از جنایات آینده در کانادا تا عصر جدید فیلمسازان کره ای
تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۷۵۶۴۰
مروری بر به ۳فیلم که در روز هفتم جشنواره کن ۲۰۲۲ به نمایش درآمد. همشهری آنلاین: دیوید کراننبرگ، کارگردان کانادایی، دوباره با جدیدترین فیلم خود با عنوان «جنایات آینده» به کن بازگشته است. در این فیلم بازیگرانی نظیر ویگو مورتنسن، لئا سیدو و کریستن استیوارت که اغلب در فیلمهای کراننبرگ بازی میکنند، ایفای نقش کردهاند.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
ویگو مورتنسن و لئا سیدو در این فیلم در نقش ۲ستاره هنرهای نمایشی ظاهر شدهاند که تحول و دگردیسی اندام انسانی را در نمایشی پیشگامانه در معرض دید عموم میگذارند. این نمایشها توجه کریستن استیوارت را که در نقش بازرس نهاد ملی «ثبت اندامهای انسانی» فعالیت میکند بهخود جلب کرده است. با تحقیقات وی، ماموریت این دو ستاره هنرهای نمایشی مشخص میشود؛ نمایش بهکارگیری شیوههای خاص در پیوند اعضا که به ورود انسان به فاز جدیدی از تحول و دگردیسی میانجامد. در تریلری که پیش از نمایش این فیلم در جشنواره کن انتشار یافته بهوضوح چندینبار این جمله هشدارآمیز درباره آینده تکرار میشود که اکنون زمان دیدن نیست، زمان حرف نزدن و گوش دادن است. کراننبرگ فیلمنامه فیلم «جنایات آینده» را ۲۰سال قبل نوشته بود. او در دوران اوج همهگیری کرونا به توصیه رابرت لانتوس، تهیهکننده سینمایی، دوباره این فیلمنامه را مورد بازبینی قرار داد. فیلمبرداری این فیلم نیز در تابستان گذشته در یونان انجام گرفت.
تصمیم وداع
پارک چان ووک که در هفتادوپنجمین دوره جشنواره کن با فیلم «تصمیم وداع» در بخش رقابتی حضور یافت پیشتر با فیلم «اولد بوی» و در زمان ریاست کوئینتین تارانتینو بر هیأت داوران بخش رقابتی جشنواره کن در سال۲۰۰۴ توانست جایزه بزرگ این جشنواره را از آن خود کند. او در سال۲۰۰۹ نیز با فیلم ترسناک «تشنگی» به کن بازگشته بود. این بار پارک چان ووک در فیلم «تصمیم وداع» داستانی پلیسی و کارآگاهی پیچیدهای را روایت میکند. یک کارآگاه به صحنه مرگ مردی فراخوانده شده که از ارتفاعات کوهستانی به پایین افتاده است.
در این پرونده ۳احتمال میرود: اول، او در زمان صعود گامی به اشتباه برداشته و بهطور تصادفی سقوط کرده، دوم، او خودکشی کرده است و سوم اینکه فردی او را از بالا به پایین پرت کرده است. کارآگاه مسئول این پرونده همسر مرد متوفی را برای شناسایی جسد او دعوت میکند. با دیدن این زن، کارآگاه متوجه چیز عجیبی در این زن میشود، اما او دقیقا نمیداند چیست. تعداد دیگری از کارآگاهان مرتبط با این پرونده نیز به این زن مشکوک شدهاند. کارآگاه مسئول این پرونده به مرور اما به این زن احساس عاطفی پیدا میکند و این مسئله باعث میشود که او بهطور همزمان به این زن هم شک داشته باشد و هم علاقه عاطفی پیدا کند.
همیشه جوان (تئاتر آمندیه)
والریا برونی تادشی در فیلم جدید خود با عنوان «همیشه جوان» داستان گروه جوانی را دنبال میکند که در امتحان ورودی تئاتر امندیه در شهر نانتر فرانسه که ریاست آن را زمانی پاتریس شرو برعهده داشت، پذیرفته میشوند. پاتریس شرو ازجمله بزرگان تئاتر و سینمای فرانسه بود که به استعداد و تواناییهای بازیگران سخت باورمند بود. او بهطور ویژه به رابطه اسطورهای میان بازیگران تئاتر و سینما با شخصیتهایی که نقششان را ایفا میکردند، اعتقاد داشت. به گزارش هالیوود ریپورتر، والریا برونی تادشی که خود یک بازیگر فیلم است، در پنجمین فیلم خود با عنوان «همیشه جوان» به رویدادهای مرتبط با دورانی که پاتریس شرو ریاست تئاتر آمندیه را عهدهدار بود، میپردازد. این نخستین فیلم شخصی برونی است؛ چراکه خود زمانی از دانشجویان این تئاتر بوده و برای نخستینبار بهعنوان بازیگر در فیلم «هتل فرانسه» به کارگردانی پاتریس شرو در سال۱۹۸۷ نقشآفرینی کرده است. والریا برونی تادشی در این فیلم به این مسئله میپردازد که چگونه میتوان بدون گرفتار شدن در دام نوستالژی یا ارائه غیرصادقانه خاطرات قدیمی دوباره به گذشته نگریست. درواقع او در این فیلم به این مسئله اشاره دارد که نزدیک بودن به مکان و زمان وقوع رویدادهایی در گذشته، عملا میتواند بهعنوان شمشیری دو لبه عمل کند. داستان این فیلم درباره ۴فردی است که در سالهای پایانی دهه۱۹۸۰ در امتحان ورودی یکی از مدارس معتبر بازیگری شرکت میکنند. زندگی آنها پس از شرکت در این امتحان وارد دوره جدیدی از بروز احساسات، عشق و در نهایت تراژدی میشود.
کد خبر
منبع: ایران اکونومیست
کلیدواژه: جشنواره کن
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۷۵۶۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
انتصاب دبیر اجرایی و دبیر هنری هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار
به گزارش خبرگزاری مهر، محمد کرمالهی دبیر هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار در احکامی جداگانه دبیر اجرایی و دبیر هنری این دوره از جشنواره تئاتر ایثار را منصوب کرد.
بر این اساس، حمید ساروخانی به عنوان دبیر اجرایی هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار منصوب شد.
همچنین محمد لارتی به عنوان دبیر هنری هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار منصوب شد.
حمید ساروخانی و محمد لارتی از هنرمندان و فعالان عرصه هنرهای تجسمی و هنرهای نمایشی و از جمله مدیران با سابقه ادارهکل امور هنری بنیاد شهید و امور ایثارگران هستند.
هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار با حضور هنرمندانی از سراسر کشور و به همت ادارهکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان و همکاری و همراهی دستگاههای اجرایی استان، با هدف تبیین ارزشهای والای انسانی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برگزار میشود.
«جلوههای ایثار و شهادت در دوران انقلاب و دفاع مقدس»، «جلوههای ایثار و شهادت در زندگینامه شهدا، ایثارگران، شهدای محور مقاومت (شهدای مدافع حرم)، شهدای امنیت، سبک زندگی ایثارگرانه و ایثار اجتماعی در دوران معاصر»، «جلوههای ایثار و از خودگذشتگی همسران معظم جانبازان، آزادگان و خانوادههای معظم شهدا در دوره معاصر» و «جلوههای ایثار و شهادت در مقاطع مختلف تاریخی به خصوص تاریخ معاصر انقلاب» از مهمترین موضوعات این دوره از جشنواره است.
هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار با دبیری محمد کرمالهی در ۲ بخش صحنه ای و خیابانی از روز سهشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ به مدت ۴ روز در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار خواهد شد.
کد خبر 6098087 فریبرز دارایی