Web Analytics Made Easy - Statcounter

محسن رضایی درباره سوم خرداد ۶۱ می‌گوید: احمد آقا از بیت حضرت امام (ره) با من تماس گرفت و گفت: چکار کنیم؟ اعلام کنیم خرمشهر آزادشده است؟ گفتم: نه، صبر کنید خودم ببینم.

به گزارش قدس آنلاین، به مناسبت چهلمین سالروز آزادسازی خرمشهر از روز دهم اردیبهشت ماه در سلسه گزارش‌هایی با عنوان «روایت ظفر» به تشریح حال و هوای آن روزهای خرمشهر سال ۱۳۶۱ از زبان فرماندهان سپاه حاضر در میدان رزم با استفاده از اسناد موجود در مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس پرداخته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بهره‌گیری از انگیزه‌های ریشه‌دار دینی و میهنی برای آزادسازی خرمشهر، طراحی مناسب و برنامه‌ریزی ‌شده، انسجام ارتش و سپاه، سرعت عمل، راهکار عبور از رودخانه، گستردگی منطقه نبرد، تأثیرات منطقه‌ای و بازتاب جهانی، عواملی هستند که زوایای گوناگون عملیات بیت‌المقدس را نسبت به سایر نبردهای دوران هشت سال جنگ تحمیلی متمایز می‌کنند.

آنچه در ادامه می‌خوانید آخرین بخش این گزارش به روایت سردار سرلشکر محسن رضایی است:

ماجرای تماس احمد خمینی و خبری که باید تأیید می‌شد

سردار سرلشکر محسن رضایی، فرمانده سابق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جلد ششم از کتاب تاریخ شفاهی خود با عنوان «عملیات‌های دوره آزادسازی ـ بیت‌المقدس» درباره عملیات بیت‌المقدس می‌گوید: ساعت ۱۱ سوم خرداد ۱۳۶۱، ارتش عراق فرو ریخت. فرماندهی‌اش به‌کلی مستاصل شد و نمی‌توانست نیروها را کنترل کند. عراقی‌ها گروه، گروه تسلیم می‌شدند.

من نزدیک ساعت یازده و نیم با ماشین رفتم. احمد آقا از بیت حضرت امام (ره) با من تماس گرفت و گفت: چکار کنیم؟ اعلام کنیم خرمشهر آزاد شده است؟ گفتم: صبر کن من خودم داخل شهر بروم تا مطمئن شوم، بعد به شما بگویم.

سوار ماشین تویوتای استیشن شدم و همین‌که آمدیم از دروازه عبور کنیم، دیدم یک هواپیما دارد از جلوی ما شیرجه می‌آید. تا آمدم به راننده چیزی بگویم، اطراف ما را کامل گرد و خاک گرفت. بمباران کرد.

ما از ماشین پایین پریدیم. بمب ۵۰ متری جاده خورد. ماشین‌های جلو و عقب ما ترکش‌خورده بودند. یک موتوری هم بود. سرنشینانش افتاده بودند. بسیجی بودند. یکی‌شان شهید شده بود و یکی‌شان هم داشت جان می‌داد.

من بالای سرش رفتم. من را شناخت. گفت: برادر محسن، به امام بگویید ما تا آخر به ایشان وفادار ماندیم.

منبع: فارس

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: سالروز آزادسازی خرمشهر روایت ظفر محسن رضایی محسن رضایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۷۴۵۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت عشایر غیور خوزستانی از عملیات بزرگ وعده صادق +فیلم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، در این دیدار فرمانده سپاه حضرت ولی عصر خوزستان گفت: عشایر مرزبان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند.

سردار سرتیپ پاسدار حسن شاهوارپور افزود: عشایر ما در تمامی صحنه‌های انقلاب اسلامی حضوری حماسی و اثرگذار داشته و دارند.

وی ادامه داد: مردم و عشایر غیور کشورمان ضمن حمایت از عملیات بزرگ وعده صادق از  سبزپوشان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای انجام این عملیات غرورآفرین تقدیر کردند.

در این مراسم  عشایر غیور با ندای الله اکبر،‌ای رهبر آزاده آماده ایم آماده، سپاه انقلابی تشکرتشکر، مرگ براسرائیل، مرگ بر آمریکا، مرگ برانگلیس انزجار خود را از دشمنان اسلام و قرآن اعلام داشته ومیثاق خود را با ولایت و انقلاب و شهدا اعلام داشته اند.


همچنین در این  دیدار  بااهدای لباس فاخر بختیاری و قالیچه دستباف آرم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و لوح از سردار شاهوار پور تقدیر به عمل آمد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • عملیات بیت المقدس نقطه عطف دفاع مقدس است
  • شهید شفیع زاده، مبتکر توپخانه نیروی زمینی سپاه
  • نقش روحیه بسیجی و استکبارستیزی در صدور انقلاب اسلامی
  • حمایت عشایر غیور خوزستانی از عملیات بزرگ وعده صادق +فیلم
  • سلیمانی عملیات‌هایی داشته که هیچ ژنرال آمریکایی نداشته!
  • کار بزرگ شهید شفیع زاده در توپخانه سپاه
  • محسن رضایی: غرب دست از حماقت بردارد
  • مسؤولان پیگیر رفع بیکاری و مشکلات معیشتی مردم باشند
  • عملیات وعده صادق مایه عزت جهان اسلام است
  • عملیات وعده صادق باعث افتخار مردم ایران و تاریخ ساز شد