Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-26@13:18:44 GMT

ساعت اجرای طرح ترافیک تهران تغییر می‌کند؟

تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۷۳۳۱۹

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ معتقد است که در حال حاضر ساعت ۱۷ زمان مناسبی برای پایان طرح ترافیک در تهران است.

به گزارش ایسنا، با شیوع کرونا در تهران، ساعت و نحوه اجرای طرح ترافیک دستخوش تغییرات بسیاری شده و حتی مدت‌ها نیز اجرای آن متوقف شد. با فروکش شدن کرونا در سال‌جاری نیز در نهایت ساعت پایان طرح ترافیک کاهش پیدا کرده و به ساعت ۱۷ رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زمانی که پیش‌بینی می‌شد در نیمه اول سال ساعت اجرای آن افزایش هم پیدا کند، اما تاکنون خبری از این افزایش ساعت نشده و طرح ترافیک تهران از ساعت ۶:۳۰ صبح آغاز شده و تا ۱۷ ادامه دارد.

سردار محمد حسین حمیدی، رییس پلیس راهور تهران بزرگ در گفت‌وگو با ایسنا، درباره ساعت اجرای طرح ترافیک در تهران و اینکه آیا پلیس موافق این ساعت است یا خیر؟ گفت:‌ فعلا برنامه‌ای برای تغییر ساعت طرح ترافیک وجود ندارد و پلیس هم موافق ساعت اعلام شده است.

وی درباره اینکه آیا با توجه به وضعیت ترافیک ساعت ۱۷ زمان مناسبی برای پایان طرح است، گفت: ما ضرورت نمی‌دانیم که این ساعت تغییر کند و نظراتمان را هم در این خصوص اعلام کرده‌ایم و اگر ضرورتی پیدا کند و نیاز به افزایش یا هرنوع تغییری در ساعات باشد، حتما آن را اعمال خواهیم کرد.

براساس اعلام شهرداری تهران در حال حاضر ساعت آغاز اجرای طرح ترافیک ۶:۳۰ صبح بوده و پایان آن نیز ساعت ۱۷ خواهد بود. همچنین ساکنان محدوده‌های ترافیکی می‌توانند تا قبل از ساعت ۹ از یک‌بار خروج رایگان و بعد از ساعت ۱۶ از یک‌بار ورود رایگان استفاده کنند.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: اجرای طرح ترافیک ساعت ۱۷

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۷۳۳۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال | این بزرگراه شرق تهران را از دست کامیون های سنگین خلاص می کند

به گزارش همشهری آنلاین، هادی حق بین در مورد سرانجام ساخت آزادراه شهید شوشتری و رایزنی با محیط زیست برای اجرای فاز دو این آزاد راه، گفت: برای ساخت فاز اول بخش زیادی از معارضین پروژه رفع شده است و به صورت جزئی کماکان معارض مانده؛ اما تأثیر چندانی بر روند اجرای پروژه نمی‌گذارند.

او با بیان اینکه تمام جبهه‌های کاری پروژه ساخت آزادراه شهید شوشتری فعال است، اظهار کرد: امسال فاز اول این آزادراه را به عنوان یک پروژه اثرگذار در جریان بهبود ترافیک تقدیم مردم خواهیم کرد؛ البته اتصال آزادراه به بزرگراه هجرت نیز باید انجام شود و این پروژه نیز آغاز شده است و امید است تا پایان سال این پروژه تکمیل شود.

حق بین در مورد سرانجام نامه شهرداری تهران به سازمان محیط زیست برای عبور تونلی از زیر جنگل‌های سرخه حصار نیز افزود: متأسفانه هنوز بازخوردی در این زمینه از سوی سازمان دریافت نکردیم؛ اما در بازدید نوروزی، خدمت رئیس جمهور این موضوع را عرض کردم که امید است ایشان نیز تأکیدی کنند تا مسئله فاز دوم آزادراه شوشتری حل شود.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در مورد اثرگذاری که ساخت این آزادراه بر روی جریان ترافیکی تهران خواهد داشت، گفت: پروژه شهید شوشتری یک پروژه ملی است؛ چراکه تهران به دلیل اختلاف ارتفاعی ۹۰۰ متری که از شمالی‌ترین نقطه شهر تا جنوبی ترین نقطه شهر دارد و همچنین شرایط توپوگرافی خاصی که دارد؛ این امکان را نمی‌دهد که در شمالی‌ترین نقطه تهران که شاهد کوه‌ها و ناهمواری‌هایی هستیم، کمربندی شمالی را به راحتی اجرا کنیم و این درحالی است که ما در تهران کمربندی غربی و جنوبی داریم؛ اما فاقد کمربندی شرقی هستیم و کارکرد شوشتری به عنوان کمربندی شرق تهران است.

او تأکید کرد: بسیاری از خودروهای سنگین و سبک برای این که از جنوب تهران به استان های شمالی بروند از شرق تهران طی مسیر می کنند و چون مسیری کمربندی ندارند، از بزرگراه بسیج استفاده می‌کنند که سبب استهلاک معابر و همچنین ترافیک بسیار سنگین و ایجاد آلودگی می‌شود. بنابراین احداث این بزرگراه از ضروریات شهر تهران است.

حق بین ادامه داد: با احداث این پروژه حدود یک و نیم درصد از ترافیک کل شهر تهران کاهش می‌یابد و در منطقه شرق حدودا پنج درصد ترافیک را کاهش می‌دهد و یک روان سازی مناسبی برای بزرگراه بسیج و کل شبکه دربر خواهد داشت و موجب رضایتمندی شهروندان، کاهش آلودگی، کاهش مصرف سوخت و موضوعات دیگر می شود و به همین دلیل ضرورت دارد این پروژه به سرعت احداث شود.

کد خبر 847208 منبع: ایسنا برچسب‌ها ترافیک - شهری بزرگراه تهران حمل و نقل شهری

دیگر خبرها

  • افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال | گره کور بزرگراه بسیج باز می شود
  • افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال | ویژگی های این معبر جدید پایتخت
  • افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال | این بزرگراه شرق تهران را از دست کامیون های سنگین خلاص می کند
  • وضعیت آب و هوای تهران در پایان هفته
  • آسمان ابری و بادی تهران در پایان هفته
  • وضعیت هوای تهران در تعطیلات پایان هفته
  • وضعیت هوای تهران در تعطیلات پایان هفته | منتظر رعد و برق‌ های شدید باشید
  • احتمال کاهش محدوده طرح ترافیک
  • بازنگری در نحوه اجرای طرح ترافیک قطعی است/ احتمال کاهش محدوده طرح
  • زمان اجرای تغییرات در طرح ترافیک تهران