Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-26@06:59:48 GMT

۳۱۵ فرهنگی بازنشسته قرچک تکریم شدند

تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۷۳۳۴۱

۳۱۵ فرهنگی بازنشسته قرچک تکریم شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از قرچک، مراسم تکریم از بازنشسته های فرهنگی شهرستان قرچک شامگاه دوشنبه با حضور مسؤولان شهرستانی و با تقدیر از ۳۱۵ بازنشسته فرهنگی به پاس ۳۰ سال خدمت صادقانه در آموزش و پرورش، در هتل سامان شهرستان قرچک برگزار شد.

رضا داورزنی مدیر آموزش و پرورش شهرستان قرچک در این مراسم اظهار کرد: گرامی می داریم نام و یاد شهدای انقلاب اسلامی، به خصوص شهدایی که در آزادسازی و فتح خرمشهر به درجه رفیع شهادت نائل آمدند، همچنین نام و یاد همکاران فرهنگی را که در حوزه تعلیم و تربیت زحمت فراوان کشیدند اما در بین ما نیستند را گرامی می‌داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: شاکریم که امروز در جمع گرم و صمیمی بازنسشته های فرهنگی شهرستان قرچک هستیم، تکریم از بازنشسته وظیفه همگانی است و دین مبین اسلام به‌عنوان یک دین کامل و نمونه است و افراد بازنشسته در این دین جایگاه بسیار والا دارند و روایت های متعدد بر تکریم و بازنشسته وجود دارد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان قرچک افزود: تکریم از بازنشسته های فرهنگی، تکریم از نظام تعلیم و تربیت، علم، فرهنگ و هنر است و در جامعه باید تلاش کرد تا فرهنگ سازی لازم انجام شود تا تغییر نگرش جامعه نسبت به بازنشسته عوض شود و جایگاه بازنشسته ها تقویت شود، این موضوع باعث ایجاد روحیه، امید و دلگرمی در بازنسشته ها می‌شود.

داورزنی بیان کرد: اگر در تکریم بازنشسته ها موفق باشیم و شأن و منزلت آنها را به نحو احسن به جا بیاوریم بی شک باعث ایجاد امید و تقویت قشر جوان و آینده ساز کشور در ادارات، نهادها و در مدارس  می‌شود. 

وی در ادامه گفت: جامعه بزرگ بازنشستگان سرمایه معنوی کشور هستند، باید از تجربیات این قشر زحمتکش استفاده شود و این مهم فصل و الخطاب فعالیت‌های کاری قرار داد.

حقوق معلمان و فرهنگیان بازنشسته باید برتری بیشتری نسبت به سایر کارکنان داشته باشد

حسین نوش‌آبادی نماینده مردم شهرستان های ورامین، قرچک و پیشوا در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم اظهار کرد: در آموزش و پرورش بازنشستگی معلمان معنایی ندارد و یک معلم، در تمامی دوران و ساعات زندگی خود نقش و شأن تعلیم و تربیت را ایفا می‌کند.

وی گفت: همانطور که در تابستان، مدرسه تعطیل می‌شود ولی تعلیم و تربیت تعطیلی ندارد، معلمی نیز به همین صورت است که در آن، افراد پس از ۳۰ سال کار و تلاش، با دید و شعاع فکری بیشتر، دانش و معلومات به روز و دانایی افزون‌تر، فرصت بیشتری پیدا می‌کنند که آموخته‌های خود را در قالب نشریه، مقاله و کتاب به دیگران منتقل کنند که بهترین کتب افراد در این دوران نشر پیدا کرده است.

نوش‌آبادی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس با بیان این که نظام تعلیم و تربیت نورانیت خود را از وجود معلمان دارد افزود: بزرگترین افتخار معلمان این است که خداوند متعال، خود نخستین معلم انسان‌هاست که پیامبر خود را امر به آموختن و دانستن کردندۀ امروز نیز معلمان با وجود تمامی مشکلات همان رسالت را در ارتقاء دانش و معرفت خداوند متعال برعهده داشته و در همه ایام تلاش دارند تا به رسالت خود به درستی عمل کنند.

نوش‌آبادی با اشاره به تلاش دولت و مجلس در همسان سازی حقوق بازنشستگان بیان داشت: این خواسته به حق معلمان بازنشسته است که از حقوقی همسان با افراد مشغول به کار برخوردار شوند که البته مجلس و دولت گام‌هایی را در تحقق این مهم برداشته‌اند که بخشی از شکاف اقتصادی و تبعیض‌ها در پرداخت‌ها رفع شود ولی این افزایش حقوق کافی نیست.

وی با اشاره به نهایی شدن نظام رتبه‌بندی فرهنگیان اظهار داشت: قطعا اجرای قانون نظام رتبه‌بندی فرهنگیان، بخشی از مطالبات معلمان و بازنشستگان را در پرداخت حقوق رفع می‌کند و امید است که آموزش و پرورش با تصویب آئین‌نامه‌ای درست و مطلوب، شرایط برخورداری همه فرهنگیان و بازنشستگان را از حداکثر امتیازات این طرح فراهم کند.

نماینده مردم ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس تصریح کرد: در بسیاری از کشورهای جهان، حقوق معلمان بیشتر از سایر کارمندان دولت است و مجلس و دولت نیز برای آینده‌ای روشن در کشور باید این راه را طی کنند تا حقوق معلمان و فرهنگیان بازنشسته از برتری بیشتری نسبت به سایر کارکنان برخوردار شود.

انتهای پیام/۶۷۰۳۷

منبع: فارس

کلیدواژه: نماینده مردم ورامین پیشوا و قرچک در مجلس حسین نوش آبادی مدیر آموزش و پرورش شهرستان قرچک رضا داورزنی نماینده مردم ورامین پیشوا و قرچک در مجلس آموزش و پرورش تعلیم و تربیت شهرستان قرچک بازنشسته ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۷۳۳۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه مذاکرات مزدی کانون بازنشستگان تامین اجتماعی؛ مبنای افزایش حقوق کدام قانون است؟

نایب رئیس کانون عالی بازنشستگان تامین‌اجتماعی از مذاکرات این کانون با مسئولان تامین اجتماعی درخصوص ضرورت افزایش منطقی حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران خبر داد.

به گزارش ایسنا، نصرالله دریابیگی در این باره اظهار کرد: در جلساتی که با مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی و معاونین ایشان داشته‌ایم سه پیشنهاد مهم را درباره افزایش حقوق کارگران بازنشسته تحت پوشش کانون عالی بازنشستگان طرح کردیم؛ اول این که افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی تورم ۴۳.۶ درصدی موجود را پوشش دهد؛ دوم آن که دراجرای ماده ۴۱ قانون کار ۳۵ درصد افزایش سطوح مزدی را لحاظ کنند و افزایش مزایا هماهنگ با دریافتی کارگران و کارکنان دولت باشد.

نایب رئیس کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی با اشاره به این که مذاکرات مزدی این کانون همچنان ادامه دارد، مبنای افزایش حقوق سالانه بازنشستگان را مصوبه شورای عالی کار عنوان و اظهار کرد: ماده ۴۱ قانون کار جمهوری اسلامی ایران و ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی تکلیف این مهم را روشن کرده است.

دریابیگی گفت: مطالبات کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی مطالبات برحق حداقل ۵ میلیون بازنشسته تامین اجتماعی و خانواده‌های آنان مبنی بر افزایش حداقل ۳۵ درصدی حقوق این قشر است.

وی با اشاره به اینکه ۶۰ تا ۷۰ درصد کارگران بازنشسته تامین اجتماعی دریافتی ماهانه‌شان کمتر از ۱۰ میلیون تومان است؛ گفت: دریافتی بازنشستگان عضو کانون‌های بازنشستگی تامین اجتماعی فقط کفاف هزینه‌های ۱۵ روز را می‌دهد و اختلاف فاحشی با سایر بازنشستگان دارند.

مسئول کانون بازنشستگان تامین اجتماعی استان مازندران با تاکید بر این مطلب که ذخایر صندوق تامین اجتماعی حاصل تلاش میلیون‌ها کارگر زحمتکش ایرانی است، گفت: مسئولان سازمان تامین اجتماعی در برابر صاحبان صندوق تامین اجتماعی یعنی کارگران و بازنشستگان مسئول هستند و نباید بابت تعهدات مالی خویش در برابر کارگران بازنشسته آدرس غلط بدهند.

به گزارش روابط عمومی کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی، نایب رئیس کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی با خاطرنشان ساختن وعده‌های دولت و مجلس برای حل مشکلات معیشتی بازنشستگان تامین اجتماعی، گفت: سوال من از تمامی مسئولان این است که چگونه می‌توان با دریافتی ماهانه کمتر از ۱۰ میلیون تومان هزینه‌های یک خانوار کوچک را تامین کرد؟. از مسئولان تامین اجتماعی توقع داریم در این شرایط همراه جامعه شریف بازنشستگان باشند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اصلاح احکام رتبه بندی ۱۰۰ معلم بازنشسته سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲
  • مذاکرات برای افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران
  • خبر جدید از افزایش منطقی حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران / دریا بیگی تشریح کرد
  • ۳ پیشنهاد برای افزایش حقوق بازنشستگان | افزایش ۳۵درصدی باید لحاظ شود
  • ادامه مذاکرات مزدی کانون بازنشستگان تامین اجتماعی؛ مبنای افزایش حقوق کدام قانون است؟
  • اختلاف بر سر افزایش حقوق بازنشستگان!
  • ضرورت بسیج همه دستگاه‌ها و اقشار برای تجلیل و تکریم معلمان
  • لزوم بسیج همه دستگاه‌ها و اقشار برای تجلیل و تکریم معلمان
  • اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد پیشگام در تکریم معلمان
  • بی عدالتی در حق بازنشستگان / حقوق مدیران سازمان تامین اجتماعی چقدر است؟