Web Analytics Made Easy - Statcounter

صدیقه اسماعیل‌زاده رئیس مرکز باروری و ناباروری فاطمه الزهرا (س) بابل در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بابل با تاکید بر اهمیت مسأله جوانی جمعیت اظهار کرد: هر کشوری برای ارتقاء رشد اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی نیاز به نیروهای جوان و جمعیت جوان دارد این موضوع نیاز به برنامه‌ریزی‌های وسیع دارد.

وی با بیان اینکه مرکز فاطمه الزهرا (س) بابل با وجود پزشکان متخصص و فوق‌تخصص، ماماها و کارشناسان آماده ارائه خدمات است، گفت:  پزشکان متخصص و فوق‌تخصص این مرکز برای پیشگیری، درمان، سلامت بارداری و سلامت دوران بارداری با طرح‌های مختلف آماده ارائه خدمات به هموطنان عزیز این استان و استان‌های همجوار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل تصریح کرد: فعالیت تخصصی بخش نازایی این مرکز از سال ۱۳۷۵ شروع و با ارتقاء تجهیزات و افزایش مراجعه‌کنندگان درمان نازایی با روش IO تحریک تخمک‌گذاری، IUI  تلقیح داخل رحمی، IVF  لقاح داخل آزمایشگاهی از سال ۱۳۷۷، ICSI  تزریق داخل سیتوپلاسمی اسپرم از سال ۱۳۷۹ مشغول ارائه خدمت است.

وی عنوان کرد: مرکز درمانی تخصصی ناباروری حضرت فاطمه الزهرا (س) با تشکیل حدود ۲۲ هزار و ۵۰۰ پرونده در طی ۲۶ سال خدمات بی‌نظیری را ارائه می‌کند و این مرکز جز  مراکز صاحب‌نام در بین مراکز ناباروری در سطح کشور است که طی این مدت با روش‌های حمایتی ۲ هزار و ۷۳۳ فرزند به دنیا آمدند.

 

اسماعیل‌زاده یادآور شد: بیمارستان فاطمه الزهرا(س) سالانه پذیرای زوج‌های نابارور از اقصی نقاط کشور به ویژه استان‌های همجوار گلستان، تهران، گیلان، سمنان و... است.

رئیس مرکز درمانی فاطمه الزهرا (س) بابل بیان کرد: این مرکز در سال ۹۶ توسط هیأت امنای ارزی وزارت بهداشت مجددا به بروزترین تجهیزات در زمینه آزمایشگاه IVF و اتاق عمل نازایی مجهز شد و در حال حاضر این مرکز دارای ۳۵ تخت مصوب است.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: مرکز تحقیقات بهداشت باروری و ناباروری، در حال انجام تحقیق و پژوهش و انجام پروژه‌های تحقیقاتی بالینی و پایه در حیطه بهداشت باروری است.

وی اضافه کرد: مرکز درمانی تخصصی ناباروری و باروری فاطمه الزهرا(س) وابسته به دانشگاه علوم پزشکی بابل با امکانات و تجهیزات پیشرفته و حمایت‌های مالی دولت در قالب طرح حمایتی، طرح برکت، طرح بسیج در خدمت همشهریان گرامی است.

اسماعیل‌زاده با اشاره به اینکه طرح حمایتی ۹۰ درصدی وزارت بهداشت به عنوان طرح حمایتی زوج‌های نابارور در این مرکز اجرایی شد، تصریح کرد:  این طرح از سال گذشته توسط بیمه پایه زیر پوشش قرار گرفته و ۹۰ درصد هزینه را بیمه‌های پایه تامین سلامت می‌پردازد.

 این مسؤول با اشاره به اینکه تاکنون هزار و ۸۵۷ زوج از اﯾﻦ ﻃﺮح اﺳﺘﻔﺎده کردند، ادامه داد: زوج‌های که زیر ۴۲ سال دارند و یک نفر از زوجین تابعیت ایرانی داشته باشد و در صورتی که با داشتن فرزند بتواﻧﻨﺪ برای فرزند بعدی هم اقدام کنند، شامل دریافت خدمات از طرح حمایتی ۹۰ درصد می‌شوند.

وی  بیان کرد: طرح برکت از سوی دفتر نهاد مقام معظم رهبری با سیاست فرزندآوری جهت ارتقاء نرخ باروری و رفع مشکل مالی مراجعان شهری و روستایی نیازمند و کم‌درآمد، از مهر ماه سال۹۴ در این مرکز اجرا شده است.

رئیس مرکز درمانی فاطمه الزهرا (س)  بابل اظهار کرد: تاکنون حدود هزار نفر در طرح برکت ثبت‌نام کردند که ۱۲۴ نفر باردار شدند و زوج‌های که فرزندی نداشته باشند  ساکن شهر و روستا باشند و همچنین خانم حداکثر ۳۵ سال داشته باشد می‌توانند از این طرح استفاده کنند.

اسماعیل‌زاده  ادامه داد: این طرح‌ها با تلاش مسؤولان، متخصصان و همکاران این مرکز ادامه دارد که با استقبال چشمگیر زوج‌های نابارور مواجهه و منجر به افزایش تعداد مراجعان به مرکز شده است.

وی گفت: در طرح بسیج زوج‌هایی که عضو بسیج شهری و روستایی باشند و هر دو ازدواج اول و فرزندی نداشته باشند و خانم زیر ۴۲ سال باشد می‌توانند در این طرح شرکت کند که همه هزینه‌های درمانی وی رایگان خواهد شد.

رئیس بیمارستان فاطمه الزهرا(س) افزود: با توجه به استقبال روزافزون مردم شریف استان مازندران و استان‌های همجوار و حضور پزشکان متخصص و فوق‌تخصص در درمانگاه فوق‌تخصصی، ضرورت توسعه مرکز از نظر مکانی کاملا محسوس است.

اسماعیل‌زاده با اشاره به اینکه یکی از مشکلاتی که در این منطقه شایع بوده و نیاز به ریشه‌یابی دارد مشکلات اختلالات قاعدگی از دوران بلوغ درخانم‌ها و دختران دبیرستانی بوده است، بیان کرد: تعداد زیادی به این مرکز مراجعه کردند که با بررسی‌های انجام‌شده و درمان‌های اولیه توانستیم مشکلات ناباروری آنها را حل کنیم و مانع عوارض بعدی مشکلات باشیم.

وی افزود: این مرکز توانست در زمینه‌های مختلف از جمله مشاوره قبل بارداری، مشاوره حین بارداری، سلامت باروری و جلوگیری از ناباروری در حد بالایی در این منطقه خدمات ارائه دهد.

به گزارش فارس، مرکز درمانی تخصصی ناباروری حضرت فاطمه الزهرا (س) از واحدهای تابعه دانشگاه علوم پزشکی بابل است، که در سال ۱۳۷۱ به همت والای آقای حاج سید مهدی کابلی، احداث و توسط دانشگاه علوم پزشکی بابل تجهیز شده است.

انتهای پیام/ ۸۶۰۵۹/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: دکتر اسماعیل زاده مرکز باروری و ناباروری دانشگاه علوم پزشکی بابل استان های همجوار فاطمه الزهرا اسماعیل زاده مرکز درمانی طرح حمایتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۷۸۳۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرخ ناباروری زنان جوان آمریکایی در حال افزایش است

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از هلث دی نیوز، به گفته محققان، داده‌های بررسی ملی رشد خانواده نشان می‌دهد که درصد زنان متأهل ۱۵ تا ۴۹ ساله که نابارور بودند از ۲۰۱۱-۲۰۱۵ (۶.۷٪) به ۲۰۱۵-۲۰۱۹ (۸.۷٪) افزایش یافته است.

محققان داده‌های مبتنی بر ۲۱۰۰۰ مصاحبه با زنان و مردان ۱۵ تا ۴۹ ساله را بررسی کردند.

این تجزیه و تحلیل همچنین به آنچه که محققان آن را «اختلال باروری» می‌نامیدند، نیز پرداخت.

طبق گزارش‌ها، به طور کلی، نرخ باروری مختل بین سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۹ ثابت بوده است. در میان زنان متأهل ۱۵ تا ۴۴ ساله، ۱۵.۵ درصد در بررسی قبلی اختلال باروری داشتند، در مقایسه با ۱۶ درصد در بررسی بعدی.

این گزارش تخمین می‌زند که تا سال ۲۰۱۹ بیش از ۸.۵ میلیون زن آمریکایی ۱۵ تا ۴۴ ساله به نوعی مشکل باروری داشتند.

کد خبر 6090457

دیگر خبرها

  • تبادل الکترونیک پرونده بیماران از اطاله دادرسی جلوگیری می کند
  • نرخ ناباروری زنان جوان آمریکایی در حال افزایش است
  • مهم‌ترین عوامل ناباروری در بانوان (فیلم)
  • تقریباً ۱۵ درصد زوجین در بردسکن مشکل ناباروری دارند
  • آیین نامه توزیع دارو بر بستر سکو‌های اینترنتی ابلاغ شد
  • افزایش ظرفیت تبادل برق با کشورهای همجوار به ٥ هزار مگاوات
  • ظرفیت تبادل برق با کشور‌های همجوار به ۵ هزار مگاوات افزایش می‌یابد
  • افزایش ۵ هزارمگاواتی ظرفیت تبادل برق با کشورهای همجوار
  • مرکز جامع پیشگیری ، کنترل و بیماریهای غیر واگیر  در مرکز خدمات جامع سلامت گلها راه اندازی شد
  • مهمترین عامل سقط جنین در کشور عوامل فرهنگی است