Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-08@03:45:30 GMT

آزادسازی خرمشهر، روزی برای ثبت غرور ملی

تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۷۶۲۲۲

آزادسازی خرمشهر، روزی برای ثبت غرور ملی

به گزارش خبرنگار ایرنا، از آن روزهای هراس و ترس و گلوله و خمپاره سالهاست می گذرد، از لحظات دهشتناکی که صدای زنجیر تانک هایش بند دل دختران و زنان را در پستوی ویرانه های خرمشهر پاره می کرد.

زبان به کام می گرفتند و نفس در سینه حبس تا حرامیان از خدا بی خبر دست چپاول و تاراج به هستی شان دراز نکند، نوجوانان و جوانان از هر کجای این مرز و بوم آمده بودند تا سینه سپر کنند و نهال نوپای انقلاب را در جان‌پناه خویش حراست کنند و برای همیشه خیال خام دست درازی به جای جای این خاک و سرزمین را بر دل دشمن بگذارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خرمشهر، همان خونین شهری است که شب و روز و هر لحظه التهاب و هراس دژخیمان خانه هایش را ویران می کرد و در زیر زنجیر تانک ها در و دیوارش به تلی از خاک مبدل می شد.

آن روزها را تنها نخل های سربریده می دانند چه سخت بود و غمناک، چقدر دلهره آور بود و ترسناک.

ضجه زنان و مویه مادران در رسای عزیزان را باد به گوش همه رساند.

خاطرات تلخ اروند و قصه پر غصه غواصان دست بسته که سالها بعد پیکر مطهرشان دوباره راوی آن روزهای دهشتناک بود، همه می دانند.

شومی و خباثت دست درازی به این سرزمین و جنایت های کفتارگونه را جای جای این دیار در دل خود دارد.

هراس و ترس  شب های تاریک خرمشهر در هجوم دشمن را آسمان پر ستاره اش در آن سالها خوب نظاره گر بود.

چقدر خون ریخته شد، چقدر عزیز دل، جان داد، چقدر غمناک مادرانی به سوگ عزیزانشان نشستند، چقدر پیکر بی جان کودکان بر دامن بی رمق مادر تصویر تلخ جنگ و بمباران را ثبت کند.

خرمشهر، ای شهر خون و قیام، ای اسطوره مقاومت و ایثار، ای شکوه مانای آزادی، ای بلند آوازه در دل تاریخ سالروز آزادیت مبارک.

سالروزی که تجلی غیرت مردان این سرزمین بود و دلهای بزرگ و پاک مادران و دختران نجیب این دیار سرشار از دعا و راز و نیاز بود برای آزادیش.

آن روزهای تلخ گذشت، اما قصه شهامت ، شجاعت ، صبر و استواری مردمان این سرزمین قصه ای نیست که تکراری باشد، بلکه یادآور مردمانی است که اوج عزت و شرافت خویش را برای همیشه در تاریخ ثبت کردند.

خرمشهر قهرمان تو آزاد شدی و این آزادی تو بهای بس گرانی از جان جوانان این سرزمین بود.

خرمشهر عزیز امروز باز در پی ویرانی برجی در آبادان که تصاویر غمناک بر سر زدن مردان و زنان، چهره خاکی و خون آلود کشته هایش، مویه سوزناک مادرانش و غم بزرگ نگاه نگران نجاتگرانش را دیدم باز همان روزهای تلخ جنگ برایم تداعی شد.

تو ایستاده ای در برابر طوفان گلوله و خمپاره، تو نجات یافته ای از حرامیان سنگدل، تو آزاده ای از دست چپاولگران از خدا بی خبر.

یاد همه مردان و زنان و جوانان و کودکانت که در آن سالها جان دادند گرامی و سالروز آزادی ات مبارک و شیرینی این پیروزی گوارای وجود همه مشتاقانت زیرا که تو به گفته رهبر انقلاب ، آزاد شده خدایی.

به گزارش خبرنگار ایرنا ،آزادسازی خرمشهر از مهم‌ترین اهداف عملیات بیت المقدس در سال ۱۳۶۱ در جنگ تحمیلی عراق با ایران بود که این شهر پس از ۵۷۸ روز از اشغال رژیم بعث عراق آزاد شد.

برچسب‌ها ایلام سالروز فتح خرمشهر آزادسازی خرمشهر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایلام سالروز فتح خرمشهر آزادسازی خرمشهر ایلام سالروز فتح خرمشهر آزادسازی خرمشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۷۶۲۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وعده صادق احساس غرور ملی بود / میز مذاکره را هیچگاه ترک نکرده‌ایم

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور امشب (سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ماه) در دهمین گفت‌وگوی زنده تلویزیونی با مردم درباره آثار و تبعات عملیات وعده صادق، گفت: ابعاد عملیات وعده صادق باید در نشست‌های مختلف، رسانه ملی، محافل علمی و پژوهشی و محافل سیاسی و امنیتی پرداخته شود.

وی تاکید کرد: وعده صادق احساس غرور ملی بود و در کشور ما حقیقتاً از نقاط عطف اجماع‌ساز همه مردم عزیز ما و همه جریان‌ها و صاحبان اندیشه و تفکر با هر سلیقه بود. این کار را همه ستودند.

رئیس جمهور تصریح کرد: پیشینه این کار به جنایت‌ها و نسل کشی و کودک کشی و جنایت علیه بشریت رژیم صهیونیستی در غزه باز می‌گردد.

وی ادامه داد: غزه حقیقتاً تابلویی است که در آن هم جلوه نورانیت، مقاومت، ایستادگی، صبر و دلدادگی به خداوند را از مردم مقاوم، مقتدر و مظلوم غزه می‌توان مشاهده کرد و هم صفحه سیاه و ظلمانی است که اوج بی‌رحمی، جنایت، نسل کشی و کودک کشی را نشان می‌دهد.

امروز حق‌خواهی را در جای جای دنیا می‌بینیم

رئیسی تاکید کرد: به نظر ما و همه کارشناسان و صاحب نظران سیاسی علی رغم گذشت ۷ ماه، پیروز این میدان مردم مقاوم فلسطین و شکست خورده آن رژیم صهیونیستی و حامیان رژیم صهیونیستی هستند.

رئیسی بیان کرد: امروز هم شاهد هستیم که حماس با انعطاف آتش بس را می‌پذیرد، اما رژیم صهیونیستی همچنان به کودک کشی و نسل کشی ادامه می‌دهد که این شرمی برای حامیان رژیم صهیونیستی است که باید جلوی همه مردم دنیا سرافکنده باشند که امروز حق‌خواهی و عدالت خواهی و حمایت از فلسطین نه فقط در دانشگاه‌ها و در غرب عالم، بلکه در جای جای دنیا امروز فریاد حق طلبی و عدالت خواهی را می‌بینیم و شاهد استیصال رژیم صهیونیستی هستیم.

شعاری که مردم ایران سر می‌دادند امروز شعار مردم خود امریکا شده است

رییسی در پاسخ به این سوال که راه حل مشکلات کشور موشک است یا مذاکره، افزود: بارها اعلام کردیم ایران برای کشورهایی که بخواهند با ما روابط خوبی داشته باشند آماده است و ما آمادگی داریم دست همه را به گرمی بفشاریم. البته دشمن همانند ۴۵ سال گذشته ایران هراسی می‌کند.

وی ادامه داد: همان شعاری که مردم ایران سر می‌دادند امروز شعار مردم خود امریکا شده است و این نشان داد موضع ایران در قبال غزه و فلسطین درست است.

رییس جمهور تصریح کرد: در دیدار با مسوولان اقلیم، آنها معتقد بودند کار شهید سلیمانی در مبارزه با داعش هیچگاه از خاطره مردم اقلیم نخواهد رفت.

ما میز مذاکره را هیچگاه ترک نکرده‌ایم

رییسی گفت: پیام وعده صادق این است کسانی که در مقابل ایران بایستند ما هم ایستادگی خواهیم کرد. ما میز مذاکره را هیچگاه ترک نکرده‌ایم. امریکا عهدشکنی کرده است.

وی ادامه داد: موشک جواب موشک است.

شاهد تولید ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار مسکن در کشور هستیم

رییس جمهور با اشاره به ساخت مسکن در دولت سیزدهم، بیان کرد: ۴ میلیون مسکن نیاز کشور و تاکید قانون است. وعده‌ای را که مردم دادیم را آغاز کردیم و امروز شاهد تولید ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار مسکن در کشور هستیم. مسکن روستایی در کشور فعال است. در حوزه مددجویان ۱۰۰ هزار مسکن تحویل آنها شده است. کارگاه‌های تولید مسکن در سراسر کشور فعال است.

وی عنوان کرد: از وعده‌های دولت که به دنبال تحقق آن هستیم، ساخت مسکن است. به خانواده‌ها و جوانان وعده می‌دهم که این کار انجام خواهد شد.

در حال تکمیل…

کد خبر 6099880

دیگر خبرها

  • عملیات وعده صادق احساس غرور ملی و اجماع‌ساز بود/ میز مذاکره را هیچ‌گاه ترک نکردیم
  • وعده صادق احساس غرور ملی بود / میز مذاکره را هیچگاه ترک نکرده‌ایم
  • عملیات وعده صادق احساس غرور ملی و اجماع‌ساز بود
  • وعده صادق احساس غرور ملی بود
  • اجرای ۳۰ برنامه فرهنگی، هنری و اجتماعی به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر
  • استفاده از ظرفیت‌های مردمی در برنامه‌های ۳ خرداد استان مرکزی
  • روزی بدون رژیم غذایی ؛ سالی یکبار آدم را نمی‌کشد!
  • روزی که آلوز ستاره تراکتور نبود! (عکس)
  • راه اندازی دو مرکز خرید گندم در کهگیلویه/ مراکز شبانه روزی است
  • راه اندازی دو مرکز خرید در کهگیلویه/مراکز خرید شبانه روزی است