Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از روابط عمومی وزارت دفاع پاکستان، «جیمز استیون هیپی» روز سه‌شنبه در شهر راولپندی با ژنرال «محمد هلال حسین» قائم مقام وزارت دفاع پاکستان دیدار کرد.

طرفین آخرین تحولات مرتبط با همکاری‌های دوجانبه دفاعی پاکستان و انگلیس، افزایش تعاملات میان نهادهای دفاعی و نظامی و همچنین اوضاع منطقه را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قائم مقام وزارت دفاع پاکستان گفت: اهداف مشترک با انگلستان درخصوص صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی موجب تقویت روابط دوجانبه می‌شود.

وی اظهار داشت: پاکستان نه تنها متعهد به حفظ صلح و امنیت جهانی است، بلکه در دو دهه گذشته نقش فعالی در این زمینه ایفا کرده است.

ژنرال هلال حسین با تاکید بر اینکه همکاری‌های پاکستان و چین در قالب راهروی اقتصادی "سیپک" هرگز مفهوم نظامی ندارد، اظهار داشت: توسعه اقتصادی برای بقای یک ملت حیاتی است. بنابراین، پاکستان مایل به بهبود روابط تجاری خود با جهان است. 

وی گفت: تلاش‌های اقتصادی پاکستان بسیار صلح‌آمیز است و پروژه‌هایی مانند CPEC با چین هیچ مفهوم نظامی ندارند بلکه در عوض این پروژه به صلح، ثبات و اتصال اقتصادی در منطقه کمک خواهد کرد.

وزیر نیروهای مسلح انگلیس نیز در این دیدار با تاکید بر اهمیت روابط با پاکستان از آنچه وی نقش اساسی این کشور در جنگ علیه تروریسم خواند، قدردانی کرد.

برچسب‌ها نظامی انگلیس پاکستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: نظامی انگلیس پاکستان نظامی انگلیس پاکستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۷۸۳۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید ایران و پاکستان بر توسعه روابط تجاری



به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مهدی اسلام پناه در این دیدار که در حاشیه نشست اسمیک، برگزار شد با اشاره به امضای موافقتنامه شناسایی متقابل در حوزه استاندارد و ارزیابی انطباق بین دو سازمان که سوم اردیبهشت جاری به امضا رسیده است، تاکید کرد: لازم است برنامه اجرایی برای عملیاتی شدن تفاهمات در اولین فرصت تنظیم و امضا شود.

وی با اشاره به اراده روسای جمهور و مسئولان دو کشور برای ارتقاء همکاری‌ها و افزایش حجم مبادلات تجاری، گفت: در منطقه، صرفا دو جمهوری اسلامی وجود دارد و آن هم جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اسلامی پاکستان است و این امر مسئولیت ما را در برادری دینی و مشارکت‌ جدی تر در همکاری‌های دو جانبه بیشتر می‌کند.

نمایندگان پاکستان که در اجلاسیه هیات مدیره اسمیک به عنوان (vice chairman) حضور داشتند، ضمن تاکید بر ارتقای همکاری‌ها در حوزه‌های مختلف استانداردسازی و پذیرش متقابل استانداردهای یکدیگر امضای برنامه اجرائی را اقدامی فوری و ضروری قلمداد کردند.

همچنین طرفین برای همکاری در حوزه حلال نیز مذاکره و به تفاهم رسیدند.

هیات ایرانی که به سرپرستی اسلام پناه در این رویداد شرکت دارد، علاوه بر هیات پاکستانی با سایر هیات‌های شرکت کننده دیدارهای جداگانه ای را با هدف گسترش همکاری‌ها و ارتقا سطح فنی دو طرف برگزار و در این خصوص مذاکراتی نیز انجام شد.

 

 

دیگر خبرها

  • ساخت فیلم تاریخی جدید در ایران
  • وزیر فرهنگ: فیلم سینمایی «حکیم نظامی» ساخته می‌شود
  • فیلم سینمایی «حکیم نظامی» ساخته می‌شود
  • بیداری در دانشگاه های جهانی حاصل دوراندیشی مقام معظم رهبری است
  • قربانی بهبود روابط کابل اسلام آباد شده ایم
  • بذرپاش: فصل نوینی از تعاملات اقتصادی ایران و امارات رقم می‌خورد
  • شوراها حلقه میانی اصلی حاکمیت و مردم است / از خدمات نظام باید دفاع شود
  • اقرار مقام ارشد نظامی انگلیس به ضعف دفاعی این کشور در برابر حملات موشکی
  • همکاری با ایران بهترین راه حل بحران انرژی پاکستان است
  • تاکید ایران و پاکستان بر توسعه روابط تجاری