Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@14:29:52 GMT

محل دفن زباله دهستان شیرکوه تفت تعطیل شد

تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۷۴۴۱۵

محل دفن زباله دهستان شیرکوه تفت تعطیل شد

ه گزارش خبرنگار ایرنا، فرماندار تفت در حاشیه این اقدام گفت: با توجه به اهمیت شیرکوه برای استان و شهرستان تفت و احتمال آسیب این گود زباله به آب‌های زیرزمینی و حیات‌وحش این منطقه در کارگروه پسماند شهرستان تعطیلی این گود زباله مورد تصویب قرار گرفت.

محمد دهشیری افزود: تعطیلی گود زباله یک دهستان کار سختی است و این اتفاق با حمایت دادستان عمومی و انقلاب شهرستان و تلاش بخشداری مرکزی تفت و اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان به تحقق پیوست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: امیدواریم با همکاری گروه‌ها و انجمن‌های مردمی فعال در حوزه محیط‌زیست پلاستیک‌ها و زباله‌های به‌جامانده از این گود در محوطه اطراف نیز جمع‌آوری شود.

رییس محیط زیست شهرستان تفت هم گفت: با توجه به اینکه شیرکوه منبع اصلی تأمین کننده آب های زیر زمینی استان است و امکان آلودگی آب ها توسط این گود زباله وجود داشت نسبت به تعطیلی آن اقدام شد.

موسی شمسایی دهستان شیرکوه را به لحاظ تنوع زیستی گونه های گیاهی و جانوری سرآمد استان و حتی کشور عنوان کرد و افزود:  ۷۰ درصد جمعیت استان یزد تحت تأثیر کوهستان شیرکوه و پیرامون آن قرار دارند.

پیش از این بخشدار مرکزی تفت به ایرنا گفته بود: با توجه به نظر اداره محیط‌زیست شهرستان مبنی بر جابه‌جایی گود زباله کنونی در دهستان شیرکوه(دهبالا و طزرجان) و عدم جانمایی مناسب در این منطقه ، زباله‌های دهستان جمع‌آوری و به گود زباله مرکزی انتقال خواهد یافت.

مصطفی صادقیان افزود: در راستای سامان‌دهی جمع‌آوری پسماند در نقاط مختلف بخش مرکزی شهرستان، هشت ماشین جمع‌آوری زباله مشغول به فعالیت هستند که از این تعداد سه ماشین مخصوص جمع‌آوری زباله در دهستان شیرکوه است.

وی ادامه داد: ماهانه حدود ۱۷۰ میلیون تومان از اعتبارات دهیاری‌ها برای جمع‌آوری و دفن زباله در نقاط مختلف بخش مرکزی تفت هزینه می‌شود.

صادقیان با اشاره به حضور جمعیت شناور در ایام تعطیل در شهرستان، تصریح کرد: نیاز است مسوولان استانی اعتباراتی در راستای خدمات‌دهی به این جمعیت شناور تخصیص دهند.  

حضور ده‌ها هزار نفر از شهروندان غیربومی در روزهای پایانی هفته در مناطق ییلاقی تفت و بویژه روستاهای دهبالا و طزرجان، پیامدهای زیست محیطی زیادی برای مردم شهر و روستاهای این شهرستان به دنبال دارد که انباشت ماهانه ۹۰ تن زباله در ۲ روستای یاد شده، یکی از مهمترین آنهاست.

شهرستان ۵۰ هزار نفری تفت در ۲۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد و ییلاقی ترین منطقه استان یزد محسوب می شود؛ علاوه بر ده بالا و طزرجان، روستاهای علی اباد، بردستان، اسلامیه، سانیج، چشمه تامهر و منطقه تفرجگاهی دره‌گاهان هم از دیگر اماکن تفریحی و ییلاقی این منطقه است.

برچسب‌ها کوهستان شیرکوه یزد سازمان حفاظت محیط زیست مدیریت پسماند یزد تفت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کوهستان شیرکوه یزد سازمان حفاظت محیط زیست مدیریت پسماند کوهستان شیرکوه یزد سازمان حفاظت محیط زیست مدیریت پسماند یزد تفت دهستان شیرکوه گود زباله محیط زیست جمع آوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۷۴۴۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح طرد اتباع غیر مجاز در شهرستان ملارد

امین اسدی سرپرست فرمانداری شهرستان ملارد روز چهارشنبه در جمع اعضای کمیسیون ساماندهی و طرد اتباع غیرمجاز شهرستان ملارد در سخنانی با اشاره به نارضایتی مردم نسبت به حضور این افراد گفت: طرد اتباع خارجی غیرمجاز به عنوان یک مطالبه جدی مردمی در دستور کار قرار دارد و همه دستگاه های مسئول مکلف به انجام وظیفه خود در این حوزه هستند.

وی با اشاره به شرایط اشتغال اتباع خارجی افزود: به کارگیری و استفاده از اتباع غیرمجاز در تمام واحدهای صنفی و صنعتی ممنوع است و با کارفرمایانی که به این مهم بی توجهی کنند برخورد خواهد شد.

وی بر ضرورت همکاری تمام دستگاه و نهادها برای ساماندهی اتباع غیرمجاز تاکید و تصریح کرد: برای جلوگیری از آسیب های احتمالی، شناسایی و جمع آوری این افراد در شهرستان به صورت جدی در دستور کار قرار گرفته و تا رسیدن به نتیجه مطلوب ادامه دارد.

براساس این گزارش؛ در ادامه این جلسه ضمن بررسی اقدامات دستگاه ها و نهادهای مختلف مسئول پیرامون شناسایی و ساماندهی اتباع مجاز و غیرمجاز، بر تسریع در اجرای طرح های ابلاغی تاکید شد.

جمع آوری و طرد اتباع غیر مجاز از شهرستان ملارد در قالب گشت های مشترک با حضور نماینده فرمانداری ،ماموران نیروی انتطامی ،کارشناسان اداره کار و صمت با قوت در دست اقدام است.

شهرستان ملارد با حدود ۵۰۰ هزار نفر جمعیت از شمال با فردیس، از جنوب با دهستان جوقین، از شرق با شهریار و از غرب با ماهدشت و اشتهارد هم‌جوار است.

این شهرستان دارای ۲ بخش مرکزی و صفادشت، ۲ شهر ملارد و صفادشت، چهار دهستان به نام های دهستان ملارد شمالی ، دهستان ملارد جنوبی ، دهستان بی‌بی سکینه و دهستان اخترآباد و ۵۹ روستای دارای سکنه است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • برگزاری مسابقه نقاشی و جمع آوری زباله در شهر همدان
  • ۱۲ درصد زباله شهروندان قمی در روز جمع‌آوری می‌شود
  • معضل جدی مدیریت پسماند در گناباد
  • اجرای طرح دوم جمع‌آوری مخازن زباله از معابر منطقه دو شهرکرد
  • پاکسازی طبیعت نقده به مناسبت هفته زمین پاک
  • جمع آوری زباله های رها شده در طبعیت جاجرود
  • جمع آوری زباله های رها شده درطبعیت از سوی دانش آموزان
  • طرح طرد اتباع غیر مجاز در شهرستان ملارد
  • ۱۰ واحد صنعتی اردستان در فهرست صنایع آلاینده قرار گرفت
  • مشارکت مردم بندرانزلی در سامانه هوشمند تفکیک زباله از مبدا