Web Analytics Made Easy - Statcounter

سعید شعبان روز سه‌شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: همچنین امسال تفاهم نامه در حوزه‌ اقتصادی بین اتاق های بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بندرعباس با اتاق های بازرگانی داکار (سنگال) و نینگبو (چین) و یک تفاهم نامه نیز در حوزه روابط شهری بین شهرداری بندرکنگ و جزیره گوره در سنگال امضا می‌شود.
وی بیان داشت: این تفاهم نامه ها موجب روان سازی در مبادله های تجاری، ارائه تسهیلات در زمینه برگزاری نمایشگاه های تخصصی، جشنواره ها و هفته های فرهنگی، کارگاه های آموزشی، تبادل نظر در زمینه خدمات شهری و غیره خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
رییس نمایندگی وزارت امور خارجه در بندرعباس اظهارداشت: برگزاری سه رویداد مهم بین المللی در بخش فرهنگی و به میزبانی دانشگاه هرمزگان در نیمه دوم سالجاری از دیگر برنامه‌های امسال است.
شعبان گفت: برگزاری مسابقه‌های شطرنج دانشجویان کشورهای حوزه خلیج فارس، همایش مجازی با کشورهای عضو اتحادیه حاشیه‌ اقیانوس هند(آیورا) و همچنین برگزاری مسابقه‌های ورزشی در یک رشته‌ ساحلی و غیرساحلی با کشورهای عضو اکو به اداره کل ورزش و جوانان استان پیشنهاد شده است و در انتظار اعلام نتیجه هستیم.
وی در تشریح عملکرد یک ساله‌ی نمایندگی وزارت امور خارجه بندرعباس بیان داشت: بخش کنسولی این نمایندگی در سال ۱۴۰۰ تعداد هشت هزار و ۲۰۰ برگ سند که بیشتر مدارک تحصیلی، تجاری، بهداشتی و وکالتنامه بوده را تایید نموده که نسبت به سال ۱۳۹۹ افزایش حدود چهار برابری داشته است. 
وی با بیان اینکه دقت، سرعت و رضایت سه اصل حاکم در بخش کنسولی این نمایندگی موجبات رضایت مندی مراجعان استانی را فراهم نموده است، افزود: ارائه این خدمات نه تنها مانع از سفر شهروندان هرمزگانی به استان های همجوار و یا تهران شده بلکه از لحاظ اقتصادی نیز برای آن‌ها به صرفه بوده است.
رییس نمایندگی وزارت امور خارجه در بندرعباس ادامه داد: به دلیل شیوع کرونا دفتر فرودگاهی این نمایندگی از اسفندماه سال ۱۳۹۸ به صورت نیمه تعطیل درآمده بود که در ۶ ماه دوم سال ۱۴۰۰ با شروع پروازهای خارجی به فرودگاه بندرعباس مجدد فعال شده و هم اینک گردشگران و فعالان اقتصادی می‌توانند به سهولت در فرودگاه بندرعباس نسبت به اخذ روادید اقدام نمایند. 
شعبان افزود: بدلیل محدودیت های ناشی از کرونا و نبود امکان سفر هیات های مختلف، این نمایندگی موفق شد ۹ نشست مجازی در سطح استاندار، معاونان استاندار، رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بندرعباس و برخی مدیران دستگاه‌های اجرایی با سفیران و سرکنسولان جمهوری اسلامی ایران و یا روسای اتاق های بازرگانی در کشورهای روسیه، ارمنستان، نیکاراگوئه، پاکستان، چین، اوکراین، سنگال، افغانستان، ترکمنستان و ویتنام با هدف توسعه روابط اقتصادی و فرهنگی استان برگزار نماید.
شعبان با بیا این‌که با مساعدت معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه، استانداری هرمزگان و اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بندرعباس نشست نمایندگان کشورهای عضو اکو در اسفندماه ۱۴۰۰ در بندرعباس برگزار گردید، اظهارداشت: تصمیم های مهمی در این نشست ۲ روزه اتخاذ گردید و ضروری است با تحولات در منطقه، دستگاه های ذینفع استانی در این نشست بیش از پیش به اهمیت موضوع ها توجه داشته باشند. 
شعبان افزود: استان هرمزگان ظرفیت ها و قابلیت های بالقوه زیادی دارد، این ظرفیت ها باید با تعامل و شتاب بیشتر دستگاه های اجرایی در سطح استان تبدیل به بالفعل شود. 
رییس نمایندگی وزارت امور خارجه بندرعباس عنوان داشت: در سال گذشته همکاران در بخش های اقتصادی و رسانه ای نمایندگی وزارت امور خارجه با رصد روزانه اخبار کشورهای همسایه، ۳۰ شماره بولتن اقتصادی به منظور آشنایی مدیران ارشد با تحولات منطقه را تهیه نمودند؛ این بولتن‌ها می تواند کمک شایان توجهی به شناخت مدیران، اتخاذ تدابیر مناسب و متناسب با تحولات منطقه ای نماید. 
کسب رتبه نخست نمایندگی وزارت امور خارجه بندرعباس در کشور
 رییس نمایندگی وزارت امور خارجه بندرعباس گفت: در ارزیابی عملکرد سالیانه، این نمایندگی در میان ۲۸ نمایندگی وزارت امورخارجه داخل کشور رتبه نخست را کسب نموده است. 
 شعبان اظهارداشت: همواره تلاش شده با حفظ کرامت و شان مراجعان خدمات کنسولی در کوتاه ترین زمان ممکن ارائه گردد و در بخش های اقتصادی و فرهنگی نیز با تعامل های خوبی که با دستگاه های اجرایی استان داشته، موفق به فراهم نمودن بستر مناسبی جهت شناساندن ظرفیت های استان شده ایم.  
وی در پایان از مساعدت های حوزه های مختلف وزارت امورخارجه و تلاش های بی وقفه کارکنان نمایندگی در بندرعباس قدردانی کرد و اظهارداشت: این موفقیت حاصل کار منسجم گروهی بوده است.

برچسب‌ها استانداری هرمزگان وزارت امور خارجه روابط خارجی هرمزگان بندرعباس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استانداری هرمزگان وزارت امور خارجه روابط خارجی استانداری هرمزگان وزارت امور خارجه روابط خارجی هرمزگان بندرعباس نمایندگی وزارت امور خارجه بندرعباس رییس نمایندگی وزارت امور خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۷۵۶۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیپلمات افغان: جهان به سمت تعامل با کابل پیش می‌رود

مسئول روابط اقتصادی وزارت خارجه حکومت طالبان با اشاره به ترافیک شدید هیئت‌های خارجی در کابل گفت جهان به سمت تعامل با کابل پیش می‌رود. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «شفیع اعظم» مسئول روابط اقتصادی وزارت خارجه حکومت طالبان در «ایکس» نوشت: افغانستان اکنون در موقعیتی قرار دارد که هر قدرتمند زمان و تاریخ، تهاجم به آن را امتحان کرده اما در پنجه، شکست و زخم و فرار گرفتار شده است.

وی با اشاره به مخالفان و نظامیان غربی افزود: در حال حاضر، بسیاری از فراریان تلاش می‌کنند تا تهاجم دیگری را به‌وجود آورند، اما جواب رد می‌شنوند.

این مقام ارشد وزارت خارجه حکومت طالبان تصریح کرد: همه درک کرده‌اند که این کشور را کسی جز افغان‌ها نمی‌تواند اداره کند. دنیا به سمت تعامل پیش می‌رود.

جامعه اطلاعاتی آمریکا پیش از این در ارزیابی سالانه خود از تهدیدات علیه این کشور طی گزارشی اذعان کرد قدرت و تعامل بین‌المللی حکومت طالبان افزایش یافته است.

در این گزارش آمده است: طالبان قدرت خود را در افغانستان تقویت کرده است همچنین تعامل بین‌المللی را تقویت کرده و به اجرای احکام دینی اولویت داده است.

شورای امنیت قطعنامه سازوکار تعامل با طالبان را تصویب کردرئیس کمیته دفاعی پارلمان انگلیس خواستار تعامل با طالبان شدچین، روسیه و پاکستان کشورهای دیگر را به تعامل با طالبان دعوت کردند

«امیرخان متقی» وزیر خارجه طالبان نیز بارها تاکید کرده است نیت خوبی نسبت به همسایگان افغانستان داریم و از کشورهای دیگر نیز خواستار همین انتظار هستیم.

وی تاکید کرده بود حکومت افغانستان با همه همسایگان و کشورهای جهان خواستار تعامل و روابط مثبت است.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • سپاه بزرگترین نیروی ضد تروریسم جهان است/ آمریکا به دنبال آتش بس در غزه نیست
  • ایران به توسعه اقتصادی مبتنی بر منافع کشورهای منطقه اهتمام دارد
  • سفر فرستاده ویژه پوتین به سودان
  • بازدید سفیر ازبکستان از موزه افتخارات سپاهان
  • تحولات «غزه»، محور سفر وزیر خارجه ترکیه به ریاض
  • دیپلمات افغان: جهان به سمت تعامل با کابل پیش می‌رود
  • سفر اردوغان به آمریکا به تعویق افتاد
  • انگلیس سفیر روسیه را احضار کرد
  • ترکیه به تلاش برای توقف جنگ وحشیانه علیه غزه ادامه می دهد
  • زاخارووا: بازدارندگی هسته‌ای روسیه جای تردید ندارد