Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-02@22:02:30 GMT

پیکر شهید نامور پس از ۳۷ سال به قم بازگشت

تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۷۴۷۵۲

پیکر شهید نامور پس از ۳۷ سال به قم بازگشت

شهید مصطفی نامور از شهدای استان قم در سال‌های دفاع مقدس، با تلاش نیرو‌های تفحص شهدا در مناطق جنگی شناسایی شد.

فرمانده سپاه استان قم و جمعی از مسئولان استان با حضور در منزل شهید مصطفی نامور خبر شهادت او را به خواهران و برادران شهید اعلام و همچنین در این دیدار از پدر و مادر مرحوم، شهید نامور یاد و برایشان طلب مغفرت و آمرزش کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سردار محمدرضا موحد فرمانده سپاه امام علی بن ابیطالب (ع) در این دیدار رجعت این شهید بزرگوار را تبریک و تسلیت گفت و گفت: این شهدا هستند که چراغ اسلام و انقلاب را زنده نگه داشتند و این رجعت‌ها نیز موجب پرفروغ‌تر شدن نور این چراغ است.

پیکر شهید مصطفی نامور فردا صبح سه شنبه میزبان صبحگاه مشترک نیرو‌های مسلح استان قم خواهد بود که این صبحگاه به مناسبت روز ملی مقاومت و پایداری با حضور استاندار و جمعی از مسئولان استانی برگزار خواهد شد.

همچنین، مراسم قرائت دعای توسل در مسجد مقدس جمکران و قرائت دعای ندبه در حرم مطهر بانوی کرامت با حضور پیکر این شهید بزرگوار برگزار می‌شود و کنگره شهدای روحانی نیز میزبان پیکر شهید نامور خواهد بود.

اقامه نماز بر پیکر مطهر این شهید قمی، بعد از نماز جمعه این هفته در صحن قدس مصلای قدس به امامت امام جمعه قم انجام می‌شود و سپس پیکر وی تا میدان جانبازان بر دوش مردم و بعد از آن به چهار راه شهدا با استفاده از خودرو منتقل می‌شود و در پایان پیکر وی به گلزار شهدای علی بن جعفر (ع) منتقل و تدفین خواهد شد.

شهید مصطفی نامور ۲۴ مردادماه سال ۱۳۶۴ در عملیات عاشورای ۲ در منطقه چنگوله بر اثر اصابت ترکش به شهادت رسیده است.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شهید تشییع پیکر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۷۴۷۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تفحص پیکر هشت شهید دفاع مقدس

گروه‌های تفحص کمیته جست‌وجوی مفقودین ستاد کل نیرو‌های مسلح در اردیبهشت امسال پیکر‌های مطهر هشت شهید دوران هشت سال دفاع مقدس که مربوط به تک دشمن در سال ۶۷ هستند را در منطقه عملیاتی شلمچه تفحص کردند.

کشف پیکر‌های مطهر این هشت شهید والامقام در حالی است که کمیته جست‌وجوی مفقودین ستاد کل نیرو‌های مسلح پیش از این، از تفحص پیکر‌های مطهر پنج شهید دوران دفاع مقدس در منطقه عملیاتی «والفجر یک» واقع در فکه خبر داده بود.

با وجود گذشت ۳۰ سال از پایان جنگ تحمیلی، نزدیک ۲ هزار و ۵۰۰ هزار پیکر شهید همچنان مفقودالاثر هستند که گروه‌های تفحص شهدا در این سال‌ها با جست‌وجو در مناطق عملیاتی ایران و عراق، به دنبال یافتن بقایایی از پیکر‌های این شهدا هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان آبادان آبادان

دیگر خبرها

  • شهید حجت‌الله یوسفیه بعد از ۳۹ سال به آغوش وطن بازگشت
  • اعلام جزئیات تشییع پیکر شهدای تازه تفحص شده در اصفهان
  • فیلم| بازگشت پیکر شهید دفاع مقدس پس از ۳۷ سال انتظار به آغوش خانواده
  • پیکر شهید گمنام وارد یزد شد
  • تفحص پیکر هشت شهید دفاع مقدس
  • شناسایی پیکر شهید عزیزپور محمدی پس از ۴۰ سال
  • شهدایی که به تازگی تفحص و شناسایی شدند+تصاویر
  • پیکر مطهر شهید عشیری لیوسی؛ پس از ۴۰ سال کشف و شناسایی شد
  • فارس میزبان پیکر مطهر شهید علاءالدین اسدپور می‌شود
  • هویت ۸ شهید در استان فارس شناسایی شد