Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار زنجان گفت: ۳۶ درصد پُست‌ها در دستگاه‌های اجرایی استان زنجان بلاتصدی هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; محسن افشارچی، ظهر امروز در جلسه شورای اداری و شورای راهبری توسعه مدیریت استان زنجان که با حضور معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور برگزار شد، اظهار داشت: 36 درصد پُست‌ها در دستگاه‌های اجرایی استان زنجان بلاتصدی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: اتفاقاتی از جمله سرعت گرفتن بازنشستگی‌ها افتاده و تدبیری هم اندیشیده نشده که سبب ایجاد پُست‌های بلاتصدی شده است.

افشارچی افزود: اعتقادی به این ندارم که پُست‌ها عیناً باید پُر شوند اما باید بازنگری شده و اتفاقاتی برای چابک‌سازی دولت رخ دهد.

استاندار زنجان با بیان اینکه رتبه‌بندی معلمان باید سریع اتفاق بیفتد و تبدیل وضعیت ایثارگران نیز جزء معضلات استان زنجان است، گفت: متاسفانه ترکیبی ناهمگون از مجموعه کارمندان از جمله رسمی، پیمانی، قراردادی و... در ساختار دولت داریم که نگاه‌ها باید تغییر کرده و حاکمیتی و جهادی باشد.

وی تصریح کرد: با ورود تکنولوژی به ساختارها هم بهره‌وری و هم کارآمدی دستگاه‌ها می‌تواند افزایش یابد.

افشارچی با بیان اینکه از تفاوت پرداخت‌ها در استان زنجان رنج می‌بریم، اظهار داشت: چرخه پرداخت و افزایش حقوق و از طرفی هم تورم، یک ارتباط دوطرفه است که دولت در یک جایی باید این را قطع کند.

وی خاطرنشان کرد: تفاوت در سطح پرداخت حقوق در بین دستگاه‌های مختلف، اتفاق خوشایندی در حوزه مدیریت دولتی نیست و تفاوت‌ها خیلی زیاد است.

*‌ افزایش بهره‌وری مستلزم آموزش‌های مهارتی و برقراری رابطه صمیمی با مجموعه است

آیت‌الله علی خاتمی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان نیز در ادامه این جلسه با بیان اینکه مشروعیت ما در فرمانبرداری از ولایت فقیه است که منصوب سلسه پیامبران و امامان است، گفت: مقبولیت ما بستگی به میزان و نحوه کار ما دارد.

وی افزود: اگر به کار به عنوان یک عبادت نگاه کنیم و به اندازه توان، تلاش کنیم مقبولیت را نزد پروردگار خواهیم داشت اما اگر نگاه کارمندی داشته و بگوییم به اندازه حقوقی که می‌گیریم کار می‌کنیم از منظر استخدامی که تعهد انجام حجم و زمان کار، درست نیست.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه این موضوع با ادبیات منطقی باید به مجموعه منتقل شود، خاطرنشان کرد: بهره‌وری و خروجی کار به میزان نیروهای موجود باید سنجیده شود که به اعتقاد بنده سرجمع بهره‌وری کارها بالا نیست که باید بررسی شود که مشکل در کجاست.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با بیان اینکه نظارت بر کارها همیشه لازم است و از زمان امیرالمومنین(ع) بوده است، گفت: کارهای زیادی در این زمینه انجام شده اما احساس می‌شود که جا برای کار، زیاد است.

وی با بیان اینکه باید بررسی شود که مساله و مشکل در کجاست، اظهار داشت: یکی از بهترین روش‌ها برای افزایش بهره‌وری در مجموعه‌ها برقراری ارتباط صمیمی و همراه و همکار بودن صادقانه با مجموعه است.

آیت‌الله خاتمی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از روش‌ها نیز آموزش مهارت‌ها و به‌روز بودن است.

وی افزود: شانیت ما خدمت به مردم است و باید ببینیم که چه اندازه، منشا خدمت به مردم بوده‌ایم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: استان زنجان دستگاه ها بهره وری پ ست ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۷۲۱۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۰۰ میلیارد ریال از حقوق دولتی معادن برای عمران خواف تخصیص یافت

 مهدی عباس‌پور گفت: این اعتبار برای ساخت بندهای خاکی و حفظ و هدایت و افزایش زمان تمرکز رواناب‌ها و طرحهای آبخیزداری و آبخوان داری و تعویض شبکه فرسوده آب شرب در این شهرستان هزینه می شود.

وی اضافه کرد: از این میزان ۱۰۰ میلیارد ریال برای ساخت بندهای خاکی و سه هزار مترمکعب توری سنگی (گابیون) در راستای باز بودن چشمه‌ها و افزایش زمان تمرکز رواناب‌ها هزینه خواهد شد.

گابیون بندی رودخانه روشی بسیار کارآمد در ایجاد استحکام در بستر رودخانه است که از گذشته در مصر باستان رواج داشته و امروزه در دنیا اما به شکل مدرن مورد استفاده قرار می گیرد. در این راستا دیواره هایی با ترکیب سیم مفتول پر شده از قلوه سنگ ایجاد می شود و موجب جلوگیری از هدررفت روانابها می شود.

فرماندار خواف گفت: با توجه به فرسودگی شبکه آب در برخی از نقاط شهری و روستایی این شهرستان، ۱۰۰ میلیارد ریال از این اعتبار برای تعویض شبکه آب شرب هزینه می شود.

عباس‌پور افزود: در راستای تاکید استاندار خراسان رضوی مبنی بر توسعه پایدار شهرستانهای دارای ظرفیت صنعتی و معدنی و با پیگیریهای انجام شده از محل اعتبارات ۱۵ درصد حقوق دولتی معادن در سال ۱۴۰۲، نزدیک به ۴۷۰ میلیارد ریال در مرحله نخست به شهرستان خواف تخصیص یافت.

وی ادامه داد: این اعتبار بنا بر نیازسنجی انجام شده و ضرورت های شهرستان خواف در حوزه های راه، آب شرب ، بهداشت و درمان ،محیط زیست و امداد و نجات تخصیص یافته است.

فرماندار خواف پیش از این گفته بود: بر اساس قانون، شرکتهای معدنی باید هشت تا ۱۵ درصد سود حاصل از درآمد فعالیتهای معدنی خود را در طول سال به خزانه دولت واریز کنند تا این سود، صرف توسعه زیرساختهای منطقه و کشور شود، ولی این مبلغ تاکنون به استانها تخصیص داده نمی شد که با پیگیریهای دولت سیزدهم برای نخستین بار بخشی از اعتبارات حاصل از ۱۵ درصد حقوق دولتی معادن به توسعه زیرساختهای خواف تخصیص یافت.

مجتمع سنگ‌ آهن سنگان خواف با بیش از یک میلیارد تن ذخیره یکی از ۱۰ معدن بزرگ سنگ‌ آهن در جهان و تامین‌کننده خوراک اولیه برای تولید ۱۷.۵ میلیون تن کنسانتره، ۱۵ میلیون تن گندله و پنج میلیون تن سنگ‌ آهن در ایران است.

مجموعه کانسارهای سنگان با ۳۰ درصد ذخایر سنگ‌ آهن کشور در گستره‌ای به طول ۲۲ کیلومتر و عرض ۱۰ کیلومتر در ۳۰۰ کیلومتری جنوب شرقی مشهد، ۴۰ کیلومتری جنوب شرقی شهر خواف و ۱۸ کیلومتری شمال شرقی سنگان در جنوب شرقی خراسان رضوی و نزدیک مرز افغانستان قرار دارد.

مرکز شهرستان ۱۶۰ هزار نفری خواف با ۱۲۳ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان در فاصله ۲۶۷ کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • ۲۰۰ میلیارد ریال از حقوق دولتی معادن برای عمران خواف تخصیص یافت
  • سهم ۱۹ درصدی آموزش عالی از کل بودجه عربستان/ دولت به دانشگاه‌ها آزادی عمل می‌دهد
  • مشکلات پایان‌ناپذیر کادر درمان؛ مدل جدید از مهاجرت شکل گرفته!
  • بهره‌برداری از ۳ مجموعه ورزشی در عرصه بزرگراه امام علی (ع)
  • بهره‌برداری از سه مجموعه ورزشی در عرصه بزرگراه امام علی (ع)
  • فاجعه در بیمارستان‌های دولتی؛ مهاجرت پرستاران به بخش خصوصی
  • فاجعه پنهان نظام پزشکی؛ کادر درمان از بیمارستان‌های دولتی به بخش خصوصی مهاجرت می‌کنند
  • مهاجرت کادر درمان از بخش دولتی به خصوصی
  • کادر درمان از بیمارستان‌های دولتی به بخش خصوصی مهاجرت می‌کنند
  • فاجعه در بیمارستان‌های دولتی/ مهاجرت کادر درمان به بخش خصوصی