Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با عرض تسلیت و همدری با خانواده‌های درگذشتگان حادثه ریزش ساختمان متروپل آبادان، در همان ساعات اولیه دستور اعزام نیروهای واکنش سریع و آتش‌نشانی سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی را به محل حادثه داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، «مرتضی شاهمیرزایی» از سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی خواست تا امکانات امدادی، آتش‌نشانی، پشتیبانی و گروه‌های تخصصی خود را به محل حادثه اعزام کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با آرزوی سلامتی و بهبودی برای مصدومان این حادثه ناگوار، ابراز امیدواری کرد که با بسیج همه نیروهای امدادی و گروه‌های نجات، عملیات تخلیه و ایمن‌سازی محل حادثه به‌سرعت خاتمه یابد.

همچنین «سیدامید شهیدی‌نیا» فرمانده ارشد شرایط اضطراری منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی نیز برابر با دستور مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی، از آماده‌باش کامل امکانات امدادی این سازمان برای امدادرسانی در محل حادثه ساختمان متروپل آبادان خبر داد.

وی با بیان اینکه اکنون خبره‌ترین اعضای تیم واکنش سریع ایمنی و آتش‌نشانی سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در محل این حادثه حضور دارند، اعلام کرد: گروه واکنش سریع حوادث سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در محل ساختمان متروپل آبادان حضور یافت و جزئیات عملیات امدادی آن از طریق فرمانده شرایط اضطراری سازمان پیگیری شد و به اطلاع معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی پتروشیمی رسید.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ضمن ابراز همدردی با خانواده‌های داغ‌دیده و مصدومان این حادثه دلخراش، افزود: سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی تلاش دارد با همه ظرفیت و امکانات در امداد و آواربرداری ساختمان متروپل آبادان مشارکت فعال کند.

کد خبر 577293

منبع: ایمنا

کلیدواژه: آتش سوزی نفت آبادان صنایع پتروشیمی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی صنایع پتروشیمی واکنش سریع محل حادثه شرکت ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۷۵۲۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود بیش از ۵۰ درصد متانولی‌ها به حوزه بنزین

به گزارش قدس آنلاین، مرتضی شاهمیرزایی درباره جزییات تولید بنزین از متانول، اظهار کرد: در این زمینه قرار شده هلدینگ‌ها برنامه خود را ارائه دهند و درحال برنامه‌ریزی در این حوزه هستند.

وی با بیان اینکه کاری که شرکت ملی صنایع پتروشیمی انجام می‌دهد تسهیل مسیر است به‌طوری‌که اجازه می‌دهد در این زمینه هلدینگ‌ها سرمایه‌گذاری کنند و ارزش افزوده بیشتری از ماده نیمه‌خام خود یعنی محصول پایه تحت عنوان متانول بدست آورند و به سمت این زنجیره بروند، گفت: از سوی دیگر فناوری‌هایی که مورد نیاز است مانند دانش فنی، کاتالیست‌ها را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهیم و دیگر از سو برای سازندگانی که در حوزه تجهیزات هستند، زیرساخت‌ها و سازوکارها را فراهم می‌کنیم.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با تاکید بر اینکه این بخش‌ها نیازمند مشوق هستند، تخفیف در بخش بالادست خوراک باید اخذ شود تا فرایند کار اقتصادی باشد، گفت: پیشنهادات خود را مطرح کردیم و مسیر تکامل نهایی ساز و کار قانونی را طی می‌کند، هلدینگ‌ها نیز بنا شده که مجتمع‌های تولید متانول را به خط کنند که کدام یک از این مجتمع‌ها در تکمیل زنجیره ارزش به سمت پلیمرها و یا به این سمت حرکت کنند.

گفتنی است؛ روز گذشته وزیر نفت از ورود متانولی‌ها به حوزه تولید بنزین خبر داد و گفت: در بحث تولید بنزین در مجتمع های پتروشیمی بخصوص پتروشیمی‌هایی که تولید محصول متانول دارند، تفاهم‌نامه‌های خوبی امضا شد تا با همکاری شرکت پالایش و پخش و شرکت صنایع ملی پتروشیمی بخشی از تولید متانول تولید کشور به سمت تولید بنزین سوق داده شود. امروز در بسیاری از کشورها از خوراک متانول برای تولید بنزین استفاده می‌شود. در ایران نیز دانش فنی و ظرفیت انجام این کار وجود دارد. در برخی پتروشیمی‌ها که سهامداران آنها تمایل داشتند با همکاری شرکت ملی صنایع پتروشیمی این اتفاق رقم خورد و بخشی از تولید متانول را به تولید بنزین سوق خواهیم داد.

به گفته وی  این ریل‌گذاری انجام شده و با توجه به افت قیمتی که در سال‌های گذشته در محصولات متانول داشتیم و از طرفی به منظور حل ناترازی بنزین می‌توانیم در تولید بنزین از خوراک متانول استفاده کنیم. این موضوع در کشور چین نیز اکنون اتفاق می‌افتد و در ایران نیز می‌توانیم از این ظرفیت بهره‌مند شویم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • واکنش وزیر کشور به آتش‌سوزی مهیب در روستای توریستی | حادثه سنگینی بود اما...
  • ورود بیش از ۵۰ درصد متانولی‌ها به حوزه بنزین
  • ویرانی، آوارگی و فاجعه؛ سودان یک سال پس از جنگ
  • جوان ۲۹ ساله بر اثر سقوط از آبشار لوه گلستان جان باخت
  • تشدید اختلاف میان انگلیس و امارات بر سر سودان
  • جست‎جو برای یافتن کودک ۴ ساله در کلاله/ نیروهای کمکی اعزام شدند
  • صنایع نساجی هلال احمر ایران
  • نبرد دیپلماتیک میان سودان و امارات
  • زنجیره تولید پتروشیمی‌ها باید تکمیل شود
  • بسیج نیروهای امدادی گلستان برای یافتن کودک ۴ ساله