Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- رئیس آزمایشگاه‌های محیط زیست استان مرکزی گفت: شاخص لحظه‌ای آلودگی هوا در ساعت ۱۱ صبح امروز در اراک عدد ۴۶۵ و وضعیت خطرناک را نشان می‌هد. - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، این روزها پدیده گرد و غبار که از سمت غرب کشور وارد ایران شده کیفیت هوای بسیاری از شهرهای کشور را نامطلوب ساخته به طوری که تنفس در چنین وضعیتی برای افراد مشکل بوده و شدت این گرد و غبار در برخی مناطق به قدری است که سبب کاهش دید افقی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به دنبال وقوع این پدیده در برخی از استان‌ها مدارس، دانشگاه‌ها، ادارات و غیره تعطیل اعلام شده و استان مرکزی هم یکی از استان‌هایی بود که امروز مدارس، دانشگاه‌ها، بانک‌ها و ادارات آن به جز دستگاه‌های خدمت‌رسان تعطیل اعلام شد.

غلظت این گرد و غبار در شهر اراک به قدری است که چهره شهر به رنگ آجری درآمده و دید افقی در آن به شدت کاهش یافته است به‌گونه‌ای که نفس کشیدن در چنین هوایی واقعا مشکل است.

آلودگی هوا دست از سر اراک و شازند بر نمی‌دارد/ هوای اراک و شازند در وضعیت ناسالم قرار گرفتکیفیت هوای اراک و شازند برای تمام گروه‌ها ناسالم استهوای اراک و شازند برای تمام گروه‌های سنی "ناسالم" است

علیرضا محرابیان رئیس آزمایشگاه‌های محیط زیست استان مرکزی در این باره گفت: شاخص لحظه‌ای آلودگی هوا در ساعت 11 صبح امروز در اراک عدد 465 و وضعیت خطرناک را نشان می‌دهد.

وی افزود: در واقع شدت گرد و غبار به قدری است که کلانشهر اراک در وضعیت قهوه‌ای و خطرناک قرار گرفته و هوای شهر ساوه هم صبح امروز با شاخص 219 در وضعیت بنفش و بسیار ناسالم قرار داشته است.

رئیس آزمایشگاه‌های محیط زیست استان مرکزی تصریح کرد: بنابر این در چنین شرایطی و با توجه به تاثیر مستقیم آلودگی هوا بر بیماری‌های تنفسی و بروز مشکلات تنفسی از شهروندان تقاضا می‌شود که تا حد امکان از منزل خارج نشوند.

به‌گزارش تسنیم با توجه به شرایط نامطلوب هوا این سوال وجود دارد که آیا در این وضعیت مسابقه تیم‌های فوتبال آلومینیوم اراک و پیکان در هفته بیست و نهم لیگ برتر فوتبال برگزار می‌شود؟

انتهای پیام/712/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اراک و شازند استان مرکزی آلودگی هوا گرد و غبار هوای اراک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۷۶۰۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت آلودگی هوای تهران امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق

کیفیت هوا در کلان‌شهر تهران امروز با قرار گرفتن روی شاخص ۷۷ در وضعیت هوای سالم (زرد) ثبت شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سنجش کیفیت هوا امروز _پنجشنبه ششم اردیبهشت_ در دستگاه سنجش کیفیت هوای ایستگاه‌های پیشوا با شاخص ۱۱۱، شریف منطقه دو با شاخص ۱۱۲، فرمانداری شهرری با شاخص ۱۰۱، منطقه ۱۵ با شاخص ۱۰۲ در وضعیت هوای ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی) قرار دارد.

بر این اساس سنجش کیفیت هوا امروز در ایستگاه‌های باغستان شهریار با شاخص ۵۲، پارک رازی با شاخص ۶۳، پاسداران با شاخص ۹۵، پاکدشت با شاخص ۹۹، پیروزی منطقه ۱۳ با شاخص ۸۲، تهران پارک شکوفه با شاخص ۸۹، دانشگاه تهران با شاخص ۶۷، دانشگاه شهید بهشتی با شاخص ۶۵، ژئوفیزیک با شاخص ۶۸، سرخه‌حصار با شاخص ۵۹، سلامت با شاخص ۸۸، شادآباد منطقه ۱۸ با شاخص ۸۱، در وضعیت هوای سالم (زرد) قرار دارد.

همچنین ایستگاه‌های ۹۱، شهرری منطقه ۲۰ با شاخص ۸۱، شهرداری منطقه دو با شاخص ۷۱، شهرداری منطقه ۱۹ با شاخص ۷۷، شهرداری منطقه ۲۱ با شاخص ۷۹، شهرداری منطقه ۲۲ با شاخص ۶۷، علم و صنعت با شاخص ۵۲، قرچک با شاخص ۷۹، مسعودیه منطقه ۱۵ با شاخص ۶۹، ملارد با شاخص ۵۳، میدان فتح منطقه ۹ با شاخص ۹۱، ورامین با شاخص ۸۲ و وردآورد منطقه ۲۲ با شاخص ۸۸ در موقعیت هوای سالم (زرد) ثبت شدند.

به این ترتیب، سنجش کیفیت هوا در ایستگاه‌های آتی‌ساز با شاخص ۴۱، اتوبان محلاتی منطقه ۱۴ با شاخص ۳۷، امام خمینی با شاخص ۴۶، پردیس با شاخص ۲۹، پونک با شاخص ۴۱، چشمه با شاخص ۳۶، دماوند با شاخص ۲۲، رباط‌کریم با شاخص ۳۶، قدس با شاخص ۳۴، لواسانات با شاخص ۲۹ در موقعیت هوای پاک (سبز) ثبت شدند.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم (زرد)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ بسیار خطرناک (قهوه‌ای) است.

کد خبر 747756

دیگر خبرها

  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز جمعه هفتم اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • غبار روی کوه های تهران مه است یا آلودگی هوا؟ | فقط این منطقه غربی تهران هوای پاک دارد
  • هوای پایتخت در مرز آلودگی ؛ وضعیت کیفیت هوای شهرستان‌های استان تهران + عکس
  • خرمشهر در وضعیت «نارنجی» آلودگی هوا
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • هوای اصفهان و ۵ شهر مجاور سالم است/کاشان بر مدار نارنجی آلودگی
  • هوای اصفهان و ۶ شهر مجاور سالم است/کاشان بر مدار نارنجی آلودگی
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت