Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهور کشورمان اظهار داشت: باید هر چه سریعتر مشکلات گمرکی برای تبادلات تجاری بین ایران و عمان بر طرف شود.   به گزارش تسنیم، سید ابراهیم رئیسی در نشست با تجار و فعالان اقتصادی عمانی با تاکید بر اینکه اراده جدی بین تهران _ مسقط برای گسترش تعاملات بویژه با محوریت روابط اقتصادی و تجاری وجود دارد، خاطرنشان کرد: مصمم هستیم روابط دو کشور در همه حوزه ها گسترش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  وی افزود: به نظر می‌رسد تجار دو کشور شناخت کافی از ظرفیت های اقتصادی دو کشور ندارند، لذا لازم است فعالان اقتصادی دو طرف گام هایی در مسیر شناخت ظرفیت های متقابل بردارند.   رئیس جمهور تصریح کرد: اولین گام ایجاد مرکز تجاری فعال ایران در کشور عمان است. یکی از کارکردهای مرکز تجاری شناسایی ظرفیت‌های دو کشور بویژه ایران است.   رئیسی با اشاره به دیدار خود با سلطان عمان گفت: رفع مشکل حمل و نقل و پرداخت های پولی و بانکی در این دیدار مطرح و قرار شد این مسائل حل شود.   وی با ضروری دانستن سرمایه‌گذاری های مشترک بین دو کشور گفت: یکی از سرمایه گذاری ها می‌تواند در حوزه انرژی باشد.   رئیس جمهور با تاکید بر ضرورت تولید برای صادرات به بازار اوراسیا اظهار داشت: تجهیزات پزشکی، لوازم خانگی و محصولات مرتبط با مصارف خانگی ساخت ایران قابل رقابت با کالاهای مشابه خارجی آن است.   رئیسی تصریح کرد: هر چه سریعتر مشکلات گمرکی برای تبادلات تجاری بین ایران و عمان بر طرف شود.   رئیس جمهور تاکید کرد: مصمم هستیم روابط دو کشور توسعه یابد و وزرای دو کشور با جدیت کارها را دنبال کنند.   رئیس جمهور اظهار داشت: سطح روابط تهران _ مسقط در ماه های گذشته بویژه در دو ماه ابتدایی سال 1401 افزایش یافته است.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: رئیس جمهور دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۷۲۲۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرکز تجاری هند و ایران با حضور معاون اقتصادی وزیر کشور راه اندازی شد

در آیینی با حضور معاون اقتصادی وزیر کشور، استاندار بوشهر، معاون اقتصادی استاندار بوشهر، مدیران کل اقتصادی و سرمایه گذاری استانداری بوشهر، رایزن بازرگانی هند در ایران، معاون سازمان توسعه تجارت، رئیس میز هند در وزارت خارجه و تجار بوشهری و هندی و مدیران حوزه صنعتی و اقتصادی استان بوشهر، مرکز تجاری هند و ایران در محل نمایشگاه ایران اکسپو راه اندازی شد.

احمد محمدی زاده استاندار بوشهر در این آیین با تقدیر از سازمان توسعه تجارت و سفرای دو کشور ایران و هند اظهار داشت: راه اندازی این مرکز فرصت مناسبی برای گسترش مناسبات دو کشور است.

وی با اشاره به اشتراکات فرهنگی و اجتماعی بوشهر و هند خاطر نشان کرد: بنادر استان بوشهر و هندوستان، سابقه طولانی در تجارت و بازرگانی دارند و اشتراکات فرهنگی زیادی وجود دارد.

استاندار بوشهر خاطر نشان کرد: بسیاری از اصطلاحات هندی در ادبیات استان بوشهر وجود دارد و جمعیت هندی تبار‌ها هم‌اکنون نیز در استان بوشهر زیاد است.

محمدی زاده با بیان اینکه اکنون لنج‌ها و شناور‌های بوشهری به هندوستان تردد دارند گفت: خلیج فارس و دریای عمان، ارتباط مستقیمی بین بنادر بوشهر و هندوستان ایجاد کرده است.

وی به ظرفیت‌های اقتصادی استان بوشهر پرداخت و ابراز داشت: تولید ۷۴ درصد گاز کشور، تولید ۴۹ درصد محصولات پتروشیمی، تولید صد در صد میعانات گازی و صادرات ۹۳ درصد نفت ایران از ظرفیت‌های مهم این استان است.

استاندار بوشهر تصریح کرد: بوشهر از قطب‌های تولید خرمای کشور است که در هند نیز مصرف بالایی دارد.

محمدی زاده با بیان اینکه ۵۰ درصد میگوی ایران در استان بوشهر تولید می‌شود افزود: مبادلات تولیدات استان بوشهر با هندوستان از اهداف راه اندازی این مرکز تجاری است.

وی گفت: روابط سنتی و قدیمی تجاری بوشهر و هند باید به روابط نوین و جدید تبدیل شود و کیفیت فعالیت‌های تجاری و بازرگانی دو طرف ارتقا یابد.

استاندار بوشهر اضافه کرد: انتخاب یکی از تاجران باسابقه بوشهری به عنوان مدیر مرکز تجاری ایران و هند امری ارزشمند است و بزودی نخستین نمایندگی این مرکز در بوشهر راه اندازی می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان بوشهر بوشهر

دیگر خبرها

  • امضای تفاهم‌نامه همکاری فدراسیون‌های والیبال ایران و عمان
  • توافق ایران و امارات برای تقویت همکاری‌های تجاری
  • صندوق سرمایه گذاری مشترک ایران و امارات تشکیل شود
  • سفر همسر رئیسی به پاکستان / اهدای دکتری افتخاری (+ عکس)
  • علاقه‌مند به توسعه روابط با ایران در تمامی حوزه‌ها هستیم
  • برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات
  • ترانزیت خارجی ۷ میلیون تن کالا میان ایران و عراق در سال گذشته
  • توافقات جدید گمرکی ایران و عراق برای تسهیل تجارت
  • توافقات جدید گمرکی میان ایران و عراق برای تسهیل تجارت
  • مرکز تجاری هند و ایران با حضور معاون اقتصادی وزیر کشور راه اندازی شد