Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- شهردار باقرشهر از راه‌اندازی سیستم خزانه‌داری شهرداری خبر داد و گفت: با انجام این اقدام برای نخستین‌بار حقوق، دستمزد و فعالیت‌های مالی در شهرداری تجمیع می شود.
به گزارش خبرگزاری آریا از تهران، محسن قضاتلو شهردار باقرشهر در جلسه هماهنگی راه اندازی سیستم خزانه‌داری پرداخت، گفت: با راه‌اندازی اداره خزانه‌داری، سیستم اداری و مالی شهرداری باقرشهر به‌روزرسانی و شفاف‌سازی می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: پس از ابلاغ ماده 41 آئین‌نامه مالی شهرداری‌ها به شهرداری‌های کشور، شهرداری باقرشهر با استفاده از تجربیات کارشناسان، این دستورالعمل را در قالب روش‌های تدوین تعرفه عوارض محلی، پیاده‌سازی ساختار، تدوین بودجه 1401 به روش خزانه‌داری، آماده اجرا در سال جاری کرد.
قضاتلو تصریح کرد: این طرح دارای شاخص‌ها و مزایایی بسیاری از جمله تجمیع کلیه حساب‌ها و منابع مالی شهرداری به منظور تصمیم‌گیری متمرکز براساس بودجه مصوب هر سال، تجمیع کلیه حقوق و مزایای کارکنان رسمی، شرکتی، خدماتی و پرداخت همزمان آن‌ها، نظارت دقیق و شفاف بر عملکرد مالی و جلوگیری از هزینه‌های مازاد، نظارت و رصد میزان درآمدهای پیش‌بینی شده هر واحد اجرایی، تخصیص اعتبار به هر حوزه، متناسب با میزان تحقق درآمدها و برنامه‌ریزی صحیح در خصوص اجرای پروژه‌های عمرانی و جلوگیری از موازی کاری است.
وی ادامه داد: واگذاری اجرای پروژه‌های عمرانی به حوزه‌های مختلف بر اساس توانمندی و شرح وظایف آن‌ها، شفافیت و انضباط مالی در تمام حوزه‌ها، ایجاد رقابت مثبت، اثربخش و تحرک بخشیدن به واحدهای منفعل و ضعیف شهرداری از دیگر مزایای اجرای این طرح است.
شهردار باقرشهر با بیان اینکه با اجرای این طرح تجمیع حقوق و شناسایی کامل اموال شهرداری در قالب تمرکز اموال، انبارگردانی به صورت متمرکز و ثبت دارایی‌های شهرداری به صورت تجمیع و ساختار نیروی انسانی در شهرداری اصلاح می‌شود، تاکید کرد: با اجرای این طرح، علاوه بر اینکه نظارت دقیقی بر همه دارایی‌های شهرداری انجام می‌شود، تجمیع کلیه منابع و وجوه شهرداری و هزینه‌کرد آنها نیز بر اساس بودجه تعیین شده در هر ردیف و سه فصل هزینه‌ای، انجام می‌شود.
سهیل سلطانی مدیر امور مالی نیز در ادامه جلسه با ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده، گفت: با توجه به‌ زمینه سازی و تعویض سیستم های حسابداری بودجه، اعتبارات و درآمد و راه اندازی سیستم خزانه‌داری دریافت در سال 1400 و استفاده و بهره برداری بهتر و آسان تر از سیستم خزانه داری پرداخت، نسبت به استفاده از نرم افزار جامع مالی اعتباری و خزانه‌داری برای نبل به اهداف شهرداری و جلوگیری از هزینه‌های مازاد، نظارت و رصد میزان درآمدهای پیش‌بینی شده هر واحد اجرایی، تخصیص اعتبار به هر حوزه، متناسب با میزان تحقق درآمدها و برنامه‌ریزی صحیح در خصوص اجرای پروژه‌های عمرانی و جلوگیری از موازی کاری اقدام شده است.
انتهای پیام/ح.ابویسانی


منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: سیستم خزانه داری شهرداری باقرشهر راه اندازی می شود سیستم خزانه داری راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۷۵۴۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه ۳۰۰ هزار هکتار اراضی؛ افزایش سه میلیون تنی محصولات کشاورزی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت اقتصاد، وزرای امور اقتصادی و دارایی و جهاد کشاورزی در نشستی، راهکارهای تأمین مالی برای توسعه سیصد هزار هکتار از اراضی کشاورزی کشور در استان‌های خوزستان، گیلان و مازندران را بررسی کردند.

در این نشست که با حضور سیداحسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی و محمدعلی نیکبخت وزیر جهاد کشاورزی و جمعی از معاونان و مدیران دو وزارتخانه و در وزارت اقتصاد برگزار شد، راهکارهای تأمین مالی توسعه ۲۵۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان خوزستان و ۵۰ هزار هکتار از اراضی استان‌های گیلان و مازندران مورد بررسی قرار گرفت.

تأمین مالی ریالی این پروژه‌ها و استفاده از فاینانس کشور چین از جمله راهکارهایی بود که در این نشست مورد بررسی قرار گرفت و با توجه به اهمیت و ضرورت تأمین امنیت غذایی کشور و نقش این اراضی در افزایش تولید محصولات مهم کشاورزی از جمله ذرت، سویا و برنج مقرر شد در خصوص یکی از روش‌های تأمین مالی از طریق فاینانس خارجی یا استفاده از منابع ریالی بانک‌های کشور تصمیم‌گیری شود.

بر اساس این گزارش، با اجرای این طرح‌ها نزدیک به سه میلیون تن افزایش تولید در بخش محصولات کشاورزی کشور ایجاد خواهد شد و میزان منابع لازم برای اجرای این طرح‌ها نیز در حدود ۲ میلیارد دلار برآورد شده است.

کد خبر 6097062

دیگر خبرها

  • صرف ۸ میلیارد ریال اعتبار برای توسعه سیستم‌های روشنایی در شهرکرد
  • معامله نخستین گواهی سپرده سکه صادره خزانه بورس کالا
  • ضرورت راه‌اندازی دفتر تسهیل‌گری در شهرستان ابهر
  • اجرای پروژه هوشمندسازی در شرکت فولاد مبارکه
  • راه‌اندازی سیستم پرداخت بدون تماس در حمل‌ونقل عمومی آتن
  • قرارگاه جهاد آسفالت در کرمان راه اندازی شد
  • لزوم راه اندازی مرکز فرهنگی هنری در مسکن مهر رشت
  • توسعه ۳۰۰ هزار هکتار اراضی؛ افزایش سه میلیون تنی محصولات کشاورزی
  • با کیفیت ترین خودرو بعد از تسلا را برای حمل و نقل تهران انتخاب کرده ایم | پوست اندازی ۶۵ هزار تاکسی برقی در تهران
  • کارگران شهرداری رودبار به عدم تحقق مطالبات خود اعتراض دارند