Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-یک شرکت دانش‌بنیان سامانه‌ای را برای مدیریت کاربران در سازمان‌ها و اداراتی که شبکه کامپیوتری بزرگی دارند طراحی کرده است.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سپهر هشترودیلر مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان با بیان اینکه سامانه پم برای مدیریت و احراز کاربرانی است که با تجهیزات شبکه کار می‌کنند، گفت: تجهیزات شبکه شامل روترها، سوئیچ‌ها، سرور‌ها و موارد دیگر می‌شوند، در ادارات تعداد افرادی که این تجهیزات را نگهداری می‌کنند زیاد هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ایجاد بستری امن برای دسترسی مجاز
وی افزود: دسترسی امن و کنترل شده در راستای برقراری تعاملات درون یا برون‌سازمانی همواره یکی از دغدغه‌های اصلی سازمان‌های بزرگ بوده است. PAM به نرم‌افزار‌هایی گفته می‌شود که وظیفه کنترل دسترسی کاربران را به عهده دارد که شامل طیف وسیعی از دسترسی‌ها می‌شود.
مدیر عامل شرکت ایده سازان نوین ارتباط دانش بیان کرد: این محصول به‌منظور ایجاد بستری امن برای دسترسی مجاز و به‌موقع به سرویس‌ها و منابع شبکه و با در نظر گرفتن سطوح مختلف دسترسی و محرمانگی، امکان دسترسی به منابع شبکه را در اختیار کاربران ادمین قرار داده تا تمامی فعالیت‌ها ثبت و ضبط شده و حتی بتوان آن‌ها را به‌صورت خودکار از کار‌هایی که نباید انجام دهند و یا می‌توانند برای سازمان پر ریسک باشند بر حذر داشت.
مدیریت دسترسی کاربران
هشترودیلر ادامه داد: امکان استفاده از رمز یک‌بارمصرف، Token و یا سیستم ورود اختصاصی، امکان رصد فعالیت‌های کاربران و دسترسی‌ها به‌صورت زنده و بررسی عملکرد آن‌ها، اجرای دستورات به‌صورت زمان‌بندی شده بر روی هر دستگاه و یا به‌صورت گروهی و اشتراک اسناد و فایل‌های به‌صورت سطح‌بندی شده و سیستم امن پیام‌دهی و پیغام اختصاصی از ویژگی‌های این محصول است.
وی گفت: مدیریت دسترسی کاربران بر اساس زمان، دستور‌ها و سطح دسترسی، امکان گزارش‌گیری، استخراج آمار و تهیه نسخه پشتیبان از تجهیزات بدون سرویس‌هایی مشابه از دیگر ویژگی‌های این محصول محسوب می‌شود.
کاملاً تحت وب و کاربرپسند
مدیرعامل این شرکت دانش بنیان اظهار کرد: این سامانه در حال حاضر در مخابرات آذربایجان شرقی استفاده می‌شود. پشتیبانی از تمامی برند‌ها و سامانه‌ها، کاملاً تحت وب و کاربرپسند و امکان جست‌وجو سابقه و مقایسه پشتیبان‌ها از قابلیت‌های این سامانه است.
وی افزود: این محصول برای سازمان‌ها و اداراتی که شبکه کامپیوتری بزرگی دارند مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این شرکت 6 نفر به‌صورت مستقیم و 6 نفر هم به‌صورت غیرمستقیم مشغول به کار هستند.
هشترودیلر با اشاره به اینکه در حال حاضر برخی ادارات و سازمان‌ها از محصول خارجی استفاده می‌کنند، گفت: نمونه ایرانی پشتیبانی بسیار خوبی دارد و همچنین دارای قابلیت‌های زیاد است، اما همچنان برخی‌ها نمونه خارجی را ترجیح می‌دهند.


منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: افزایش امنیت سازمان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۷۶۸۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش سه برابری برگزاری مجامع الکترونیک در بازار سرمایه

پوریا خاوری مسئول برگزاری مجامع الکترونیک سپرده‌گذاری مرکزی گفت: در سال ۱۴۰۱ تعداد ۷۸ مجمع به صورت الکترونیک برگزار شد که این عدد در سال ۱۴۰۲ بیش از سه برابر افزایش یافت.

مسئول برگزاری مجامع الکترونیک سپرده‌گذاری مرکزی افزود: در سال گذشته ۱۵ هزار و ۵۰۴ سهامدار از طریق درگاه یکپارچه مجمع الکترونیک «دیما» در مجامع ناشران شرکت کردند که بیشترین شرکت کننده برای مجمع شرکت "کشت و صنعت پیاذر" با ۱۴۸۶ نفر و پس از آن شرکت "معدنی و صنعتی چادر ملو" با ۱۴۶۱ شرکت کننده بود.

همچنین از ابتدای راه اندازی این درگاه تاکنون ۵۰ هزار و ۵۴۵ سهامدار با استفاده از سامانه دیما در مجامع ناشران به صورت الکترونیکی شرکت کرده‌اند.

درگاه یکپارچه مجامع الکترونیک «دیما»، جهت سهولت دسترسی کلیه سهامداران به مجامع عمومی شرکت‌های بورسی و ثبت شده نزد سازمان بورس و اوراق بهادار به صورت الکترونیک مهیا شده و این سامانه با بهره گیری از فناوری‌های نوین، بدون محدودیت‌های جغرافیایی، امکان برگزاری در بستری امن را برای سهامداران فراهم کرده است.

بهره گیری از بستر سجام جهت احراز هویت سهامداران، شفافیت بالا به واسطه رأی گیری الکترونیکی، امکان حضور نهاد‌های نظارتی در مجامع به روش الکترونیکی، حضور همزمان سهامداران در چند مجمع، امکان پرسش و پاسخ میان سهامداران و هیات رئیسه مجمع و وجود تالار گفتگو جهت تعاملات بین سهامداران از مزایای سامانه دیما به شمار می‌رود.

گفتنی است که سهامداران برای حضور در مجمع الکترونیک باید در سامانه سجام ثبت نام کنند تا دسترسی آن‌ها برای ورود به جلسه مجمع فعال شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بانک و بیمه

دیگر خبرها

  • چگونگی درگذشت نیکاشاکرمی و گاف های گزارش شبکه بی‌بی‌سی | از«مهر بسیار محرمانه» که نیست تا ناجا به جای فراجا و ...
  • افزایش ۳ برابری برگزاری مجامع الکترونیک با سامانه «دیما»
  • اینترنت کوانتومی و فناوری دسترسی رادیویی باز در کشور توسعه می‌یابد
  • اینترنت کوانتومی و فناوری دسترسی رادیویی باز در کشور توسعه خواهد یافت
  • اینترنت کوانتومی و دسترسی رادیویی در دستور کار معاونت علمی
  • افزایش سه برابری برگزاری مجامع الکترونیک در بازار سرمایه
  • واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی به کاهش قیمت دلار در روز‌های اخیر
  • فیلتر شکست خورد / حضور بیش از 40 میلیون ایرانی در اینستاگرام
  • مقاومت کسب و کارهای کوچک اینستاگرامی در مقابل فیلترینگ
  • عملیات نجات نفس‌گیر در سیل عربستان؛ مهارت این جوان ستودنی است! | فیلم