Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری‌آنلاین، شهید صیاد خدایی عصر روز یکشنبه اول خرداد در خیابان مجاهدین اسلام تهران ترور شد بعد از این اتفاق کارشناسان امنیتی تاکید داشتند، این عملیات تروریستی عبور بدون حساب از خط قرمز ایران است که بسیاری از معادلات را تغییر می‌دهد. دیروز که جواد لاریجانی برای انجام یک مصاحبه تفصیلی مهمان خبرگزاری ایرنا بود، با او درباره موضوعات مختلفی گفت‌وگو کردیم که مشروح آن به زودی منتشر می‌شود، آنچه در ادامه می‌آید بخشی از سخنان لاریجانی درباره حادثه ترور اخیر و سالگرد دوم خرداد است: 

محمدجواد لاریجانی قائم مقام اسبق وزارت خارجه در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایرنا با اشاره به ترور و شهادت شهید صیادخدایی اظهار داشت: بحث استفاده از اهرم تروریسم علیه انقلاب از روز تولد جمهوری اسلامی شروع شده و استفاده از آن علیه جمهوری اسلامی به این دلیل است که اهرم‌های دیگر موثر نیست چراکه اگر بتوانند کودتا کرده یا مشکلات دیگری مانند حمله نظامی مستقیم انجام دهند، حتماً این کار می‌کنند اما وقتی این کارها با محاسباتی که دارند محکوم به شکست می‌شود دست به ترور می‌زنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر سابق ستاد حقوق بشر قوه قضائیه افزود: ما باید داستان را درست بخوانیم، ترورهایی که علیه دانشمندان و سرداران ما در دستگاه‌های نظامی انجام می‌شود ناشی از این است که پروژه‌های آمریکا، غرب و صهیونیسم علیه جمهوری اسلامی ناکام مانده است.

وی با بیان اینکه این ترورها گرچه در جایی به انسان‌ها زخم می‌زند اما هدف اصلی آنها از بین بردن کامل نظام جمهوری اسلامی بوده است، گفت: چیزی که غرب به‌دنبال آن است، نظامی است که سه ویژگی دیکتاتوری، سکولار بودن و وابستگی را داشته باشد.

رژیم صهیونیستی قطعاً هزینه سنگینی می‌پردازد

لاریجانی با تاکید بر اینکه باید هزینه اینگونه اقدامات را بسیار بالا ببریم، تصریح کرد: بدون شک رژیم صهیونیستی و نوکران منافقین در این قضیه دخیل هستند، البته رژیم صهیونیستی قطعاً هزینه سنگینی می‌پردازد همانطور که کل هستی آنها در حال تزلزل است.

این تحلیلگر مسائل سیاسی ادامه داد: نقش جمهوری اسلامی در مقاومت نقش کاملا آشکاری است و موضوعی که سبب شده آنها شب‌ها خواب نداشته باشند، به دلیل قدرت مقاومت است و نقش ایران هم در مقاومت پنهان نیست اما در عین حال این شیطنت‌ها پاسخ دارد زیرا به جز گذشتن از خط قرمز، این اتفاق تجاوز بزرگ به حقوق ملت ما محسوب می‌شود.

پاسخ ایران به ترور اخیر به‌اندازه، قوی و بجا خواهد بود

وی تصریح کرد: من تردید ندارم که این ترور پاسخ خواهد گرفت، ضمن اینکه پاسخ‌های ما بچه‌گانه نیست و دشمن این را می‌داند که ما  به‌اندازه، قوی و بجا این کار را انجام می‌دهیم.

لاریجانی افزود: ما باید مانند دهه‌های گذشته که ریشه تروریسم را در کشور به نحو عظیمی خشکاندیم و هزینه آن را بالا بردیم اکنون هم همین کار را انجام دهیم و یادمان باشد چیزی که غرب و رژیم صهیونیستی از آن در هراس هستند ماندن در جای خود و بر سر مبنا ایستادن است.

دبیر سابق ستاد حقوق بشر قوه قضائیه گفت: شما امروز می‌بینید وقتی سید حسن نصرالله صحبت می‌کند، رژیم صهیونیستی شب خواب ندارد چراکه حرف او قول سدید است و سخن دروغ بر زبان نمی‌آورد و هر حرفش مبنا دارد.

دلیل کژراهه اصلاحات باید ریشه‌یابی شود

وی درباره تحلیل خود از دوم خرداد و جریان اصلاح‌طلبی در کشور نیز گفت: جریان اصلاحات در ایران یک کژراهه است، البته ما دوستان زیادی داریم که از قبل انقلاب با هم بودیم اما دلیل این کژراهه اصلاحات باید ریشه‌یابی شود؛ متاسفانه ما گاهی در بیان مباحث سیاسی دچار رودربایستی می‌شویم.

لاریجانی درباره چگونگی آغاز کژراهه‌های سیاسی اظهار کرد: یک مدلی وجود دارد که شروع آن انحراف در فکر است و به تدریج تبدیل به نفاق سیاسی و بعد به بغی یعنی خروج علیه نظام مشروع منجر می‌شود.

مدل جمهوری اسلامی یکی از روش‌های بسیار مدرن دموکراسی است

قائم مقام اسبق وزارت خارجه تصریح کرد: اولین مشکل کژراهه اصلاحات، فکر مبنایی است یعنی متوجه نشدند که بزرگترین دستاورد انقلاب اسلامی، گرچه آزادی و استقلال هم هست اما از همه آنها مهم‌تر تاسیس یک نظام مدنی سیاسی کاملاً جدید است که مبنای مشروعیت آن ولایت است و از لحاظ مدل کاری یکی از روش‌های بسیار مدرن یعنی دموکراسی عملیاتی است.

لاریجانی ادامه داد: خیلی‌ها در ابتدای کار عنوان می‌کردند این کار شدنی نیست، حتی مرحوم بازرگان می‌گفت این موضوعات را رها کنید و فقط اساسنامه سوئیس را بگیرید و برخی موارد را حذف و آن را تبدیل به مدل جمهوری اسلامی کنید، یک عده دیگر که ژست مدرنیته در لفظ دارند و نشخوار هزار بار جویده قبلی‌ها را تحویل می‌دهند، می‌گفتند اسلام دین قدیمی و مندرس و برای بخش خصوصی زندگی است.

وی خاطرنشان کرد: بنابراین برای اینکه بفهمید ریشه نظری این جریان چیست باید به اهل قلم آنها رجوع کنید تا ببینید این افراد چه می‌گویند، نهایتا حرفشان این است که اسلام دین قدیمی و متعلق به نماز و روزه و برای اقوام عرب بوده است و زندگی مدنی ما باید عرفی به معنای سکولار باشد، از این رو این کژراهه و انحراف فکری محسوب می‌شود چراکه اولا اسلام مندرس نیست و مانند چشمه مواجی است که طبق مکتب اهل بیت روز به روز نو می‌شود.

به دلیل انحراف مبنایی دوستی خود با خاتمی و موسوی را تمام کردم

لاریجانی ادامه داد: ممکن است شما فردی را خیلی دوست داشته باشید اما به دلیل اینکه وی از مسیر حق انحراف پیدا کرده است باید این دوستی را تمام کنید، این موضوع در مورد خود من هم صادق است. من با آقای خاتمی دوستی بسیار نزدیک و با مهندس موسوی هم رابطه کاری سنگین و زیادی داشتیم؛ زمانی که شورای سیاسی ایجاد شده بود، او نخست وزیر و من نماینده آیت‌الله خامنه‌ای در آن شورا بودم و از نظر اخلاقیات هم بسیار با یکدیگر نزدیک بودیم؛ حتی قبل از انقلاب مهندس موسوی و همسر وی به آمریکا آمدند و در واشنگتن بودند اما انحراف موجب می‌شود علیرغم اینکه علاقه‌مند به این دوستی هستیم، آن را کنار بگذاریم.

جریان اصلاحات دچار نفاق قهری شدند

این تحلیلگر مسائل سیاسی با اشاره به انحراف فکری در جبهه اصلاحات خاطرنشان کرد: این انحراف فکری آرام آرام شروع می‌شود و جریانی که گرایش سکولار داشت در دوم خرداد به یک قدرت سیاسی تبدیل شد، لذا در نهاد این قدرت سیاسی نفاق وجود داشت چراکه با قانون اساسی که در آن ولایت فقیه و نظام و همه امورات براساس اسلام است، همخوانی نداشتند و مجبور بودند منافقانه عمل کنند یعنی بگویند ما قانون اساسی را قبول داریم درحالی که اینطور نبود.

وی تصریح کرد: بنابراین آنها به طور قهری وارد نفاق سیاسی شدند و زمانی که نفاق سیاسی پیش می‌رود تبدیل به شورش‌ از جمله در سال ۷۸ و ۸۸ و در نهایت منجر به براندازی می‌شود لذا اینکه شما می‌بینید بخش زیادی از جبهه اصلاحات با براندازی مشکلی ندارد، همین است و این مسائل تاریخ سیاسی ایران است که باید درباره آنها صحبت شود که دیگران دوباره در این کژراهه قرار نگیرند.

کد خبر 678692 منبع: ایرنا برچسب‌ها ترور تروریسم در ایران رژيم صهيونيستى اصلاح‌ طلبان محمد جواد لاریجانی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: ترور تروریسم در ایران رژيم صهيونيستى اصلاح طلبان محمد جواد لاریجانی رژیم صهیونیستی جمهوری اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۷۸۳۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیت‌الله خاتمی، خطیب نماز جمعه تهران: حجاب نباید جامعه را دو قطبی کند/ دشمنی با ایران بازی با دم شیر است/ دشمنان ما در هر نقطه جهان که هستند بدانند رژیم صهیونیستی نابود شدنی است

آیت الله خاتمی خطیب نماز جمعه تهران اظهار کرد: بخشی از عملیات وعده صادق مربوط به گذشته بود، زدند و به بهترین شکل جواب آن‌ها را دادیم و بخشی از آن هم مربوط به آینده است یعنی آن که اگر بخواهند دوباره غلطی انجام دهند سیلی محکم تری خواهند خورد. نظام ما نظام اسلامی است و اسلامی هم عمل می‌کند.

وی افزود: در روز‌های گذشته مناسبت‌هایی را در ارتباط با نیرو‌های مسلح کشورمان داشتیم. نیرو‌های مسلح بازو‌های پر قدرت ملت هستند و باید قدر آن‌ها را بدانیم. مردم ما به این عزیزان نیاز دارند تا به آن‌ها خدمت کنند نیرو‌های مسلح ما باعث امنیت در تمامی جوانب زندگی فردی و اجتماعی در کشور هستند. امنیت کنونی ما افتخاری برای نیرو‌های مسلح است. نیرو‌های مسلح ما شایسه تکریم هستند. ارتش، سپاه، نیروی انتظامی، وزارت دفاع و بسیج ما ویژگی‌های مهمی برای خلق امنیت در کشور را دارند.

خاتمی ادامه داد: سالروز شکست حمله نظامی آمریکا به ایران در طبس روز‌های گذشته بود. کارتر می‌گفت ۶ ماه تدارک عملیات مخفیانه داشتند. هواپیماه‌ها و بالگرد‌های نظامی و نارنجک و توپ و مسلسل داشتند و عملیات را آغاز کردند، اما با اذن خدا طوفان شن به وجود آمد و این عملیات برای آن‌ها به شکست انجامید.

خطیب نماز جمعه تهران تصریح کرد: روز ۱۱ اردیبهشت روز جهانی کارگر است. مقام معظم رهبری فرمودند نیمی از جمعیت ما کارگران و خانواده‌های آن‌‌ها هستند و اگر حال این نیمی از جمعیت خوب باشد حال نیمی از جمعیت ایران به سامان خواهد شد. رهبری در مناسبت‌های روز کار و کارگر کلماتشان منشور است و باید این سخنان را ترسیم کنیم و باید‌های رهبری را در رابطه با کارگر‌ها از جمله امنیت شغلی را اجرایی و عملیاتی کنیم. فرمایشات رهبری را باید به عنوان دستورالعمل اجرایی ببینیم.

وی درباره علامه شهید آیت الله مطهری گفت: شهید مطهری مرزبان دین بود. پای مبارزه و زندان رفتن بود و به زندان رفت در مقابل مارکسیست‌ها و دشمنان اسلام ماند و میدانداری کرد. شهید مطهری با علم در میدان بود و می دانست او را شهید می‌کنند، اما به پاس داری از دین و علم ادامه داد.

خاتمی درمورد موضوع غزه گفت: صدا و سیما در این مورد بسیار خوب عمل کرده است و باید از آن‌ها تشکر کرد. اما اکنون پدیده‌ای جدید در دنیا بر علیه صهیونیست‌ها شکل گرفته است و آن تظاهرات و خروش دانشجویان در امریکا و اروپا بر علیه صهیونیست‌ها بوده است. این کشور‌هایی که خود را مدعی حقوق بشر معرفی می‌کنند صد‌ها نفر از معترض‌ها را دستگیر کرده اند و با آن‌ها برخورد کرده اند. واقعا که مرگ بر امریکا حق آنان است.

وی درباره عملیات وعده صادق افزود: این عملیات نمایش ایران اسلامی و قدرت ما بود. دشمنان بدانند دیگر برجامی وجود ندارد و مذاکره موشکی نکرده و نخواهیم کرد و این قدرت را بر سر دشمنان ایران می‌کوبیم.

وی ادامه داد: در این عملیات دشمن فهمید که ما اهل عمل همراه با شعار هستیم و با کسی تعارفی نداریم و این سیره مولا علی (ع) است.

خاتمی تاکید کرد: ما در این عملیات عجله نکردیم و بیمارستان و مدرسه و مراکز اقتصادی را نزدیم و فقط پادگانی را زدیم که از آن به کنسولگری ما تجاوز شده بود و این اسمش تدبیر و عملکرد عاقلانه و هوشمندانه است.

وی ادامه داد: در این عملیات یک جا را زدیم، اما بسیاری از مکان‌ها را هشدار دادیم، اما همه بدخواهان ایران را سر جای خود نشاندیم و به این دشمنان اعلام کردیم بازی با ایران بازی با دم شیر است و فهمیدند که دشمنی با ایران با پاسخی جدی مواجه می‌شود دشمنان ما در هر نقطه جهان که هستند بدانند رژیم صهیونیستی نابود شدنی است و آن‌ها رسوای دو عالم خواهند بود.

وی افزود: دنیا فهمید، شما عزیزان ایران اسلامی هم دیدید همان اندازه که از اسلام دفاع می‌کنیم از میهن اسلامی خود دفاع می‌کنیم. مراکز دیپلماسی را زدن یعنی تجاوز به خاک آن کشور است. ما مقاوت کردیم و پاسخ کوبنده دادیم.

خطیب نماز جمعه تهران در انتها درباره موضوع حجاب گفت: در رابطه با حجاب می‌گویم. حجاب از ضروریت های دین است و صد‌ها روایت و ۱۰ آیه قرآن درباره حجاب داریم . رهبری فرمودند بی حجابی هم خلاف شرع و هم خلاف قانون است. نظام اسلامی مقابل این خلاف می‌ایستد. کسی را به زور به بهشت نمی‌برند، اما در مقابل ناهنجاری، نظام ما می‌ایستد عقب نشینی هم نخواهد کرد.

وی افزود: خواهش می‌کنم در مسئله حجاب و عفاف دو قطبی شکل ندهیم و باید منطقی بحث کرد و انگ به یکدیگر نزنیم . دلسوزان حجاب در میدان هستند، اما نباید به یکدیگر انگ بزنیم. باید منطقی و استدلالی حرف بزنیم. مطمئن باشیم که مسئولان جمهوری اسلامی فدایی دین بوده و هستند و خواهند بود.

دیگر خبرها

  • پاسخ ایران به جنایت رژیم صهیونیستی عاقلانه و مدبرانه بود
  • الهندی: پاسخ ایران ثابت کرد اسرائیل قادربه حفاظت از خود نیست
  • الهندی:پاسخ ایران ثابت کرد اسرائیل قادر به حفاظت از خود نیست
  • آصفری: بلندتر شدن دیوار بی‌اعتمادی نتیجه سیاست‌های اتحادیه اروپا در قبال ایران است
  • زلزله در ساختار نظامی و سیاسی رژیم صهیونیستی
  • آیت‌الله خاتمی، خطیب نماز جمعه تهران: حجاب نباید جامعه را دو قطبی کند/ دشمنی با ایران بازی با دم شیر است/ دشمنان ما در هر نقطه جهان که هستند بدانند رژیم صهیونیستی نابود شدنی است
  • چین از حق مشروع ایران در پاسخ به اقدام صهیونیست‌ها حمایت می‌کند
  • حمایت چین ازحق مشروع ایران برای پاسخ به رژیم صهیونیستی 
  • حمایت چین از حق مشروع ایران برای پاسخ به رژیم صهیونیستی 
  • پاسخ ایران نسبت به رژیم صهیونیستی تنبیهی بود، زدند و ما محکم زدیم