Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-03@04:26:10 GMT

روسیه ۵۰ موشک جدید هسته‌ای تولید می‌کند

تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۷۳۴۵۳

روسیه ۵۰ موشک جدید هسته‌ای تولید می‌کند

رئیس آژانس فضایی روسیه از تولید ۵۰ موشک جدید هسته‌ای خبر داد که ناتو آن‌ها را شیطان ۲ و نوعی تهدید هسته‌ای علیه غرب توصیف کرده است.

به گزارش مشرق، دیمیتری روگوزین، رئیس آژانس فضایی دولتی روسیه (روسکوسموس) از تولید ۵۰ موشک بالستیک قاره‌پیمای Sarmat-۲ با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای خبر داد و اعلام کرد که ائتلاف ناتو این موشک‌ها را شیطان ۲ توصیف کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس آژانس فضایی روسیه در توییتی با بیان این‌که این موشک‌ها به ارتفاع یک ساختمان ۱۴ طبقه هستند، اعلام کرد مراحل آماده‌سازی موشک‌های «سارمات» به زودی پایان خواهد یافت.

این در حالی است که چندی پیش «یوری بوریسوف» معاون نخست‌وزیر روسیه از گسترش و آزمایش نسل جدیدی از موشک‌های مافوق صوت در این کشور خبر داد.

بیشتر بخوانید:

هلند روسیه را تحریم می کند

رئیس آژانس فضایی دولتی روسیه گفت: «پیشنهاد می‌کنم متجاوزان مؤدبانه‌تر با ما گفت‌وگو کنند.»

رئیس آژانس فضایی روسیه با انتشار تصاویر آزمایش این موشک تأکید کرد «سارمات ۲» بی‌شک قوی‌ترین موشک هسته‌ای جهان خواهد بود.

در این تصاویر حفره‌ای به عمق ۸ متر و قطر ۲۰ متر نشان داده شده که بر اثر آزمایش موشک سارمات ۲ در محدوده منطقه آزمایش موشکی «کورا» در منطقه «کامچاتکا» در روسیه ایجاد شده است.

دیمیتری روگوزین همچنین چندی پیش اعلام کرد که روسیه قصد دارد اولین واحد نظامی مجهز به موشک‌های بالستیک «سارمات» (Sarmat) با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای را حداکثر تا پاییز سال جاری مستقر کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین قیمت روسیه موشک هسته ای جنگ روسیه و اوکراین موشک حمله موشکی اوکراین خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت رئیس آژانس فضایی هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۷۳۴۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه در آستانه ساخت اولین نیروگاه هسته‌ای ازبکستان

به گزارش قدس آنلاین، رسانه‌های محلی ازبکستان نوشتند: شرکت دولتی «روس‌اتم» روسیه به عنوان پیمانکار ساخت اولین نیروگاه هسته ای در ازبکستان انتخاب شده است.

این پروژه نیروگاه هسته‌ای شامل ساخت دو واحد نیروگاهی مجهز به راکتورهای نوع VVER-۱۲۰۰ است. این نوع راکتور متعلق به نسل «۳+» بوده و بالاترین استانداردهای بین المللی ایمنی و کارایی را داراست.

انتظار می رود راه اندازی اولین واحد برق در سال ۲۰۳۰ انجام شود و راه اندازی واحد دوم برای سال ۲۰۳۳ برنامه ریزی شده است. هزینه اولیه این پروژه ۱۱ میلیارد دلار برآورد شده است.

نشریه استرانا روس اتم (Strana Rosatom) خاطرنشان می کند که ساخت نیروگاه هسته ای گام مهمی در توسعه زیرساخت های انرژی ازبکستان خواهد بود و منبع انرژی قابل اعتماد و سازگار با محیط زیست را برای این کشور فراهم می کند.

قرارداد همکاری بین ازبکستان و روسیه برای ساخت این ایستگاه در دسامبر ۲۰۱۷ امضا شد. پس از آن، شرکت توسعه انرژی هسته ای اوزاتم (Uzatom) در ازبکستان ایجاد شد.

شرکت دولتی انرژی اتمی روسیه «روس‌اتم» طی سال‌های اخیر به کشورهای آسیای مرکزی پیشنهاد ساخت نیروگاه‌های هسته ای با شرایط مطلوب را داده است؛ قزاقستان، ازبکستان و قرقیزستان چنین پیشنهادهایی را در مقاطع مختلف دریافت کرده اند و گام‌هایی را برای احداث این نیروگاه‌ها برداشته‌اند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • گفتگوی بورل و امیرعبداللهیان در آستانه سفر گروسی؛ رئیس دیپلماسی اروپا به وزیر خارجه ایران چه گفت؟
  • ماکرون ۲ شرط را برای اعزام نیروهای فرانسوی به اوکراین ذکر کرد
  • آژانس به مسیر عقلانیت باز می گردد؟
  • اسلامی: بیش از ۱۳۰ بازرس آژانس مجازند در ایران حضور داشته باشند
  • تصویب لایحه جنجالی در سنای آمریکا؛ واردات اورانیوم از روسیه ممنوع شد
  • سنای آمریکا واردات اورانیوم از روسیه را ممنوع کرد
  • «رافائل گروسی» به ایران سفر می کند
  • روسیه در آستانه ساخت اولین نیروگاه هسته‌ای ازبکستان
  • چرا هنوز با موجودات فضایی ارتباط برقرار نکرده‌ایم؟
  • «کامیون زباله فضایی» به یک موشک پیر نزدیک شد