Web Analytics Made Easy - Statcounter

 یارانه نقدی یه مخارج زندگی کم درآمد ها کمک میکند یارانه نقدی برای خریدن اقلام اصلی است واریز یارانه نقدی متفاوت است یارانه نقدی 20ام هر ماه واریز می شود.

یک استاد اقتصاد ایرانی در دانشگاه ویرجینیا تک آمریکا معتقد است اصلاح یارانه‌ای دولت ابراهیم رئیسی به نفع اقشار مختلف جامعه است.

بر اساس گزارش ایسنا، جواد صالحی اصفهانی، یکی از اقتصاددانان برجسته ایرانی ساکن آمریکا در مقاله‌ای طرح دولت رئیسی برای حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی و افزایش یارانه نقدی را در کاهش شکاف طبقاتی و نرخ فقر در ایران بسیار مؤثر دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صالحی اصفهانی، استاد اقتصاد در دانشگاه «ویرجینیا تک» و پژوهشگر ارشد در مؤسسه بروکینگز است. صالحی اصفهانی در مقاله‌ای با عنوان «اصلاح یارانه مواد غذایی در دولت رئیسی» به تحلیل وضعیت اقتصادی دهک‌های دهگانه درآمدی در ایران پس از اجرای طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها پرداخت.

به اعتقاد صالحی اصفهانی در این مقاله‌ بیش از نیمی از مردم از این طرح سود می‌برند و درباره سایر دهک‌ها هم افزایش هزینه‌ها بسیار ناچیز خواهد بود.

این استاد دانشگاه نوشت: دولت پرداخت یارانه نقدی را برای دو ماه اعلام کرده است. فرض دولت بر این است که این پرداخت نقدی برای ادامه سال هم تداوم یابد. یک حساب ساده نشان می‌دهد که تقریبا نیمی از ایرانی‌ها از پرداخت نقدی یارانه‌ها منتفع می‌شوند.

طرح اصلاح یارانه‌ای به نفع کدام قشر جامعه است؟

جواد صالحی اصفهانی توضیح داد: برای برآوردهای دقیق‌تر از قیمت غذا و پرداخت‌های نقدی باید منتظر دور جدیدی از آمارهای بررسی درآمد و هزینه خانوار در سال ۲۰۲۲ (HEIS) بمانیم. این آمار قرار است یک سال دیگر منتشر شود یا اینکه در انتظار مدل‌های هوشمندانه‌تری از تقاضا برای غذا باشیم.

جدا از این آمارها بررسی‌های دوره آماری ۲۰۲۰ اطلاعات خامی را راجع به اینکه در برنامه دولت رئیسی چه کسی می‌برد، به ما نشان می‌دهد.

صالحی اصفهانی تأکید کرد: با این فرضیات به این نتیجه می‌رسیم که حدود نیمی از جمعیت کشور با اجرای این طرح سود می‌برند.

جدول زیر هم تغییر در درآمد و سرانه هزینه خانوار را به ریال در روز، قبل و بعد از پرداخت یارانه‌ها نشان می‌دهد.

منبع: فردا

کلیدواژه: اقتصاد ایران جامعه یارانه یارانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۷۶۲۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت یارانه دارو ربطی به بیمه سلامت ندارد

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدمهدی ناصحی افزود: پرداخت بدهی بیمه سلامت به داروخانه‌ها به ویژه داروخانه‌های خصوصی در اولویت سازمان بیمه سلامت است و مطالبات اسفند داروخانه‌ها امروز پرداخت شد و مطالبات فروردین ۱۴۰۳ نیز ظرف ۱۰ روز آینده پرداخت می‌شود.

وی گفت: رسیدگی اسناد به سرعت انجام می‌شود و در کل هزینه قابل پرداخت در داروخانه‌های خصوصی ۶۰۰ تا ۶۵۰ میلیارد تومان است.

ناصحی با بیان اینکه سهم ارز ترجیحی طرح دارویار از اختیارات ما خارج است، افزود: پرداخت سهم ارز ترجیحی داروخانه‌ها بر عهده سازمان هدفمندی یارانه‌ها است و از عهده ما خارج است و آخرین پرداخت در این بخش مربوط به دی سال قبل است و منابع این بخش را باید سازمان هدفمندی یارانه‌ها تأمین کند.

وی گفت: تأمین منابع و واریز نهایی بر عهده سازمان هدفمندی یارانه‌ها است و ما در این خصوص نقشی نداریم.

کد خبر 6091489 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • جریمه ۳۸ میلیارد ریالی قاچاقچی هیزم
  • بررسی پرونده دو متهم قاچاق سوخت یارانه ای
  • پرداخت هدیه نقدی به اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی
  • پرداخت ۴۰۰ میلیارد تومان یارانه کالا در استان بوشهر
  • خرید ۱۵ هزار میلیاردی اصفهانی‌ها در طرح فجرانه
  • قاچاقچی سوخت ۲۵ میلیارد و ۷۴۳ میلیون ریال جریمه شد
  • جزئیات تازه از پرداخت یارانه دارو و بیمه سلامت
  • پرداخت یارانه دارو ربطی به بیمه سلامت ندارد
  • پزشک متخلف در اهواز محکوم به پرداخت جزای نقدی شد
  • پزشک متخلف در اهواز محکوم شد