Web Analytics Made Easy - Statcounter

داود آتشی شامگاه دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به وضعیت بحرانی شهرستان در پی وقوع گرد و غبار شدید اظهار کرد: باتوجه به اینکه شهرستان دارای جانباز شیمیایی زیادی هست و این گرد و غبار مشکلات تنفسی و

ریوی به وجود می‌آورد کلیه امکانات و منابع اعم از نیروی انسانی و تجهیزات جهت ارائه خدمات حوزه سلامت بسیج و هماهنگی های لازم انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: به دلیل وقوع گرد و غبار، از ابتدای سال تاکنون ۱۰ روز کیفیت هوای شهرستان در وضعیت بحرانی و خطرناک قرار گرفته  و این شرایط مطلوبی نیست و خیلی نگران کننده است.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان سردشت بیان کرد: به همین منظور تمهیدات لازم اندیشیده شده و ضمن اعلام آمادگی کامل امکانات لازم نیز برای ارائه خدمات به بیماران احتمالی پیش‌بینی شده است.

 وی با توصیه به شهروندان ادامه داد: ضرورت دادر تمامی افراد سالم و غیر سالم خصوصا گروه های حساس از جمله بیماران قلبی ، سالمندان، کودکان و جانبازان شیمیایی به طور جد از خروج منزل و تردد بی مورد خوداری کنند و سایر

افراد هم با استفاده از ماسک و در مواقع ضروری خارج و حضور در فضای باز را به حداقل کاهش دهند. 

آتشی تاکید کرد: در صورت بروز هرگونه علایم و مشکلات  تنفسی در سریعترین زمان ممکن به مراکز درمانی و بهداشتی مراجعه تا نسبت به دریافت خدمات متناسب با وضعیت موجود اقدام شود.

براساس گزارش مسئولان زیست محیطی شهرستان سردشت وضعیت آلایندگی هوای این شهرستان ۲ هزار و ۳۵۹ میکروگرم بر مترمکعب ، ۱۷ برابر حد استاندارد اعلام شده است و کلیه مدارس و مراکز آموزشی نیز در نوبت صبح

تعطیل اعلام شده است.

به گزارش ایرنا، سردشت در جنوب آذربایجان‌غربی و در فاصله ۲۲۵ کیلومتری مرکز آذربایجان‌غربی قرار دارد و بیمارستان امام خمینی (ره) این شهرستان با ۱۲۰ تخت فعال به بیش از ۱۲۰ هزار نفر جمعیت این شهرستان خدمات درمانی

عرضه می‌کند.


در این شهرستان هفت پایگاه فوریت‌های پزشکی با ۶۰ نفر پرسنل توانمند فعال است که به شهروندان ارائه خدمات پیش بیمارستانی می‌دهد.

برچسب‌ها آذربایجان غربی سردشت آلودگی هوا مناطق مرزی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان غربی سردشت آلودگی هوا آذربایجان غربی سردشت آلودگی هوا مناطق مرزی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی بهداشت و سلامت گرد و غبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۷۲۵۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احتمال وقوع گرد و غبار خارجی در خوزستان از اواخر وقت امروز

اداره کل هواشناسی خوزستان در اطلاعیه‌ای نسبت به وقوع گرد و خاک همرفتی از اواخر وقت امروز؛ دوشنبه هشدار سطح نارنجی صادر کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، به نقل از اداره کل هواشناسی خوزستان در این اطلاعیه آمده است: بالا بودن ضرایب ناپایداری، وزش بادهای متوسط تا نسبتا شدید همراه با تندباد لحظه ای و احتمال رخداد گرد و خاک همرفتی روی کشورهای همسایه و تاثیر آن بر مناطقی از استان از اواخر وقت امروز دوشنبه تا اوایل وقت چهارشنبه هفته جاری در مناطق غرب، جنوب، جنوب غرب و مرکزی استان پیش‌بینی می‌شود.

مدیر کل هواشناسی خوزستان گفت: براساس نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، از امروز صبح تا اواسط روز شاهد تاثیر گرد و خاک عراقی بر برخی مناطق استان به ویژه بخش های غربی و مرکزی هستیم.

محمد سبزه زاری افزود: به تدریج طی بعد از ظهر به سبب وزش بادهای جنوبی، از شدت گرد و خاک کاسته خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین از اوایل وقت فردا تا اوایل وقت چهارشنبه، احتمال گرد و خاک خارجی وجود دارد.

سبزه زاری با بیان اینکه طی بعد از ظهر امروز احتمال بارش پراکنده در برخی مناطق استان دور از انتظار نیست، گفت: در روز سه شنبه سامانه بارشی فعال و فراگیری از سمت جنوب غرب و غرب وارد استان خواهد شد و تا اواخر شنبه سبب رگبار و رعد و برق، وزش بادهای متوسط تا شدید و ریزش تگرگ می‌شود.

مدیرکل هواشناسی خوزستان یادآور شد: بیشترین حجم و شدت بارش‌ها در روزهای پنجشنبه و جمعه در بخش‌های مرکزی، جنوبی و مناطق مرتفع شمالی، شمال‌شرقی و شرقی خواهد بود.

وی اضافه کرد: از امروز تا اوایل هفته آینده دما روند کاهشی دارد، به طوری که روز جمعه نسبت به امروز بیش از 10 درجه افت دما در اغلب مناطق استان را تجربه خواهیم کرد؛ شمال خلیج فارس نیز از اواسط فردا تا پایان هفته مواج و متلاطم است.

سبزه زاری تصریح کرد: در شبانه روز گذشته گتوند با 40.2 و ایذه با 13.8 درجه سانتیگراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان و حداکثر دمای اهواز 39.7 و حداقل 25.2 درجه سانتیگراد گزارش شده است.

به گزارش تسنیم، امروز؛ دوشنبه مدارس نوبت صبح شهرستان‌های اهواز، باوی، کارون و حمیدیه و مدارس نوبت بعدازظهر و تمام مقاطع شهرستان‌های اهواز، باوی، کارون، حمیدیه، دشت‌آزادگان، هویزه، شوش و کرخه به دلیل گرد و غبار امروز دوشنبه غیرحضوری برگزار شد.

اداره کل هواشناسی خوزستان پیش از این نسبت به وقوع گرد و غبار در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه هفته جاری هشدار سطح زرد صادر کرده بود.

دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز نیز از مراجعه یک هزار و 69 نفر به بیمارستان به دنبال مشکل تنفسی ناشی از گرد و غبار خبر داد. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ارائه خدمات درمانی رایگان به معلمان در مراکز درمانی یزد
  • بازگشت وضعیت نارنجی به یزد
  • سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زابل منصوب شد
  • رئیس دانشگاه علوم پزشکی زابل تغییر کرد
  • ارائه خدمات درمانی بهداشتی به اتباع مجاز و غیرمجاز در سیستان و بلوچستان
  • جلسه هم اندیشی ساماندهی خدمات بهداشتی و درمانی اتباع خارجی در سیستان و بلوچستان
  • مدارس نوبت صبح ۶ شهرستان خوزستان غیرحضوری شد
  • بروز مشکلات تنفسی در خوزستان در پی گرد و غبار
  • میزان پیشرفت طرح‌های خدمات بهداشتی و درمانی در دولت سیزدهم ۵۵۰ درصد بوده است
  • احتمال وقوع گرد و غبار خارجی در خوزستان از اواخر وقت امروز