز اف-۳۵ را مطرح کرده  است.

 این در حالی است که ترکیه به دلیل خرید سامانه پدافند موشکی «اس-۴۰۰» از روسیه، از سوی آمریکا از این برنامه بیرون رانده شد.

یک رسانه یونانی دیگر نیز چندی قبل نوشت که دولت آمریکا پیشنهاد فروش جنگنده نسل پنجم اف-۳۵ را به یونان ارائه کرده، رویدادی که باعث برتری هوایی محرز یونان برابر ترکیه خواهد شد.

به نوشته وبگاه «آتن نیوز»، طبق اطلاعات ستاد نیروی هوایی یونان، پیشنهاد ایالات متحده مربوط به فروش ۲۰ جنگنده اف-۳۵ لایتنینگ۲ به مبلغ ۳.۵ میلیارد دلار به یونان است. این مبلغ شامل زیرساخت‌های لازم در پایگاه هوایی برای استقرار این جنگنده و برای سامانه‌های ارتباطی و اتصال آن‌ها با پدافند هوایی یونان خواهد بو.

با توجه به چراغ سبز آمریکایی‌ها، اگر یونان تصمیم به پیوستن به این برنامه داشته باشد، اولین جنگنده از ۲۰ جنگنده اف-۳۵ باید سال ۲۰۲۶ به نیروی هوایی این کشور تحویل داده شود و آخرین آن نیز پنج سال بعد خواهد بود. (جزئیات بیشتر)

روزنامه اکاثیمرینی در ادامه نوشت با نزدیک شدن شدن به زمان انتخابات در ترکیه «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه، وی وارد یک دوره طولانی قبل از انتخابات می‌شود و چشم انداز او برای حفظ قدرت است.

به نوشته اکاثیمرینی، آتن از نزدیک برخورد ترکیه با سایر اعضای ناتو، تشدید تنش در دریای اژه و لفاظی‌های خصمانه این کشور را دنبال می‌کند.

 در رویدادی مرتبط با  ترکیه و یونان،  رئیس جمهور ترکیه روز دوشنبه از تکمیل شدن ساخت نخستین زیردریایی‌های جنگی ساخت این کشور در چند ماه بعد خبر داد.

 «رجب طیب اردوغان» رئیس  جمهور ترکیه در مراسمی گفت که این زیردریایی‌ها ۵ یا ۶ ماه بعد تحویل نیروی دریایی ترکیه می‌شوند. اردوغان اظهار داشت که با ارسال این زیریایی‌ها به نیروی دریایی پیش بینی می‌شود که تا سال ۲۰۲۷ نیروی دریایی ترکیه به ۶ فروند زیر دریایی جدید مجهز شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: یونان رئیس جمهور ترکیه اف35 جنگنده نسل پنجم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۷۱۸۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهم‌ترین برنامه دشمن برای خواص، جلوگیری از نقش شتاب‌دهندگی آنان در جامعه است

امیر سرتیپ خلبان واحدی با بیان اینکه نخبگان در رفع مسائل نهاجا نقشی بی بدیل دارند، گفت: امروز نیروی هوایی به برکت خون شهدا، نیرویی آماده، با اقتدار و مطیع فرماندهی معظم کل قوا برای جانفشانی در راه صیانت از ارزش‌های انقلاب اسلامی و حفاظت از کیان کشور است.

به گزارش ایسنا به نقل از  ارتش، امیر سرتیپ خلبان حمید واحدی فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در جمع نخبگان و پژوهشگران دانشگاه هوایی شهید ستاری، گفت: بحمدلله امروز مجموعه دانشگاه هوایی شهید ستاری یک مجموعه منظم، پای کار و علمی است و در عملیاتی شدن نیروی هوایی نقش اساسی را ایفا می‌کند.

وی نقش نخبگان و پژوهشگران دانشگاه شهید ستاری را در رفع مسائل و مشکلات نیروی هوایی بی‌بدیل دانست و از پژوهشگران و نخبگان خواست که در این عرصه به نیروی هوایی کمک کنند؛ زیرا مهم‌ترین برنامه دشمن برای خواص جلوگیری از نقش شتاب‌دهندگی آنان در جامعه است.

فرمانده نیروی هوایی ارتش خطاب به اساتید و نخبگان دانشگاه هوایی، با بیان اینکه نقش شما برای آموزش جوانان و دانشجویان نقش بسیار مهمی است و الگوپذیری را باید در دانشجویان اجرایی کنید، باید جوانان را به شکلی در مسیر انقلاب اسلامی سوق دهیم که بتوانیم پویایی، شادابی و ارتقا را در نیروی الهی ببینیم.
وی تصریح کرد: سه وظیفه اصلی باید در این دانشگاه در اولویت قرار بگیرد؛ اول پرورش افسر عالم، دوم تولید علم و مسئله سوم اینکه باید به تربیت عالم و تولید علم برای تحول در نیروی هوایی جهت دهیم.

فرمانده نیروی هوایی ارتش اظهار کرد: امروز نیروی هوایی به برکت خون شهدا و وجود جوانانی متخصص و ولایی، نیرویی آماده، با اقتدار و مطیع فرماندهی معظم کل قوا حضرت آیت الله خامنه‌ای (مدظله‌العالی) برای جانفشانی در راه صیانت از ارزش‌های انقلاب اسلامی و حفاظت از کیان کشور عزیزمان ایران است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برخی از بناهای تاریخی در گذشته چگونه به نظر می رسیدند (عکس)
  • برنامه دشمن برای خواص، جلوگیری از نقش شتاب‌دهندگی آنان در جامعه است
  • مهم‌ترین برنامه دشمن برای خواص، جلوگیری از نقش شتاب‌دهندگی آنان در جامعه است
  • انگلیس ۱۶۰۰۰ سرباز و جنگنده در لهستان مستقر می‌کند
  • بیش از 130 اجلاس نماز در ارتش برگزار شده است
  • خاطره پرواز منوچهر محققی در عملیات مروارید
  • استقرار 33 هزار نیروی نظامی ناتو در مرزهای روسیه
  • معرفی انواع خطوط هوایی و مسیرهای پروازی به ترکیه
  • تقابل هوش مصنوعی و انسان در نبرد هوایی ارتش آمریکا!
  • اولین نبرد هوایی یک جنگنده تحت کنترل هوش مصنوعی و انسان انجام شد