Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهر کالکارا در مالت، به‌تازگی اتاقی را برای شهروندان دچار مشکلات حرکتی و حسی افتتاح کرده است تا آن‌ها بتوانند محیط آرامبخشی را در شهر تجربه کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مرکز علمی تعاملی "اسپلورا" کشور مالت در شهر کالکارا اولین اتاق چندحسی خود را رسماً رونمایی کرد. این اتاق که دارای تجهیزات تخصصی است، محیط آرام‌بخشی را برای شهروندان دارای ناتوانی‌های جسمی، شناختی و حسی فراهم می‌کند که می‌تواند فعالیت ذهنی آن‌ها را تحریک کند و به آنها امکان می‌دهد با خیال راحت حواس خود را بهتر کشف کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته اسپلورا، محیط جدید دارای یک بستر آب راحت، صندلی تحت فشار و یک پروژکتور کف تعاملی پیشرفته است. علاوه بر این، اتاق دارای نورپردازی فیبر نوری، مبل‌های راحتی بزرگ، برآمدگی‌های سقفی، صداها و رایحه‌های آرام‌بخش است.

همه این اشیا و ویژگی‌ها، یک محیط آرام‌بخش و چندمنظوره ایجاد می‌کنند. تمام نورها، صداها و برجستگی‌های اتاق را می‌توان بسته به ترجیح هر بازدیدکننده تغییر داد تا از داشتن محیطی عالی اطمینان حاصل شود.

کلیفتون گریما، وزیر آموزش، ورزش، جوانان و تحقیقات و نوآوری مالت که اتاق را در کنار سایر مقامات افتتاح کرد، از ایجاد این اتاق تمجید کرد و گفت: "این اتاق چندحسی وسیله مهمی برای همه شهروندان است تا پتانسیل خود را توسعه دهند. چنین دستگاه‌ها و تجهیزاتی نه‌تنها به توسعه یادگیری بلکه به تمرین در فراگیری کمک می‌کنند. اتاق چندحسی به کودکان و بزرگسالان دارای مشکلات حسی، فرصت یادگیری، معاشرت و لذت بردن از انواع تجربیات حسی را ارائه می‌دهد. "

کیت آزوپاردی تانتی، دبیر پارلمان مالت، بیانیه وزیر را تکرار کرد و گفت: "چنین پروژه‌هایی منجر به ایجاد جامعه‌ای فراگیرتر می‌شود."

تانتی همچنین بر نقش تحقیق و نوآوری تاکید و اعلام کرد که می‌تواند به بهبود زندگی افرادی که تاکنون به دلیل هر نوع ناتوانی مورد غفلت واقع شده‌اند، کمک کند.

توجه به این نکته مهم است که بانک والتا از ایجاد اتاق چندحسی اسپلورا حمایت کرده است. به این ترتیب، بازدیدکنندگان مرکز برای استفاده از فضای تعاملی مجبور به پرداخت هزینه اضافی نخواهند بود.

کد خبر 576741

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهرهای جهان کشور مالت اختلال حرکتی معلولان جسمی حرکتی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۷۷۹۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چهارمین دفتر خدمات الکترونیک قضایی شهر قروه افتتاح شد 

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، علی رشیدی معاون فناوری اطلاعات و برنامه ریزی دادگستری کل استان در آیین افتتاح این دفتر اظهار کرد: کاهش مراجعه به دستگاه قضائی، تسریع در رسیدگی به پرونده و صرفه جویی در وقت و هزینه ،افزایش کارآمدی نظام قضائی کشور با افزایش نسبی سرعت، دقت و کیفیت و استفاده شهروندان از فرصت‌های برابر با رفع موانع اداری از اهداف توسعه دفاتر خدمات الکترونیک قضائی است.

وی بر همکاری هر چه بیشتر دادگستری ها با دفاتر خدمات الکترونیک قضایی تأکید کرد و افزود: تکریم ارباب رجوع باید از اولویت های کاری دفاتر خدمات الکترونیک قضایی باشد.

این دفتر به آدرس شهرستان قروه، خیابان شریعتی، بعد از سه راه طالقانی، جنب فروشگاه افق کوروش به شهروندان قروه خدمات قضایی ارایه می کند.

شایان ذکر است که دفتر فوق چهل و سومین دفتر خدمات الکترونیک قضایی در استان کردستان است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903037

دیگر خبرها

  • ۴۰مبتلا به تب مالت در دیشموک/سه روستا دچار اپیدمی هستند
  • ایجاد اشتغال برای ۱۲ هزار نفر توسط چینی ها در کرمان
  • معاون امور فرهنگی کمیته امداد: ۲۰ درصد افراد جامعه دچار مشکلات روانشناختی هستند
  • معاون امور فرهنگی کمیته امداد کشور: ۲۰ درصد افراد جامعه دچار مشکلات روانشناختی هستند
  • چهارمین دفتر خدمات الکترونیک قضایی شهر قروه افتتاح شد 
  • تست سلامت از روی خطوط صورت و چروک پیشانی
  • قطعه سوم کمربندی نسیم شمال قزوین افتتاح می‌شود
  • واریز ۲هزار و ۳۰۰میلیارد تومانی به دهیاری‌ها
  • نمونه‌برداری غیرتهاجمی‌تر از خون با الهام گرفتن از زالو
  • نمونه‌برداری غیرتهاجمی‌تر از خون با الهام از زالو