Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

بیمه شخص ثالث بعد از بیمه تأمین اجتماعی، به‌جرئت پرکاربردترین بیمه در ایران است. این بیمه برای تحت پوشش قراردادان خسارات جانی و مالی‌ای است که افراد با خودروی خود به دیگران وارد می‌کنند. بااین‌حال پوشش خسارات مالی بیمه شخص ثالث چندان قابل‌توجه نیست و آنچه این بیمه را مشهور کرده است، پوشش خسارات جانی آن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این یادداشت نکاتی مهم درباره پوشش صدمات جانی بیمه شخص ثالث می‌خوانید که احتمالاً تا پیش‌ازاین نمی‌دانستید.

چه کسانی تحت پوشش صدمات جانی بیمه شخص ثالث هستند؟

یکی از مهم‌ترین نکاتی که درباره بیمه شخص ثالث وجود دارد، این است که چه کسانی تحت پوشش آن هستند. هر تصادفی حداقل یک راننده مقصر دارد. در سوی دیگر زیان‌دیده است که ممکن است سرنشین خودرو و یا عابر پیاده باشد. همه به‌خوبی می‌دانیم که راننده و سرنشینان خودروی زیان‌دیده (خودرویی که مقصر حادثه نیست) و عابر پیاده به‌طور مستقیم تحت پوشش بیمه شخص ثالث هستند و دیه آن‌ها به‌طور کامل از سوی بیمه راننده مقصر پرداخت می‌گردد.

بااین‌حال آنچه بیشتر مردم نمی‌دانند، وضعیت سرنشینان و راننده خودروی مقصر حادثه است. مطابق با متن صریح قانون بیمه شخص ثالث، سرنشینان خودروی مقصر حادثه و یا ترک‌سوار موتورسیکلت مقصر حادثه، تحت پوشش صدمات جانی بیمه شخص ثالث راننده مقصر هستند و همچون سرنشینان خودروی زیان‌دیده و عابر پیاده، می‌توانند به‌طور کامل دیه خود را از بیمه راننده مقصر دریافت کنند. بنابراین اگر فرد آسیب‌دیده، سرنشین خودروی راننده مقصر و یا ترک‌سوار موتورسیکلت مقصر حادثه باشد، همچنان تحت پوشش بیمه شخص ثالث راننده مقصر است و می‌تواند دیه خود را از بیمه راننده مقصر دریافت کند.

نکته بسیار مهم این است که روال قانونی دریافت دیه این افراد، با شکایت از راننده مقصر آغاز می‌شود؛ بنابراین، سرنشین خودروی مقصر باید از راننده مقصر شکایت کند تا بتواند دیه خود را از بیمه راننده مقصر دریافت کند. در بیشتر مواقع سرنشین خودروی مقصر، نسبت نزدیکی با راننده مقصر دارد و به تصور جلوگیری از ایجاد دردسر برای راننده مقصر، از او شکایت نمی‌کند و از دیه خود صرف‌نظر می‌کند. درحالی‌که شکایت از راننده مقصری که بیمه دارد، برای او دردسری ایجاد نخواهد کرد.

در مورد دیه راننده مقصر نگاه قانون متفاوت است و باوجوداینکه مشمول دیه می‌شود، اما مبلغ آن با سایر حادثه دیدگان تصادف متفاوت است. برای اطلاعات کامل‌تر دراین‌باره توصیه می‌کنیم حتماً لینک زیر را که درباره دیه راننده مقصر است حتماً مطالعه کنید:

https://sobaresh.com/40دیه-راننده-مقصر/

مراحل گرفتن دیه تصادف چگونه است؟

مراحل گرفتن دیه تصادف از بیمه، شرح مفصلی دارد اما اینجا به‌طور خلاصه درباره آن نوشته‌ایم. اولین مرحله گرفتن دیه تصادف از بیمه، داشتن گزارش پلیس و مراجع انتظامی از تصادف است. بدیهی است که تنها مرجعی که می‌تواند ثابت کند که شما در تصادف آسیب‌دیده‌اید و زیان‌دیده یا مقصر تصادف بوده‌اید، نیروی انتظامی است. بعد از تصادف‌های جرحی، حضور پلیس در محل حادثه الزامی است تا زیان‌دیده و مقصر حادثه بتوانند از گزارش پلیس به‌عنوان سند قانونی در ادامه مراحل کار خود استفاده کنند.

مرحله بعدی مراجعه به دادسرا برای تشکیل پرونده است. دادسرا پس از تشکیل پرونده، آسیب دیدگان تصادف را برای تعیین میزان جراحت، به پزشکی قانونی ارجاع می‌دهد. از این مرحله به بعد آسیب دیدگان تصادف با شرکت بیمه‌ای که راننده مقصر از آن بیمه خریده است مواجه خواهند بود و راننده مقصر عملاً کاری با ادامه پرونده نخواهد داشت.

پس از تکمیل گزارش پزشکی قانونی، که برخی اوقات ممکن است چندین ماه به طول بیانجامد، پرونده جهت ادامه رسیدگی و تعیین میزان دیه به دادگاه ارجاع می‌شود. دادگاه پس از تشکیل جلسه و بررسی گزارش پلیس، پزشکی قانونی و مدارک بیمه راننده مقصر، میزان دیه‌ای که به هریک از آسیب دیدگان تصادف تعلق می‌گیرد را مشخص می‌کند. پس از اعلام رأی از سوی دادگاه، شرکت بیمه موظف است میزان دیه تعیین‌شده توسط دادگاه را به‌حساب آسیب دیدگان تصادف واریز کند.

برای اطلاع کامل‌تر از چندوچون مراحل دریافت دیه از بیمه توصیه می‌کنم حتماً به لینک زیر مراجعه کنید:

https://sobaresh.com/36مراحل-گرفتن-دیه-تصادف-جرحی-از-بیمه/

آیا گرفتن دیه تصادف از بیمه ساده است؟

گرفتن دیه تصادف از بیمه کار ساده‌ای است، درصورتی‌که اشراف کامل به قانون دیه و بیمه شخص ثالث داشته باشید و تجربه کافی از حضور در مراجع قضایی داشته باشید. واقعیت این است که مراحل دریافت دیه گاهی چنان پیچیده و طولانی می‌شود که حق بسیاری از آسیب دیدگان تصادف نادیده گرفته می‌شود. شرکت‌های بیمه نیز تمام تلاش خود را می‌کنند تا کمترین دیه ممکن را به آسیب دیدگان پرداخت کنند.

اگر میزان جراحت واردشده به افراد چندان زیاد نباشد، احتمالاً می‌توانند به‌راحتی دیه خود را از شرکت بیمه بگیرند اما اگر میزان آسیب زیاد باشد و به‌طور مثال بحث ضایعه نخاعی و آسیب‌های این‌چنینی در میان باشد، با توجه به بالا رفتن رقم دیه و بالا رفتن احتمال نادیده گرفته شدن حق‌وحقوق آسیب‌دیده تصادف، توصیه می‌شود حتماً به یک وکیل بیمه تصادفات مراجعه شود. سوبارش، به‌عنوان یکی از موفق‌ترین گروه حقوقی دیه تصادفات، ازجمله مراکزی است که می‌توانید به‌صورت آنلاین از آن خدمات حقوقی دریافت کنید و کار دریافت دیه تصادف خود را با خیالی راحت به آن‌ها بسپارید. از لینک زیر می‌توانید به وکیل تصادفات سوبارش مراجعه کنید:

https://sobaresh.com/وکیل-بیمه-ای/وکیل-تصادفات/

جمع بندی

نکاتی را پیرامون بیمه شخص ثالث، دیه تصادفات و قوانین آن خواندید. به‌طورکلی می‌توان گفت؛ وقتی راننده مقصر دارای بیمه‌نامه شخص ثالث معتبر باشد، دیگر دغدغه‌ای از بابت دیه آسیب دیدگان و زیان دیدگان تصادف نخواهد داشت و با طی کردن مراحل قانونی، می‌تواند به زندگی عادی خود ادامه دهد و پرداخت دیه آسیب دیدگان را به شرکت بیمه بسپارد.

با تمام این‌ها امیدواریم هیچ‌گاه تصادف نکنید و اگر هم تصادف کردید، تصادف شما تصادف جرحی نباشد. مطالب بالا از وب‌سایت مشاوره حقوقی سوبارش برداشت شده است. برای خواندن مطالب بیشتر توصیه می‌کنم به این سایت که لینک آن در زیر آمده است مراجعه کنید:

https://sobaresh.com/

منبع: فردا

کلیدواژه: بیمه شخص ثالث

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۷۴۸۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اوسمار مقصر حذف پرسپولیس را اعلام کرد

سرمربی تیم پرسپولیس تأکید کرد، تیمش در مصاف با آلومینیوم بازی همیشگی خود را انجام نداده و عملکرد ضعیف خط دفاعی باعث حذف تیمش در مرحله یک‌هشتم نهایی شده است.

به گزارش تابناک ورزشی، اوسمار ویرا پس از شکست تیمش مقابل آلومینیوم اراک در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی اظهار داشت: این بازی از نظر احساسی و فیزیکی برای ما سخت و سنگین شد. در این مسابقه ما نتوانستیم بازی همیشگی خودمان را انجام دهیم. آلومینیوم اما توانست با یک ریتم ثابت بازی کند. ما باید سعی کنیم اشتباهات را برطرف کنیم، چون لیگ را روبه‌رو داریم که بازی‌های آنجا سخت است.

 

مشکل ما امروز در بخش دفاعی بود، نه بخش تهاجمی

وی در پاسخ به سؤالی درباره دلایل تعویض بازیکنانی مانند ترابی، سروش رفیعی و عبدالکریم حسن گفت: بعضی وقت‌ها باید تعویض‌هایی انجام دهیم که بازیکنان حس رقابت بیشتری داشته باشند. شما دیدید آلومینیوم با بازیکنانی که داشت خوب بازی کرد. ما با تعویض‌ها توانستیم در وقت اضافه دو گل بزنیم و دوباره جلو بیفتیم؛ امروز مشکل ما در بخش هجومی نبود، در بخش دفاعی بود. در بازی حذفی شما نمی‌توانید یک گل در دقیقه 90 و یک گل در دقیقه 100 بخورید.

 

فرق ما با بازی قبلی این بود که می‌دانستیم چه کاری باید انجام دهیم

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس تصریح کرد: در بازی لیگ هم که یک بر صفر اینجا شکست خوردیم گفتم که بازی با آلومینیوم اینجا سخت است. در این بازی نسبت به بازی لیگ متفاوت بودیم. فرق ما با بازی قبلی این بود که می‌دانستیم چه کاری باید انجام دهیم. حتی وقتی گل اول را خوردیم در نیمه دوم شانس دو به یک داشتیم و اگر گل را می‌زدیم شاید بازی تمام شده بود. ما باید بیشتر تلاش کنیم، چون سال دیگر هم ما اینجا بازی داریم و باید مشکل را برطرف کنیم.

 

خوردن 4 گل ناراحتم می‌کند!

«هواداران پرسپولیس باخت با چهار گل را به یاد ندارند.»، اوسمار در واکنش به طرح این موضوع توضیح داد: چهار گل خوردن نه تنها در ایران، بلکه کلاً در فوتبال خوب نیست و ناراحتم می‌کند. بعد از چند بازی که گل نخوردیم به نظرم دریافت چهار گل خوب نیست.

دیگر خبرها

  • مرگ موتورسوار در کورس با پراید
  • هیچ چیز جز گوشی موبایل لازم ندارید
  • حال ناخوش رانندگان تاکسی در گرگان
  • مرگ موتورسوار در کورس با پراید/ فوت عابر پیاده در پی فرار راننده مقصر
  • مرگ ۲ تن در ۲ تصادف رانندگی به فاصله ۱۰ دقیقه در پایتخت
  • اوسمار مقصر حذف پرسپولیس را اعلام کرد
  • جنگ تن‌هاخ با روزنامه‌نگاران: حق سوال پرسیدن ندارید!
  • اگر در حادثه ناشی از کار، کارفرما مقصر باشد، چه می‌شود؟
  • اگر در حادثه ناشی از کار، کارفرما مقصر باشد چه می‌شود؟
  • تصادف پژو پارس با کامیون در قزوین یک‌کشته برجای گذاشت