Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس کل سازمان خصوصی سازی گفت: مبنای ارزش گذاری سهام ایران خودرو و سایپا، قیمت تابلو به همراه اضافه ارزش بلوکی است که با توجه به نقدشوندگی این سهم ها، قیمت نهایی بسیار بیشتر از قیمت روی تابلو خواهد بود.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، حسین قربان‌زاده درباره عرضه سهام دو خودروساز ایران خودرو و سایپا، افزود: ۵ درصد سهام ایران خودرو و ۱۷ درصد سهام شرکت سایپا، سهام مستقیم دولت در این دو شرکت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سهام به صورت وثیقه بوده و تلاش می‌شود این سهام از وثیقه خارج تا از قابلیت واگذاری برخوردار شود.

رییس کل سازمان خصوصی سازی با بیان اینکه بیش از ۲۰ درصد شرکت ایران خودرو و بیش از ۳۰ درصد شرکت سایپا، سهام تودلی این شرکت‌ها هستند، اظهار کرد: به تازگی وزارت صمت با همکاری خود شرکت‌ها در تلاش است تا این سهام تودلی را به فروش برساند. این اقدام به دو شرکت خودروساز بزرگ کشور فرصتی برای تنفس می‌دهد تا با منابع حاصل از فروش سهام تودلی به بنگاه خودشان، امکان تزریق منابع مالی داشته باشند تا بتوانند دیون خود را تسویه کنند یا با بهره گیری از این منابع مالی به هر امر دیگری که قابلیت سرمایه گذاری دارد، بپردازند.

قربان زاده افزود: سازمان خصوصی سازی در تلاش است این واگذاری در قالب یک بلوک واحد با سهام دولت صورت پذیرد، با واگذاری سهام تودلی ارزش سهام دولت کاهش نمی‌یابد و ارزندگی بلوک در زمان عرضه حفظ خواهد شد.

وی تصریح کرد: پیشنهاد سازمان خصوصی سازی حتی درباره سهامی که نهاد‌های غیردولتی از این بنگاه‌ها دارند، این است که سهام این دستگاه‌ها به وکالت از آن‌ها به همراه سهام مستقیم دولت و سهام تودلی، یک بلوک بالای ۴۰ درصدی ایجاد کند تا هم از ارزندگی برخوردار و هم از قابلیت مزایده با قیمت بالا برخوردار باشد.

قربان زاده در پایان گفت: چنانچه اگر فرد یا افرادی، قیمتی را محاسبه یا عنوان کرده اند که پایین‌تر از قیمت تابلو باشد، بی تردید اشتباه است و باید اصلاح شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: واگذاری سهام ایران خودرو واگذاری سهام سایپا ارزش بلوکی سازمان خصوصی سازی ایران خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۷۷۵۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتایح سفر ایلان ماسک به چین؛ رشد ۶ درصدی ارزش سهام تسلا

بازدید ایلان ماسک از چین ظاهرا نتایج فوری به همراه داشته است. طبق توافق با شرکت جستجوی اینترنتی بایدو، تسلا از داده‌های نقشه این شرکت برای فناوری کمک‌راننده در بزرگترین بازار خودرو جهان استفاده خواهد کرد.

به گزارش یورونیوز، ایلان ماسک در آخر هفته سفری از پیش اعلام نشده به چین داشت. این میلیاردر آمریکایی تصویری از دیدار خود با لی چیانگ، نخست‌وزیر چین را در شبکه ایکس یا همان توییتر منتشر کرد.

به گفته منابع خبری بلومبرگ، بایدو که بر جستجوی اینترنتی در چین تسلط دارد، با ارائه نقشه و مسیریابی به تسلا کمک می‌کند تا فناوری کمک‌راننده خود را که «رانندگی کاملاً خودکار» یا همان FSD می‌نامد، راه‌اندازی کند. خدمات نقشه که برای فناوری‌های کمک‌راننده حیاتی است به شدت توسط دولت چین کنترل می‌شود.

البته FSD قابلیت رانندگی خودکار را ارائه نمی‌دهد و همچنان به راننده‌ای نیاز دارد که دستش روی فرمان و در هر لحظه آماده کنترل خودرو باشد. با این حال، راه‌اندازی این فناوری در چین می‌تواند به تسلا در رقابت شدید برای سهم بازار در این کشور کمک کند و درآمد بیشتری را برایش به ارمغان بیاورد. این فناوری ماهانه ۹۹ دلار هزینه دارد و در بسیاری از کشور‌ها هم در دسترس نیست.

ماسک معمولا روابط خوبی با رهبران خودکامه و دست راستی در دنیا دارد و برعکس چندان با سیاستمداران کشور‌هایی با نظام‌های دموکراتیک مناسبات خوبی ندارد.

او با بولسونارو رئیس جمهوری پیشین برزیل، دونالد ترامپ و رجب طیب اردوغان بسیار دوست است و حالا او تلاش دارد برای پیشبرد منافع اقتصادی‌اش روابط گرم و دوستانه‌ای هم با چین و رهبران این کشور داشته باشد.

در حالی‌که ایالات متحده همواره از چین به دلیل سیاست‌هایش انتقاد می‌کند، ماسک در توییتر با انتشار تصویری از خود با نخست وزیر چین نوشته است که از دیدار با لی افتخار می‌کند.

روابط ماسک با چین به دلیل منافع تجاری متعددش پیچیده است. شبکه «ایکس» توسط دولت چین که سانسوری سفت و سخت دارد، مسدود شده است. دولت چین همچنین در مورد برخورد‌های نزدیک بین ایستگاه فضایی خود و ماهواره‌های پرتاب‌شده توسط شرکت «اسپیس‌ایکس» به سازمان ملل متحد شکایت کرده است.

با این حال، تسلا کارخانه‌ای در شانگ‌های دارد و مدل Y این شرکت، پرفروش‌ترین خودروی برقی یا هیبریدی شارژی در چین در مارس ۲۰۲۴ بوده است. دو مدل پرفروش‌تر متعلق به BYD، یک شرکت سازنده چینی است که با تسلا برای تبدیل شدن به بزرگترین فروشنده خودرو‌های الکتریکی جهان رقابت می‌کند.

بازدید و گزارش توافق با بایدو با هیجان سرمایه‌گذاران تسلا مواجه شد که بسیاری از آن‌ها برای توجیه موقعیت تسلا به عنوان باارزش‌ترین خودروساز جهان، روی قابلیت‌های بالقوه رانندگی خودکار حساب باز کرده‌اند.

از اثرات مثبت این توافق برای تسلا می‌توان به افزایش ۶ درصدی سهام این شرکت در بازار‌های نیویورک اشاره کرد.

دیگر خبرها

  • تعیین تکلیف تعهدات ساینا Sدو‌گانه سوز+ قیمت
  • واکنش فوری به تغییر نام باشگاه استقلال
  • نتایح سفر ایلان ماسک به چین؛ رشد ۶ درصدی ارزش سهام تسلا
  • نحوه واگذاری سهام ترجیحی پرسپولیس مشخص شد
  • اعلام نحوه واگذاری سهام پرسپولیس ترجیحی به پیشکسوتان
  • اعلام نحوه واگذاری سهام ترجیحی به اعضای باشگاه و پیشکسوتان پرسپولیس
  • اصلاح قیمت مواد اولیه برای تولید خودرو امری ضروری است/ افزایش 40 درصدی اعلام نیاز سایپا به ورق خودرو در راستای افزایش تولید خودرو در سال جاری
  • ارزش بازار آلفابت از ۲ تریلیون دلار گذشت
  • آلفابت به کلوب ۲ تریلیون دلاری‌ها پیوست
  • قیمت خودرو‌های سایپا امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول