Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه شامگاه امروز دوشنبه خبر داد که این کشور یک عملیات نظامی دیگر در مرزهای جنوبی خود آغاز خواهد کرد.

شبکه خبری المیادین به نقل از اردوغان گزارش داد، ترکیه عملیات نظامی جدیدی را در مرزهای جنوبی خود آغاز خواهد کرد تا منطقه امنی در عمق ۳۰ کیلومتر را [در سوریه] ایجاد کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جمهور ترکیه درباره تجهیز این کشور به جنگنده‌های اف-۱۶ آمریکا هم گفت که آمریکا اگر این تصمیم را اتخاذ کند، به اظهارات نخست وزیر یونان توجه نخواهد کرد.

این در حالی است که کراکوس میتسوتاکیس، نخست وزیر یونان سه شنبه گذشته در جلسه مشترک کنگره آمریکا تأکید کرد که این کشور نباید تسلیحات نظامی به ترکیه بفروشد.

اردوغان در پایان گفت که به هیچ وجه حاضر به دیدار با نخست وزیر یونان نخواهد شد و خبر داد که نشست شورای راهبردی با یونان هم برگزار نخواهد شد.

اردوغان پیش از این هم  در اظهاراتی از سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) خواست که برای اسکان آوارگان به این کشور در ایجاد آنچه منطقه امن در خطوط مرزی با سوریه نامیده می‌شود کمک کند. 

وزارت امور خارجه سوریه، هم در واکنش به این ادعا،  گفت: «اظهارات سخیف رئیس‌جمهور رژیم ترکیه درباره ایجاد منطقه‌ای امن در شمال سوریه بازیچه‌‌ای خصمانه است که این رژیم علیه سوریه و تمامیت ارضی آن دارد به راه می‌اندازد. چانه‌زنی‌های رذیلانه‌ای که رژیم ترکیه انجام داده و همچنان انجام می‌دهد، از نداشتن کمترین میزان فهم سیاسی و اخلاقی برای تعامل با بحران سوریه حکایت دارد چراکه این رژیم خود همواره بخشی از این بحران بوده و هست و آن را با طرح تجزیه و تقسیم [سوریه] تداوم بخشیده است؛ طرحی که تنها در راستای اهداف اسرائیل، آمریکا و غرب می‌باشد.»

دمشق تأکید کرد: «هدف از ایجاد چنین منطقه‌ای مطلقا برای محافظت از مناطق مرزی میان سوریه و ترکیه نیست، بلکه هدف اصلی آن استعمار و ایجاد یک کانون قابل انفجار است که اساسا به اجرای طرح‌های تروریستی ضد مردم سوریه کمک می‌کند. دولت جمهوری عربی سوریه بر رد مطلق چنین دستاویزی تأکید می‌کند و از آن دسته کشورهای منطقه و جهان که در تأمین مالی چنین طرح‌های جنایتکارانه‌ای ایفای نقش کردند و آن را تبلیغ نمودند، می‌خواهد که فورا از حمایت رژیم ترکیه برای تحقق اهداف شیطانی‌اش دست بردارند.»

وزارت امورخارجه سوریه همچنین از جامعه بین‌الملل خواست که برای دست‌یابی به اهداف کوته‌بینانه با رئیس‌جمهور ترکیه بر سر خاک دیگر کشورها چانه نزنند؛ اهدافی که آثاری فاجعه‌بار برای امنیت، صلح و ثبات منطقه و جهان به دنبال خواهد داشت.

دمشق در پایان تأکید کرد که با تمام ابزارهای مشروع با این توطئه جدید اما دیرینه برای دفاع از مردم و تمامیت ارضی خود مقابله خواهد کرد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۷۲۰۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردوغان: حماس یک گروه مقاومت در فلسطین است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آناتولی، رییس جمهور ترکیه اعلام کرد که عملیات طوفان الاقصی دلیلی برای جنایت در غزه نمی شود.

«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه روز جمعه اعلام کرد: ما حماس را یک جنبش آزادیبخش ملی در فلسطین می دانیم و ۷ اکتبر بهانه ای برای جنایات اشغالگر نیست.

رییس جمهور ترکیه با اشاره به موج تظاهرات دانشجویی در آمریکا در محکومیت جنایت های رژیم صهیونیستی در غزه گفت: هرکس از اسرائیل انتقاد کند متهم به یهودی ستیزی است، اما ما تسلیم این نوع تهدید نمی شویم.

«برنی سندرز» سناتور آمریکایی هم خطاب به نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت: وقتی که ۳۴ هزار زن و کودک در غزه کشته شده اند، تظاهرات در دانشگاه های آمریکا یهودی ستیزی نیست.

سندرز یادآور شد که نتانیاهو نمی تواند به بهانه یهودستیزی حواس مردم را از جنگ غیراخلاقی در غزه منحرف کند.

نتانیاهو دیروز در واکنش به اعتراضات دانشجویی در آمریکا علیه جنگ در غزه، دانشجویان معترض را اوباش نامیده بود.

کد خبر 6089254

دیگر خبرها

  • اجلاس بین المجالس قدس در استانبول ترکیه
  • واکنش ترکیه به حمله وزیرخارجه اسرائیل به اردوغان
  • آنکارا: هدف قرار دادن اردوغان نشان دهنده وضعیت روانی فعلی اسرائیل است
  • کنایه وزیر خارجه رژیم اسرائیل به اردوغان: سریالت را ببین
  • اردوغان : نتانیاهو قصاب غزه است
  • اردوغان: نام نتانیاهو به عنوان قصاب غزه در تاریخ ثبت شده است | کسی که می‌خواهد فرعون امروز را ببیند، راه دور نرود ...
  • اردوغان: حفاظت از قدس وظیفه ماست/ نام نتانیاهو به عنوان قصاب غزه در تاریخ ثبت شده است
  • اردوغان: حماس یک گروه مقاومت در فلسطین است
  • حاشیه امنی که ایجاد نشد/ تعهد جدید شرکت‌های پیشروی هوش مصنوعی
  • اردوغان: دیگر روابط تجاری با اسرائیل نداریم