Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- معاون استاندار خراسان شمالی گفت: موضوع کم آبی در استان یک مساله بسیار جدی است و باید الگوی کشت کشاورزی در استان تغییر کند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بجنورد ٬ مهدی رشیدی امروز در شورای حفاظت از منابع آب خراسان شمالی اظهار داشت: با مساله خشکسالی و کم آبی گسترده در استان روبرو هستیم و باید برای مقابله با این موضوع برنامه جدی و عملیاتی داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: آموزش و آگاه سازی کشاورزان برای تغییر الگوی کشت و حرکت به سمت کشت محصولات کم آب بر٬ یک اولویت بسیار مهم و ضروری است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی گفت:  همکاری کشاورزان برای عبور از شرایط بحرانی بسیار مهم است.محور اصلی توسعه استان در حوزه کشاورزی و دامپروری است و ایجاد انگیزه برای کشاورزان و سهیم شدن آنان در بهره وری منابع آب بدون شک نتایج مطلوب تری را در بر دارد.

رشیدی بر اطلاع رسانی مستمر و سریع به کشاورزان در این خصوص تاکید کرد و گفت: با توجه به وضعیت خشکسالی امیدواریم کشاورزان همکاری‌های لازم را برای گذر از این وضعیت انجام دهند.

خشکسالی از سر استان سمنان دست‌بردار نیست/کشاورزی با چالش کم آبی رو به‌ رو شد پویش مردمی صرفه‌جویی آب برای عبور از بحران کم آبی استان همدان در وضعیت بحرانی کم آبی قرار دارد

به گزارش تسنیم٬ خراسان شمالی 11 محدوده مطالعاتی دارد که به علت برداشت بی رویه از منابع آب زیرزمینی، وزارت نیرو توسعه بهره برداری از این منابع را در هشت محدوده مطالعاتی ممنوع اعلام کرده و وضعیت منابع آب در چهار دشت از این محدوده‌ها بحرانی است.

300 روستای خراسان شمالی دارای تنش آبی هستند که از این تعداد بیش از 80 روستا با تانکر آبرسانی می‌شوند. بارندگی در هشت ماه سال آبی جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته با کاهش 50 درصدی مواجه بوده و وضعیت برای منابع آبی استان نگران کننده است.

انتهای پیام/311/ن

 

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: خراسان شمالی منابع آب کم آبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۷۶۸۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روز مزرعه دانه های روغنی در لرستان

 به گزارش خبر گزاری صداو سیمای استان لرستان؛گردهمایی کارشناسان،کشاورزان و مدیران جهاد کشاورزی لرستان در گرامیداشت روز مزرعه دانه های روغنی در روستای الماس آباد سلسله برگزار شد .
 روز مزرعه آسان ترین روش برای انتقال دانش فنی و تجربه کشاورزان پیشرو است .
امسال در شهرستان سلسله یک هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی به کشت کلزا اختص اص یافته که 25 درصد کل سطح زیر کشت دانه های روغنی استان است .
۶ هزار هکتار دانه روغتی در استان  کشت شده ۳ هزار و ۵۰۰ کلزا کشت شده است.میانگین برداشت کلزا در استان و کشور سه تا سه و نیم تن است. 
 کارشناسان جهاد کشاورزی لرستان یش بینی می‌کنند امسال ۸ هرار تن انواع  دانه‌های روغنی در استان برداشت شود که هزار تن بیشتر از سال گذشته است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • گلستان با ۸۸ درصد تحقق الگوی کشت جزو استان‌های پیش ‌رو است
  • خرید تضمینی گندم به بیش از ۶۰۰ هزارتن رسید
  • روز مزرعه دانه های روغنی در لرستان
  • رهاسازی حق آبه کشاورزان سلماس از سد اول خرداد
  • توسعه صنعت نوغانداری، نیازمند تغییر الگوی مصرف 
  • مدیران استان بوشهر برای رفع مشکلات کشاورزان پای کار باشند
  • آبیاری نوین ؛ گامی به سوی جهش تولید
  • تغییر الگوی ساخت مسکن نیازی جدیست
  • اصلاح الگوی کشت بهترین راه برای مدیریت مصرف آب
  • کشت قراردادی مهم‌ترین ابزار برای اجرای الگوی کشت