Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-07@04:06:03 GMT

هدفگذاری تقویت وحدت و انسجام اجتماعی در حوزه آب

تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۷۸۳۸۶

هدفگذاری تقویت وحدت و انسجام اجتماعی در حوزه آب

محمد حسین رنجبران در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس ضمن اشاره به برنامه‌های وزارت نیرو در حوزه آب کشور اظهار داشت: ریل سیاست‌گذاری کشور در حوزه مدیریت منابع آب تغییر کرده و آثار این تغییر در جهش پروژه‌ها و همچنین استقرار نظام حکمرانی آب به وضوح قابل لمس است.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و روابط عمومی شرکت مدیریت منابع آب ایران در بیان وجه دیگری از تغییر ریل سیاست‌گذاری منابع آب در کشور گفت: توجه به بعد اجتماعی حکمرانی آب در گذشته چندان محسوس نبود اما با استقرار دولت مردمی، این مسئله به یکی از اولویت‌های سیاست‌گذاری بدل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

* یکی از اهداف وزارت نیرو تبدیل آب به عنصر ایجاد وحدت‌ است

وی در تشریح اهداف وزارت نیرو به منظور توجه به ابعاد اجتماعی سیاست‌گذاری آب افزود: هدف‌گیری وزارت نیرو در بعد اجتماعی مدیریت منابع آب، تبدیل مایع حیات در کشور به عنصر ایجاد وحدت در میان مردم مناطق مختلف ایران است.

این مقام مسئول با اشاره به سابقه روایات مرتبط با آب در کشور گفت: توجه به مفاهیم اسلامی-ایرانی حول محور آب بیانگر آن است که این عنصر شگفت‌انگیز ظرفیت ایجاد معانی متعالی در جامعه نظیر وحدت، ایثار و استقامت را دارا است.

رنجبران تاکید کرد: بازخوانی روایت‌های پیرامون مقنی‌های حفر قنات در کنار نقش آب در وقایعی نظیر حادثه عظیم عاشورا می‌تواند گوشه‌ای از مفاهیم والای وحدت، فداکاری و تلاش برای تامین آب را برای ما تازه کند.

* حضور هیدرولوژی اجتماعی در سیاست‌گذاری حوزه آب کشور 

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و روابط عمومی شرکت مدیریت منابع آب ایران با اشاره نقش مردم به عنوان ذی‌نفعان اساسی حوزه آب در کشور گفت: علومی مانند هیدرولوژی و هیدروژئولوژی با جامعه مرتبط است و طبیعی است که باید با دانش‌هایی نظیر علوم اجتماعی ترکیب شده و سیاست‌گذاری حوزه آب را پشتیبانی کند.

وی ادامه داد: در ساختار جدید مدیریت منابع آب، هیدرولوژی اجتماعی نقش ویژه‌ای در تصمیم‌گیری‌ها خواهد داشت تا آب را از یک عنصر ایجاد مناقشه به یک عنصر ایجاد وحدت میان مردم بدل کند.

رنجبران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اساسا تعریف هیدرولوژی اجتماعی چیست، گفت: به استناد منابع علمی، هیدرولوژی اجتماعی مطالعۀ آثار فعالیت‌های انسانی بر روی منابع آب و آثار اجتماعی پروژه‌ها و طرح‌های مدیریت منابع آبی است، به عبارت دیگر در این رویکرد، مدیریت یکپارچۀ منابع آب با در نظر گرفتن منافع و تعارضات همه ذی نفعان و ذی مدخلان صورت می گیرد تا مدل بهینه ای برای به حداکثر رساندن منافع همگانی تهیه و اجرا شود. 

* نقش تاثیرگذاری جامعه‌شناسی بر تصمیمات وزارت نیرو در بخش آب

وی در تشریح جزئیات برنامه وزارت نیرو به منظور درنظر گرفتن رکن جامعه در تصمیم‌گیری‌های مدیریت منابع آب افزود: بررسی تاثیر همه جانبه تصمیمات ساخت‌وسازی و سازوکاری بخش مدیریت منابع آب بر جوامع تحت تاثیر با استفاده از علم جامعه‌شناسی به عنوان یک شاخص مهم در اتخاذ سیاست‌ها تعریف شده است.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و روابط عمومی شرکت مدیریت منابع آب ایران تاکید کرد: امید داریم‌ با تلاش همه‌جانبه زمینه تغییر رویکرد اجتماعی به آب ایجاد شده و این مایع حیات را به عنصر ایجاد وحدت در میان مردم تبدیل کنیم.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: محمد حسین رنجبران مدیرکل دفتر امور اجتماعی استقرار نظام حکمرانی ایجاد وحدت سیاست گذاری حوزه آب هیدرولوژی اجتماعی جامعه شناسی هیدرولوژی اجتماعی مدیریت منابع آب سیاست گذاری وزارت نیرو حوزه آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۷۸۳۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهارت‌آموزی دانش‌آموزان زمینه‌ساز تقویت چرخه تولید و اقتصاد کشور است

حسین ایثارگر روز یکشنبه در حاشیه بازدید از هنرستان طالقانی و شماری از دیگر مدارس شهر ششتمد، گفت: یکی از الزامات توسعه، مهارت آموزی است و توجه به این مقوله، زمینه رشد تولید و اشتغال پایدار را در جامعه فراهم کرده و از نگرانی های جامعه در مسیر ایجاد اشتغال برای نسل جوان می کاهد.

وی با بیان اینکه یکی از مسیرهای پیشرفت کشور توجه به مهارت است، اظهار کرد: لازم است در کنار توجه به مباحث علمی و تئوری، آموزش های مهارتی و نیازمحور نیز مورد توجه آموزش و پرورش و دانش آموزان قرار گیرد.

فرماندار ششتمد گفت: در کنار رشته های نظری، باید هدایت دانش آموزان به رشته های مهارتی و تولیدی نیز مورد توجه قرار گیرد تا بخشی از نیاز بازار کار به نیروی انسانی از این طریق تامین شود.

ایثارگر افزود: ایجاد برخی واحدهای صنعتی در حوزه فرآوری معدنی و صنایع دیگر در شهرستان ششتمد در دست انجام است که تربیت نیروی کار ماهر در این حوزه ها می تواند مورد توجه قرار گیرد.

وی با تشکر از تلاش های جامعه فرهنگی، افزود: معلمان با تربیت نسل آینده در مسیر آگاهی و روشنی بخشی جامعه و توسعه و بالندگی کشور ایفای نقش می کنند.

شهرستان ششتمد در ۲۵۰ کیلومتری جنوب غرب مشهد، چهار هزار و ۸۰۰ دانش‌آموز دارد که در ۹۱ واحد آموزشی تحصیل می کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • مصارف مهم مالیات در کشور به چه صورت است؟
  • اثربخشی مراتع در تولید گوشت قرمز
  • مردمی‌سازی منابع طبیعی با توجه به طبیعت، اقتصاد و امور اجتماعی
  • تصویب اولویت‌های اساسی در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی گیلان
  • مهارت‌آموزی دانش‌آموزان زمینه‌ساز تقویت چرخه تولید و اقتصاد کشور است
  • هدفگذاری تامین اجتماعی برای ارتقاء سلامت و رضایتمندی کارگران
  • عرضه صنایع‌دستی سیستان وبلوچستان در کشور تقویت می‌شود
  • فرونشاندن التهابات اجتماعی و تنش‌های داخلی، ضرورتی امنیتی است
  • سیاست‌گذاری صحیح برای گسترش روابط با همسایگان در حوزه تقویت جایگاه گازی چگونه باید باشد؟
  • جدیدترین خبر افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی بانک رفاه امروز ۱۵ اردیبهشت