Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-01@06:19:04 GMT

انتقاد بی سابقه دوترته از پوتین

تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۷۵۶۸۹

دوترته به شدت از پوتین بابت "کشتار غیرنظامیان بیگناه" در اوکراین انتقاد کرد و گفت: درحالیکه به هر دوی ما برچسب "قاتل" می‌زنند، اما من مجرمان را می‌کشم نه کودکان و سالخوردگان را! ناطقان: به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، رودریگو دوترته، رئیس جمهوری در حال کناره گیری فیلیپین که ولادیمیر پوتین، همتای روس خود را علنی دوست و معبود خود می‌داند، برای نخستین بار به اظهارنظر درباره حمله روسیه به اوکراین پرداخت و به شدت در سخنرانی امروز (سه شنبه) خود از پوتین انتقاد کرد و او را مقصر این جنگ سه ماهه دانست که باعث افزایش قیمت نفت شده که بسیاری از کشورها از جمله فیلیپین نیز با آن مشکل دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



دوترته ضمن تاکید بر اینکه رئیس جمهوری روسیه را محکوم نمی‌کند، با برچسب زدن پوتین به حمله به عنوان "عملیات نظامی ویژه" مخالفت کرد و گفت، این واقعا یک جنگ تمام عیار علیه "یک کشور مستقل" است.

رئیس جمهوری فیلیپین در نشست تلویزیونی خود با مقام‌های کابینه گفت: بسیار می‌گویند که پوتین و من هر دو قاتل هستیم. من مدت‌هاست که گفته‌ام افرادی را می‌کشم. اما این افراد،‌ مجرمان هستند نه کودکان و افراد سالخورده. ما در دو جهت متفاوت هستیم.

دوترته که ۳۰ ژوئن سال جاری میلادی از سمتش کناره گیری می‌کند بابت سرکوب وحشیانه علیه مواد مخدر در کشور که باعث مرگ ۶۰۰۰ مظنون شد، در مظان اتهام قرار دارد.

گروه‌های حقوق بشری می‌گویند این تعداد خیلی بیشتر است که شامل کودکان نیز می‌شود و در جریان کارزار مقابله با مواد مخدر در این سال‌های ریاست جمهوری دوترته، کشته شدند.

کارزار کشتار گسترده غیرمنتظره قاچاقچیان مواد مخدر در فیلیپین به دستور دوترته با هجمه گسترده‌ای از سوی دادگاه کیفری بین‌الملل و مطرح شدن ارتکاب جرایم علیه بشریت روبرو شده است.

بیش از یک هفته پس از محاصره اوکراین توسط نیروهای روسیه، فیلیپین به قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل در محکومیت حمله روسیه رای مثبت داد.

دوترته همچنین با "دوست" خواندن پوتین به روسیه تاکید کرد تا بمباران اوکراین و مناطق مسکونی این کشور را متوقف کرده و به غیرنظامیان بیگناه اجازه دهد تا به صورت ایمن از اوکراین خارج شوند.

وی هم‌چنین گفت که اگر جنگ در اوکراین ادامه یابد و باعث بی ثباتی جهانی شود، به شدت بابت ثبات تامین نفت برای فیلیپین نگران است. منبع: ایسنا برچسب ها: انتقاد بی سابقه ، دتروته ، پوتین

منبع: ناطقان

کلیدواژه: انتقاد بی سابقه پوتین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۷۵۶۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله پهپادی اوکراین به مناطقی در روسیه

مقام‌های روسیه اعلام کردند اوکراین به چند منطقه در روسیه در ساعات پایانی شب گذشته حمله پهپادی داشت و رسانه‌های روسی نیز گزارش کردند که آتش سوزی در یک پالایشگاه نفت در نزدیکی مسکو رویت شده است.

به گزارش ایسنا، «پاول مالکوف» فرماندار منطقه «ریازان» هم‌مرز با مناطق شمال غربی مسکو گفت در این حملات پهپادی کسی زخمی نشده است.

به نقل از خبرگزاری رویترز، کانال تلگرامی «Baza» روسیه نیز که با سرویس‌های امنیتی این کشور همکاری دارد گزارش کرد که این حمله به پالایشگاه نفت رایازان بوده است.

این پالایشگاه که به شرکت روس‌نفت روسیه تعلق دارد و توسط آن اداره می‌شود حدود ۵.۸ درصد از نفت خام این کشور را پالایش می‌کند و هدف مکرر حملات هوایی اوکراین است.

فرمانداران مناطق «کرسک» و «ورونژ» در جنوب غرب روسیه هم‌مرز با اوکراین هم گزارش حملات پهپادی را در اراضی خود داده و گفتند این حملات زخمی یا خساراتی نداشته است.

روسیه به ندرت اطلاعاتی در مورد تاثیر کامل حملات اوکراین بر قلمرو و زیرساخت‌های خود افشا می‌کند.

مقامات کی‌یف مدعی‌اند هدف قرار دادن زیرساخت‌های نظامی، انرژی و حمل و نقل روسیه، تلاش‌های جنگی مسکو را تضعیف می‌کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شرط ترامپ برای کمک به اوکراین
  • حمله پهپادی اوکراین به مناطقی در روسیه
  • ساقط کردن ۶ موشک «اتکمز» آمریکا توسط ارتش روسیه/ «مغز متفکر پوتین»: اوکراین نباید وجود داشته باشد
  • تغییر مجدد معادلات جنگ اوکراین
  • اصابت موشک کره‌شمالی به اوکراین؟
  • دوگین: اوکراین نباید وجود داشته باشد!
  • «دوگین»: اوکراین نباید وجود داشته باشد
  • انتقاد کم سابقه خبرگزاری دولت از مرکز پژوهش‌های مجلس
  • پشت‌ پرده مذاکرات مسکو و کی یف / توافق روسیه و اوکراین چطور از دست رفت؟
  • سفر فرستاده ویژه پوتین به سودان