Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-05-08@18:46:17 GMT

۷۰ درصد تجهیزات پزشکی در کشور تولید می‌شود

تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۷۷۱۰۰

۷۰ درصد تجهیزات پزشکی در کشور تولید می‌شود

رییس هیات انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان تجهیزات پزشکی با اشاره به ظرفیت تولید داخلی، گفت: ۷۰ درصد تجهیزات پزشکی در کشور تولید می‌شود.

به گزارش قدس آنلاین، مجید روحی امروز در افتتاحیه بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی دارویی و آزمایشگاهی با اشاره به دو سال گذشته و همه گیری کرونا و وقوع بحران در سراسر جهان و ایران گفت: این دوره زمانی برای ما آزمایش فعالیت در دوره بحران بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان این که  همچنان شرایط جهان و منطقه بحرانی است، گفت: جنگ اوکراین و تحریم های سیاسی علیه ایران همچنان شرایط ما را خاص و ملزم به فعالیت در این شرایط کرده است.

روحی با اشاره به پیام رهبری برای امسال گفت: حمایت از شرکت های دانش بنیان می تواند بسیاری از نیازی های کشور را رفع کند.

وی در ادامه با اشاره به فاصله  تعداد تخت های پزشکی در کشور با میانگین جهانی گفت: در حالی که تعداد تخت های پزشکی  ایران میانگینی۱.۷ برای هر هزار نفر است که این شاخص جهانی آن ۳.۱ است و یعنی ایران نیاز دوبرابری دارد و باید با برنامه ریزی و خوداتکایی نیازهای کشور ها را مرتفع کنیم.

روحی با بیان این که ایران در منطقه در حوزه سلامت در شرایط خوبی  قرار دارد، گفت: البته موانع ما همچنان بسیار زیاد است و موانع دیگر کشورها یک دهم ایران در این حوزه است.

وی کمبود نقدینگی در حوزه تجهیزات در حوزه سلامت را بزرگترین مشکل دانست و گفت: برخی از مواد اولیه بیش از یک سال در گمرک منتظر ترخیص می ماند که دردسر ساز شده است.

بیست و سومین نمایشگاه بین المللی ایران هلث تجهیزات پزشکی دندانپزشکی دارویی و آزمایشگاهی با حضور بیش از ۴۰۰  شرکت‌ داخلی و ۴۵ شرکت بین المللی سوم تا ششم خرداد ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران در حال برگزاری است.

منبع: ایرنا

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: تجهیزات پزشکی تخت های پزشکی تجهیزات پزشکی بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۷۷۱۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۴ درصد پهپادهای کشاورزی در داخل تولید می‌شوند

مدیر یک شرکت دانش‌بنیان در حاشیه رویداد اینوتکس ۲۰۲۴ گفت: ۸۴ درصد از پهپادهای کشاورزی بومی‌سازی شده و در داخل کشور تولید می‌شوند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، "امیر رضا پناهی" مدیر بخش فروش پهپادی شرکت دانش‌بنیان فرابرد با بیان اینکه این شرکت سازنده انواع پهپادهای کشاورزی در ایران و تنها دارنده تأییدیه سازمان هواپیمایی کشوری است، افزود: در حال حاضر توانسته‌ایم در حوزه کشاورزی، پایش و نظارت و سایر حوزه غیرنظامی و صنعتی پهپادهایی رو تولید و کشور از واردات این کالا بی‌نیاز کنیم.

پناهی گفت : 84 درصد از پهپادهای کشاورزی بومی‌سازی شده و در داخل کشور تولید می‌شوند.

المپیاد فناوری؛ رقابت در هوش مصنوعی، پهپاد و برنامه‌نویسی

وی افزود: با بومی‌سازی پهپادها، موفق به صادرات هم شده‌ایم. این محصولات در حوزه‌های سم پاشی، بذرپاشی و گرانول پاشی و در ظرفیت های 20 و 30 لیتری به تولید می‌رسند.

وی ادامه داد: پهپاد کشاورزی شامل محلول پاش سم پاش، بذرپاش و کودپاش هستند.  

پناهی با بیان اینکه این محصولات هوشمند بوده و به صورت پرواز خودکار نیز روی آسمان می‌ماند، افزود: بسته به سفارش پهپادهای به صورت عمود پرواز هم تولید می‌شوند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۸۴ درصد پهپادهای کشاورزی در داخل تولید می‌شوند
  • تولید ۳ درصد گندم کشور در شهرستان بیجار
  • ایران ۰.۳ درصد صادرات صنایع غذایی جهان را انجام می‌دهد
  • خبر خوش قاضی‌زاده برای واردات تجهیزات پزشکی و داروهای جانبازان
  • خبر قاضی‌زاده برای واردات تجهیزات پزشکی و داروهای جانبازان
  • اهداء ۲ دستگاه اکسیژن ساز به بانک امانات تجهیزات پزشکی جمعیت هلال احمر سلماس
  • تولید حدود ۲۷۷ میلیارد مترمکعب گاز طبیعی در پالایشگاه‌های کشور در سال ۱۴۰۲
  • کسب رتبه ۱۳ تولید علم سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی در جهان
  • توزیع بیش از ۶۰۰ مورد تجهیزات بیمارستان در خراسان جنوبی
  • ۸۰ درصد جمعیت اصفهان جزو جامعه کارگری هستند