Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-04@05:21:56 GMT

وجود ۷۲ شهید روحانی در خراسان‌جنوبی

تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۷۳۴۳۴

وجود ۷۲ شهید روحانی در خراسان‌جنوبی

حجت‌الاسلام‌ طاهری، معاون هماهنگ‌کننده نماینده ولی فقیه در سپاه انصارالرضا(ع) خراسان‌جنوبی و دبیر استانی کنگره ۴۰۰۰ شهید روحانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند، اظهارداشت: نخستین ‌کنگره ملی ۴ هزار شهید روحانی کشور چهارم خردادماه در شهر مقدس قم در مصلی قدس این شهر برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: این مراسم ساعت ۹:۳۰ با سخنرانی رئیس‌جمهور و سردار «سلامی» فرمانده کل سپاه پاسداران و اجرای برنامه‌های فرهنگی مختلف برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر استانی کنگره ملی ۴ هزار شهید روحانی در خراسان‌جنوبی اضافه کرد: مهم‌ترین اهداف این کنگره تبیین نقش پیشتازیت روحانیت در عرصه‌های دفاع و حضور مردمی، تقویت و نهادینه‌سازی فرهنگ شهادت که برای همه جامعه به ویژه نسل جوان لازم بوده، تجلیل از مقام شامخ شهدا و تکریم خانواده شهدا و بهره‌برداری از سیره شهدا برای سبک زندگی است.

طاهری با اشاره به اینکه براساس جمعیت جامعه روحانیت در دوران دفاع مقدس از هر هزار نفر روحانی ۴۰ نفر به شهادت رسیده‌اند به این معنا که ۱۵/۵ درصد جمعیت روحانیت آن دوران به مقام شهادت نائل آمده‌اند، تصریح کرد: این در حالی بوده که در اقشار دیگر جامعه از هر هزار نفر چهار نفر به شهادت رسیده ولی به طور متوسط در قشر روحانیت ۱۰ برابر دیگر اقشار جامعه شهادت یافته‌اند.

وی با بیان اینکه در سطح استان ۷۲ شهید روحانی وجود دارد، گفت: از این تعداد چهار شهید جزو شهدای راه فضیلت، یک شهید در روز عاشورا در حرم امام رضا(ع) به شهادت رسیده و یک روحانی جزو شهدای حج هستند.

معاون هماهنگ‌کننده نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه روحانیت نقش‌های مختلفی در دوران دفاع مقدس داشته‌اند، خاطرنشان کرد: نقش مدیریتی، نقش هدایتگری، تبلیغی و رزمی از اهم این نقش‌ها است.

انتهای پیام/۶۹۰۲۷/ب

منبع: فارس

کلیدواژه: خراسان جنوبی روحانیت طاهری کنگره شهدای روحانی ۷۵ شهید خراسان جنوبی شهید روحانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۷۳۴۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهید مطهری الگوی تعلیم و تربیت است

به گزارش گزارش خبرگزاری صداوسیما خراسان شمالی؛ در پیام محمدرضا حسین نژاد آمده است: شهید بزرگوار مرتضی مطهری بدون شک یکی از نخبگان و متفکران جامعه اسلامی است که راه طریقت، علم، آگاهی و جستجوگری را به عنوان متعالی‌ترین اندیشه‌ها در مسیر زندگی جوانان قرار داد تا دریچه حقیقت، فضیلت و معرفت را به روی همگان بگشاید.
حسین نژاد افزود: داشتن روحیه تواضع علمی و حقیقت طلبی از مشخصه بارز جامعه معلمان و آموزگاران، این تلاشگران بی ادعای عرصه علم و تربیت است و با چنین رویکردی، جامعه پویایی و بالندگی مسیر خود را خواهد یافت.
استاندار خراسان شمالی در این پیام ابراز امیدواری کرد که به لطف خداوند متعال با تلاش و همت معلمان، مربیان نسل آینده و معماران آینده جامعه، شاهد شکوفایی هرچه بیشتر علم، دانش و پرورش دانش آموزان این خطه از میهن اسلامی ایران اسلامی باشیم.
۱۲ اردیبهشت سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری در سال ۱۳۵۸، در تقویم رسمی کشور روز معلم نامگذاری شده است.

دیگر خبرها

  • پیکر شهید مفقودالاثر پس از ۴۰ سال به خانه بازگشت + فیلم
  • شهید مطهری نیم قرن در راه اعتلای فکری جامعه اسلامی قلم زد
  • با استقرار دولت سیزدهم، توجه ویژه‌ای به جامعه کارگری شد
  • هم اندیشی برای تولید آثاری فاخر و در خور دو هزار شهید استان
  • فعالیت تبلیغی ۵۲۰ مبلغ در ایام شهادت امام صادق(ع) در خراسان جنوبی
  • اعزام ۵۲۰ مبلغ به مناطق مختلف خراسان جنوبی
  • میزبانی ۲۷ بقعه متبرکه خراسان جنوبی از عزاداران شهادت امام صادق (ع)
  • جامعه نیازمند بهره‌گیری از سیره عملی شهید مطهری است
  • ۴۲ سال چشم انتظاری خانواده شهید مفقود الاثر مشهدی پایان یافت
  • شهید مطهری الگوی تعلیم و تربیت است