Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا،آیت الله « مصطفی علما» روز سه‌شنبه در دیدار مشاور عالی وزیر آموزش و پرورش و دبیر ستاد همکاری های آموزش و پرورش و حوزه های علمیه کشورکه در بیت امام جمعه برگزار شد، افزود: باید از دانشگاه ها و مدارس ما بچه مسلمان بیرون بیایید و بچه مسلمان یهو تربیت نمی شود، لذا باید برای این امر مهم از همان اول کودکی برنامه ریزی کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی وظیفه اصلی حوزه های علمیه، آموزش و پرورش و دیگر نهادهای فرهنگی را تربیت دینی و اسلامی افراد جامعه دانست و با اشاره به آموزش های دینی مدرسه رفاه تهران پیش از انقلاب در تربیت شخصیت های بزرگ انقلاب اسلامی، شروع تربیت افراد جامعه  از مدارس را بسیار مهم دانست.

آیت الله علما جوانان را سرمایه اصلی هر مملکت و کشور دانست و با اشاره به "سوم خرداد " روز آزاد سازی شهر خرمشهر گفت: این جوانان و تربیت آنهاست که می توانند چنین اتفاقات بزرگی را رقم بزند، لذا برای حفظ انقلاب و دستاورده های آن باید افراد و جوانان را اسلامی تربیت کنیم.

امام جمعه کرمانشاه در پایان به تاکید مقام معظم رهبری در بحث آموزش و تربیت اسلامی در مدارس و آموزش و پرورش اشاره کرد و افزود: در این جهان تنها چیزی برای ما باقی می ماند کار برای اسلام است و همه چیز از بین می رود لذا نباید مسائل و مشکلات آموزش و پرورش و معلمان باعث غفلت آنان از نظام تعلیم و تربیت به ویژه آموزش مباحث دینی شود.

عملیاتی کردن سند تحول بنیادین اولویت اصلی آموزش و پرورش است

  مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه نیز این دیدار را اولین جلسه سال ۱۴۰۱ کمیته هماهنگی آموزش و پرورش با حوزه های علمیه استان اعلام کرد و گفت: مهم ترین اولویت آموزش و پرورش عملیاتی کردن مباحث سند تحول بنیادین است طوری که آثار آن در سطح مدارس و جامعه قابل مشاهده باشد.

«سلمان محمدی» همچنین تحقق عدالت آموزشی را یکی دیگر از اولویت های مهم آموزش و پرورش در سالجاری عنوان کرد و گفت: با توجه به مرزی بودن استان ما و اینکه ۳۰ درصد جمعیت کرمانشاه در مناطق حاشیه نشین و محروم  زندگی می کنند، یکی از مهم ترین برنامه ها این سازمان توسعه عدالت آموزشی در سطح مدارس خواهد بود.

وی در ادامه با اشاره به گستردگی و حجم فعالیت های آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش به تنهایی از عهده نظام تعلیم و تربیت جامعه بر نمی آید و باید دیگر ارگان های فرهنگی مانند حوزه های علیمه، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی و دیگر نهادها به کمک آموزش و پرورش باییند.

محمدی آموزش و پرورش و حوزه علیمه را ۲ بال نظام تعلیم و تربیت جامعه دانست و گفت: برای کارایی و کاربردی تعالیم، باید تعالیم متضادی به دانش آموان از سوی خانواده ها، معلمان و آموزش و پرورش داده نشود لذا همکاری بین ارگانها و نهادهای مختلف ضروری است.

نظام تعالیم و تربیت در حوزه ها را باید بروز کنیم 

در بخش دیگر از این دیدار رییس دانشگاه فرهنگیان استان کرمانشاه با اشاره به تفاوت بسیار زیاد، نحوه تعلیم و تربیت نوجوانان و جوانان امروز با ۲۰ سال پیش گفت: باید حوزه با توجه به نیاز و مطالبات گروه های مختلف در رده های سنی؛ نظام تعلیم و تربیت خودشان را به روز تدوین و آموزش دهند.

«مجید محمدی» بر انسجام و وحدت بین آموزش و پرورش و حوزه های علیمه تاکید کرد و افزود: باید تعالیمی در مراکز فرهنگی و مذهبی به بچه ها داده شود که معلمان در سر کلاس ها ضد آن را به بچه آموزش ندهند. 

وی  آموزش و پرورش را مرکز و ثقل توسعه و پیشرفت هر جامعه و کشوری دانست و افزود: آموزش و پرورش یا کشور را به اوج خود می رساند یا او را از بین می برد بنابراین باید تلاش کنیم جایگاه و اهمیت آموزش و پرورش در جامعه و کشور حفظ شود.

رییس حوزه علیمه استان کرمانشاه نیز در این جلسه بر آمادگی کامل همکاری حوزه های علیمه استان در راستای تحقق پیشبرد  اهداف سند تحول بنیادین که بر تربیت تمام ساحتی دانش اموزان تاکید دارد خبر داد.

برچسب‌ها امام جمعه کرمانشاه مدارس مصطفی علماء سند تحول بنیادین آموزش و پرورش کرمانشاه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: امام جمعه کرمانشاه مدارس مصطفی علماء امام جمعه کرمانشاه مدارس مصطفی علماء سند تحول بنیادین آموزش و پرورش کرمانشاه نظام تعلیم و تربیت سند تحول بنیادین آموزش و پرورش حوزه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۷۸۳۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماینده آیت الله العظمی سیستانی خواستار تربیت شخصیت قرآنی دانش آموزان و دانشجویان شد

حجت الاسلام و المسلمین شیخ عبدالمهدی کربلایی، متولی شرعی حرم امام حسین (علیه السلام) و نماینده حضرت آیت الله سیستانی در جریان استقبال هیئتی از کارشناسان، داوران بین المللی و علاقمندان به امور قرآنی از داخل و خارج عراق که در چهارمین دوره ملی آموزش داوران قرآنی که توسط دارالقرآن الکریم آستان مقدس حسینی برگزار شد، شرکت کرده بودند، گفت: توجه به دانش آموزان و دانشجویان و تربیت شخصیت قرآنی آنان را از طریق توجه به دوره ها و حفظ، امری ضروری است.

نماینده حضرت آیت الله سیستانی در این دیدار گفت: فعالیت‌هایی که موجب پرورش و مراقبت از این پتانسیل ها می‌شود، بسیار حائز اهمیت است، زیرا علاقه زیادی به داوری و ارزشیابی قرائت قرآن کریم وجود دارد. اکنون این دوره ها برگزار شده است تا ما تعداد کافی داور داشته باشیم که از طریق آنها بتوانیم این قرائت ها و سایر امور را در همه استان ها یا حتی خارج از عراق سامان بخشیم.

وی ادامه داد: همچنین یکی از اهداف بی نیازی در داور است به گونه ای که نه تنها در مناطق وابسته به اهل بیت (علیهم السلام) بلکه در هر مکان در مسابقات بین المللی شرکت کرده و برتری خود را به نمایش بگذارند.

متولی شرعی حرم امام حسین بیان داشت: هدف دیگر این است فعالانی در عرصه قرآن کریم باشند که آن را به درستی درک کنند و دغدغه، توجه، اراده و عزم را برای کار روی این مطالب مهم داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: باید به موضوع تفسیر و چگونگی شکل گیری شخصیت قرآنی و این جنبه ها نیز توجه داشته باشند، به ویژه در مورد دانش‌آموزان از ابتدایی تا مقطع متوسطه و دانشگاه که از مهمترین اقشار جامعه محسوب می شوند، تمرکز داشته باشند.

حجت الاسلام و المسلمین کربلایی تصریح کرد: بله، ما باید به همه اقشار جامعه توجه داشته باشیم، اما دانشجویان در آینده جایگاه های مهمی را به خود اختصاص خواهند داد، بنابراین امیدوارم از طریق دوره های قرآنی و حفظ قرآن، توجه و اهتمام ویژه ای به دانشجویان و دانش آموزان شود.

شایان ذکر است که دارالقرآن الکریم وابسته به دبیرخانه آستان مقدس حسینی با هدف گسترش علوم قرآنی در بین جامعه در داخل و خارج از کشور عراق، فعالیت ها و اقدامات متنوعی را در داخل و خارج از حرم مطهر حسینی انجام می دهد و به فارغ التحصیلی قاریان قرآن کریم و برگزاری فعالیت های داخلی و بین المللی بسیار، توجه ویژه ای دارد.

دیگر خبرها

  • ۶۰ هزار تارک تحصیل سال گذشته به چرخه آموزش بازگشتند
  • ۳۰۲ نفر جذب آموزش و پرورش قزوین خواهند شد
  • آموزش ۳۰۰ ساعت مهارت‌آموزی به دانش‌آموزان متوسطه نظری
  • نماینده آیت الله العظمی سیستانی خواستار تربیت شخصیت قرآنی دانش آموزان و دانشجویان شد
  • ما نیازمند معلمان تراز انقلاب هستیم
  • آمادگی مجموعه مدارس صدرا در اجرای کامل سند تحول آموزش و پرورش
  • چرا اردستان معاونت آموزشی و پرورشی ندارد؟
  • نظام آموزشی اردستان، معاونت آموزشی و پرورشی ندارد
  • برگزاری همایش ائمه جماعات استان قم
  • پیش بینی ۵۲ میلیارد اعتبار در حوزه عمرانی آموزش و پرورش رزن