Web Analytics Made Easy - Statcounter

بوچا در تلاش است تا از قساوت‌هایی که متحمل شده بود، خلاص شود.

به گزارش فرارو، در شهر جنگ زده بوچا بسیاری از فروشگاه‌ها هنوز کرکره‌های خود را بسته‌اند، اما بازگشایی بازار در بوچا نشان‌دهنده بازگشت به ظاهر عادی برای این شهر مترادف با جنایات جنگی است.

ناتالیا مورگون، ۶۹ ساله، که به سختی از پشت انبوه تخم‌مرغ‌ها در غرفه‌اش دیده می‌شود، به یاد می‌آورد که در ماه مارس زمانی که نیرو‌های روسی وارد بوچا، شدند، هوا چقدر سرد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در حالی که اشک روی گونه‌های چروکیده اش جاری بود به خبرگزاری فرانسه گفت: خدا را شکر، کم کم به حالت عادی باز می‌گردد.

او می‌گوید این اولین باری است که از زمان شروع جنگ گریه می‌کند. برای من شرم آور است که بگویم در روسیه به دنیا آمده ام.

بوچا مترادف با اتهامات جنایات جنگی توسط سربازان روسی شد، زیرا پس از خروج نیرو‌های روسی در ۳۱ مارس، ده‌ها جسد با لباس غیرنظامی در خیابان‌ها پیدا شد، برخی از آن‌ها با دستان بسته بودند.

از آن زمان تاکنون جسد‌های بیشتری در آنجا و در شهر‌ها و روستا‌های اطراف کشف شده است. کرملین دست داشتن روسیه در جنایات را رد می‌کند.

والریا بیلیک، ۲۱ ساله، می‌گوید نمی‌خواهد به آن فکر کند و ترجیح می‌دهد در بازار کوچک سرپوشیده‌ای که با شوهرش کار می‌کند مشغول کار باشد.

او می‌گوید: هر روز بهتر و بهتر می‌شود... مغازه‌ها کم کم باز می‌شوند. مردم با بچه‌های کوچک و سگ‌ها برمی گردند. اگر به خرابه‌ها نگاه نکنید، به نظر می‌رسد که ما عملاً از همه این‌ها خلاص شده ایم.

بیشتر آوار و لاشه‌های خودرو‌های سوخته برداشته شده‌اند، اما به سختی می‌توان ساختمان‌های تخریب شده بیرون از بازار، سوراخ‌های گلوله‌ها و آسیب‌هایی که نشان می‌دهد برخی از مغازه‌ها غارت شده‌اند را نادیده گرفت.

اکثر مغازه داران برنگشته اند و بیشتر مشتریان معدود که بین غرفه‌ها سرگردان هستند، مسن هستند. یکی از رهگذران می‌گوید: تعداد گربه‌ها از مردم بیشتر است.

علیرغم همه چیز، نادیا گربنیک ۶۳ ساله در غرفه خود که بذر‌های کاشت خیار، هندوانه و گل را می‌فروشد، می‌گوید: بهار است. همه می‌خواهند باغ پیروزی بکارند.

سرگئی ۴۲ ساله برای به دست آوردن کمی پول تصمیم گرفته است با همسرش مارینا که در مدرسه‌ای محلی انگلیسی تدریس می‌کند، غرفه‌ای در بازار باز کند. او که قبلاً به عنوان مهندس در فرودگاه نزدیک کار می‌کرد، از زمان شروع جنگ بیکار بوده و امیدوار است مقداری پول نقد اضافی برای تکمیل درآمد مارینا بیاورد.

سرگئی می‌گوید: بازگشایی بازار بوچا نشان دهنده بازگشت به ظاهر عادی برای شهری مترادف با تراژدی است. او در مورد یکی از بستگانش که شکنجه شده صحبت می‌کند و تصاویر جسد را در تلفن همراه خود نشان می‌دهد.

مارینا هم گفت: ما باید به یک روال روزانه روی بیاوریم، سعی کنیم کار کنیم و فراموش کنیم.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی        

منبع: فرارو

کلیدواژه: بوچا اوکراین روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۷۸۰۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأکید شهردار مشهد بر تملک پلاک‌های در مسیر و بازگشایی بولوار کرامت

شهردار مشهد گفت: برای اجرا و آماده‌سازی محور کرامت مبلغ چهار میلیارد تومان اعتبار به اداره کل نظارت بر نگهداری و تعمیرات تفویض می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان رضوی، محمدرضا قلندرشریف، امروز_دوشنبه دهم اردیبهشت_در نشست بررسی پروژه بازگشایی بولوار کرامت اظهارکرد: بر این موضوع تأکید دارم که باید پلاک‌های در مسیر برای بازگشایی محور کرامت با هماهنگی شهرداری منطقه و سازمان زمین و مسکن تملک و مسیر به‌منظور اجرای پروژه آماده شود.

وی افزود: در همین راستا معاونت مالی و پشتیبانی برای پرداخت وجه صلح‌نامه‌های نقدی محور کرامت با اولویت اقدام و مبلغ ۲۵ میلیارد تومان برای این کار اختصاص پیدا کند.

شهردار مشهد تاکید کرد: برای اجرا و آماده‌سازی محور کرامت مبلغ چهار میلیارد تومان اعتبار به اداره کل نظارت بر نگهداری و تعمیرات تفویض شود تا مراحل آماده‌سازی پروژه بازگشایی محور کرامت انجام شود.

قلندر گفت: درمجموع باید عملیات اجرایی پروژه در محدوده تملک شده آغاز و نهایتاً تا دو ماه آینده پروژه بازگشایی محور کرامت تکمیل و در اختیار شهروندان قرار بگیرد.

کد خبر 749118

دیگر خبرها

  • زمان بازگشایی سامانه ثبت نام نهضت ملی مسکن برای متقاضیان بندرعباسی
  • در برنامه‌ریزی‌ها استمرار تلاش‌های ۴۰ ساله انقلاب تبیین شود
  • این جاده‌های ایران در بهار هم برفی هستند
  • تلاش نیروهای هلال احمر گلستان برای پیدا کردن یسنای ۴ ساله مفقود شده
  • رهایی: دانشگاهیان آزادی‌خواه در سراسر دنیا به پا خاسته‌اند
  • تأکید شهردار مشهد بر تملک پلاک‌های در مسیر و بازگشایی بولوار کرامت
  • بازار اصفهان نباید در معرض تهدید باشد/ موزه فرهنگ و تاریخ نصف جهان برای دنیا جذاب است
  • دعوای لفظی محمد صلاح و کلوپ پیش از ورود ستاره به زمین | تلاش هم تیمی ها برای آرام کردن اوضاع | ویدئو
  • کاهش تورم ماهانه اجاره مسکن به کمتر از میانگین ۸ ساله
  • ممنوعیت ورود چای سنواتی به بازار مصرف/ کارخانجات چای به موقع بازگشایی شود