Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام سیدابراهیم حسینی روز سه‌شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: جوانان امروز باید بدانند که آزادسازی خرمشهر به خودی خود میسر نشد بلکه برای آزادسازی هر وجب آن شهید داده شدهو رزمندگان از بالای سر شهیدان رد شده اند تا خاک کشور را از چنگال دشمنان آزاد کنند.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای و ایثارگران عملیات غرورآفرین عملیات بیت المقدس اظهارکرد: فتح خرمشهر نماد حماسه های جاودانه ملت ایران در قالب نیروهای بسیج، سپاه و ارتش است که در سخت ترین و دشوارترین شرایط در برابر تجاوز دشمن به پیروزی رسیدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیالن اینکه عملیات بیت المقدس نقطه عطفی در تاریخ هشت سال دفاع مقدس است تصریح کرد: اگر امروز فرهنگ شهادت طلبی در هر کوی و برزن ایران اسلامی ساری و جاری است، به خاطر الگوگیری از حماسه های رزمندگان در هشت سال دقاع مقدس است .

روایت خبرنگار ایرنا درابرکوه از حماسه شهیدان و رزمندگان

خبرنگار ایرنا در ابرکوه نیز که در عملیات بیت المقدس حضور داشت و از جانبازان دوران دفاع مقدس است در این خصوص گفت: در فروردین سال ۱۳۶۱ به همراه ۱۲۰ رزمنده دیگر از ابرکوه از طریق بسیج شهرستان آباده استان فارس به پادگان شهیدآیت‌الله دستغیب کازرون اعزام و پس از یک ماه آموزش نظامی عازم جبهه های حق علیه باطل شدیم .

ابوالفضل کارگر ابرقویی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس افزود: قبل از اعزام به خط مقدم در ساعت ۲.۵ نیمه شب رزمندگان به سایت شوش دنیال منتقل و سپس صبح به منطقه جنگی فکه اعزام شدند و پس از چند روز نبرد با دشمن بعثی برای شرکت در عملیات بیت المقدس به خرمشهر اعزام شدیم.

برادر شهید علی اکبر کارگر افزود: یکی از رزمندگان با تقوا ، متدین و متواضع  همراه ما در این عملیات شهید محمدجعفر پوراکبری بود که من توصیه می کرد تا به عنوان یک فرد رسانه ای، پیام رزمندگان و وصایای شهدا، را به  اطلاع رسانی مردم برسانم و تأکید داشت که تهدید دشمن همیشه هست و مردم ما باید برای حفظ انقلاب و ادامه راه شهدا باید در صحنه باشند تا انقلاب اسلامی به قیام حضرت ولیعصر(عج) متصل شود.        

حضور بیش از پنج هزار نفر از مردم ابرکوه در دفاع مقدس در حراست از اسلام و انقلاب ، شرکت بیش ازیکصد نفر در فتح خرمشهر وشهادت جمعی از شهدا و جانبازان برگ افتخاری از شهرستان ابرکوه در دوران دفاع مقدس است.

شهرستان ابرکوه در دفاع مقدس ۲۸۵ شهید تقدیم میهن اسلامی کرد که هفت تن از آنان در فتح خرمشهر به شهادت رسیدند.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری ابرکوه در ۱۴۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

برچسب‌ها سالروز فتح خرمشهر شهدا ابرکوه امام خمینی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سالروز فتح خرمشهر شهدا ابرکوه سالروز فتح خرمشهر شهدا ابرکوه امام خمینی عملیات بیت المقدس فتح خرمشهر دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۷۴۲۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تفحص پیکر هشت شهید دفاع مقدس

گروه‌های تفحص کمیته جست‌وجوی مفقودین ستاد کل نیرو‌های مسلح در اردیبهشت امسال پیکر‌های مطهر هشت شهید دوران هشت سال دفاع مقدس که مربوط به تک دشمن در سال ۶۷ هستند را در منطقه عملیاتی شلمچه تفحص کردند.

کشف پیکر‌های مطهر این هشت شهید والامقام در حالی است که کمیته جست‌وجوی مفقودین ستاد کل نیرو‌های مسلح پیش از این، از تفحص پیکر‌های مطهر پنج شهید دوران دفاع مقدس در منطقه عملیاتی «والفجر یک» واقع در فکه خبر داده بود.

با وجود گذشت ۳۰ سال از پایان جنگ تحمیلی، نزدیک ۲ هزار و ۵۰۰ هزار پیکر شهید همچنان مفقودالاثر هستند که گروه‌های تفحص شهدا در این سال‌ها با جست‌وجو در مناطق عملیاتی ایران و عراق، به دنبال یافتن بقایایی از پیکر‌های این شهدا هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان آبادان آبادان

دیگر خبرها

  • تفحص پیکر هشت شهید دفاع مقدس
  • امام خمینی (ره) به اسلام و مسلمانان شخصیت بخشید
  • فرهنگ ایثار و شهادت گنجی است که باید تبیین شود
  • فرهنگ ایثار و شهادت تبیین شود
  • شویگو: روسیه به تسلیحات بیشتر و بهتری برای حفظ سرعت پیشروی‌ها در جنگ نیاز دارد
  • اهتمام نهاد کتابخانه های عمومی برای حمایت از آثار ادبیات پایداری
  • یادواره‌های شهدا، دشمن‌ستیزی را در دلها زنده نگه می‌دارد
  • مراسم سوگواری امام صادق در باغ موزه دفاع مقدس برگزارمی شود
  • بیت المقدس عملیاتی منجر به آزادسازی پاره تن ایران+فیلم
  • برگزاری آیین سوگواری شهادت امام صادق‌(ع) در باغ موزه انقلاب