Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل امور تربیتی وزارت آموزش‌وپرورش گفت: با توجه به آمارهای موجود در زمینه آسیب‌های اجتماعی، وضع مدارس از دانشگاه‌ها هم بدتر است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی باقرزاده، معاون پرورشی و تربیتی وزارت آموزش‌وپرورش در این نشست در خصوص برنامه تقسیم‌کار بین سازمانی و وظایف دستگاه‌ها، اظهار کرد: نهادها وظایف مختلفی بر عهده دارند، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی متعهد به تلفیق موضوعات اجتماعی و آسیب‌های اجتماعی در جشنواره‌ها و رویدادهای فرهنگی کشور است و همچنین تولید محصولات فرهنگی، هنری و رسانه‌ای و بکارگیری فضاهای فرهنگی ازجمله دیگر وظایف این وزارتخانه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: وزارت علوم نیز متعهد شده است تا در زمینهٔ آموزش و توانمندسازی والدین و کارکنان مدارس در زمینهٔ پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اقدام نموده و به تولید راهنماها و منابع آموزشی استاندارد در این زمینه کمک کند. همچنین ساخت و پخش زیرنویس‌ها و تیزرهای تلویزیونی، تولید ویژه برنامه‌های آموزشی و پخش تولیدات و خلاقیت‌های هنری دانش‌آموزان در زمینهٔ پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی هم از وظایف صداوسیما است.

مسعود شکوهی، مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت از آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش‌وپرورش هم با اشاره به آمار آسیب‌های اجتماعی در مدارس، گفت: با توجه به آمارهای موجود به نظرم وضعیت دانشگاه‌ها در حال حاضر بهتر از آموزش‌وپرورش است؛ برای اینکه به وضع بهتری برسیم، ازنظر سخت‌افزاری و نرم‌افزاری نیازمند توجه هستیم؛ درحالی‌که امکاناتی که حال حاضر ما در اختیار داریم مناسب با شرایط نرمال است نه شرایطی که در حال حاضر ازنظر آسیب‌های اجتماعی با آن مواجه هستیم.

به گزارش ایمنا، معاون پرورشی و تربیت‌بدنی مدرسه زیر نظر مدیر، به برنامه‌ریزی، سازمان‌دهی، هماهنگی، هدایت و ارزشیابی و پیگیری اجرای فعالیت‌های پرورشی مبادرت نموده و علاوه بر تصدی همه فعالیت‌های پرورشی، برای مشارکت دانش آموزان، معلمان و سایر کارکنان و اولیا زمینه‌سازی و تدبیر می‌کند.

امروز سه‌شنبه_ سوم خردادماه _ نخستین جلسه شورای سیاست‌گذاری اجرایی سند نظام جامع راهنمایی و مشاوره و کمیته ملی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان با حضور یوسف نوری وزیر آموزش‌وپرورش برگزار شد.

کد خبر 577340

منبع: ایمنا

کلیدواژه: مدارس تعطیلی مدارس آسیب های اجتماعی کاهش آسیب های اجتماعی آسیب های اجتماعی در نوجوانی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق آسیب های اجتماعی آموزش وپرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۷۷۶۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی اردوگاه دانش‌آموزی چمعالی بعد از ۱۸ سال

معاون آموزش‌وپرورش چهارمحال‌وبختیاری گفت: اردوگاه دانش‌آموزی شهید چمران چمعالی، ۱۸ سال بلاتکلیف مانده بود ، اما حالا این اردوگاه تعیین تکلیف شد و از فاز یک این اردوگاه تا پایان تابستان بهره‌برداری خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از چهارمحال‌وبختیاری، امین سلیمانی، امروز _پنجشنبه، سیزدهم اردیبهشت_ در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به بزرگداشت با اشاره به چالش‌های روبه‌رو آموزش‌وپرورش بعد از شرایط کرونا، اظهار کرد: افت تحصیلی دانش‌آموزان، آسیب‌های جدی به فضای کاربردی مدارس، اقناع دستگاه‌های متولی برای بازگشایی مدارس و عدم حضور بلند مدت دانش‌آموزان در کلاس‌های درس از چالش‌های جدی پسا کرونا برای آموزش و پرورش بود.

وی با اشاره به معلمان نمونه استان، افزود: جعفر عالیپور معلم متوسطه اول و سلمان رستمی آموزگار دوره ابتدایی دو نفر از معلمان استان هستند که به عنوان معلم نمونه کشوری شناخته شدند.

معاون پژوهشی، برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش‌وپرورش چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به جذب معلم در دولت سیزدهم، تصریح کرد: عدم پیش‌بینی صحیح در حوزه نیرو انسانی آموزش و پرورش ما را با چالش بازنشستگی ۱۳ درصد از معلمان و کارکنان آموزش‌وپرورش استان مواجه کرد.

سلیمانی ادامه داد: در سال ۱۳۹۹ آزمون استخدامی برگزار شد و سهمیه این استان تنها ۲۹۴ نفر بود، در سال ۱۴۰۱ تعداد یک هزار و ۷۰ نفر جذب و در سال گذشته یک هزار و ۱۴۴ سهمیه و در سال جاری نیز طی هشت آزمون یک هزار و ۵۸۳ سهمیه جذب معلم برای استان لحاظ شده است.

وی با بیان اینکه توزیع شیر رایگان در مدارس یک اتفاق بزرگ در دولت سیزدهم بود، گفت: هفته‌ای دو نوبت شیر رایگان بین ۱۱۲ هزار دانش‌آموز مقطع ابتدایی استان توزیع شد و این توزیع نیز تا پایان اردیبهشت در سطح مدارس استان ادامه خواهد داشت.

معاون پژوهشی، برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش‌وپرورش چهارمحال‌وبختیاری، اضافه کرد: اردوگاه دانش‌آموزی شهید چمران چمعالی، ۱۸ سال بلاتکلیف مانده بود، اما حالا این اردوگاه تعیین تکلیف شد و از فاز یک این اردوگاه تا پایان تابستان بهره‌برداری خواهد شد.

کد خبر 750055

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی اردوگاه دانش‌آموزی چمعالی بعد از ۱۸ سال
  • ضرورت توجه جدی به مسائل تربیتی و پرورشی در آموزش‌وپرورش
  • مراد صحرایی: در دولت سیزدهم مرگ سند ۲۰۳۰ را اجرا کردیم / تغییر عناوین و حجم دروس مدارس برای اجرای برنامه‌های پرورشی
  • تغییر عناوین و حجم دروس مدارس برای اجرای برنامه‌های پرورشی
  • نیمی از مدارس کشور مربی پرورشی ندارند
  • برگزاری آزمون استخدامی «معلم پرورشی» و «ورزش»؛ فردا جمعه/ ۱۹ هزار مربی اول مهر وارد مدارس می‌شوند
  • نیمی از مدارس مربی پرورشی ندارند
  • جزو چند کشور اول جهان در زمینه علوم هسته‌ای و پزشکی هستیم
  • تفاهم نامه ارائه خدمات رونشناختی در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی کارگران امضا شد
  • کمبود ۶۰ هزار مربی پرورشی در مدارس کشور/ ۱۱ هزار مربی پرورشی جذب می‌کنیم