Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر برق عراق در دیدار سفیر جدید ایران در بغداد، وعده پرداخت قریب الوقوع بدهی گازی ایران را داد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، بغداد وعده داد که بدهی مربوط به واردات گاز از ایران را به زودی پرداخت خواهد کرد.

وزارت برق عراق در بیانیه ای اعلام کرد: «عادل کریم» وزیر برق عراق در مقر وزارت برق در بغداد با «محمد کاظم آل صادق»، سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق دیدار و درباره محورهای متعدد و مهمی شامل بهسازی میادین گازی، مساله بدهی‌های عراق بابت واردات گاز از ایران و گسترش قراردادهای فنی میان دو کشور رایزنی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سفیر ایران در این دیدار اظهار داشت: ما در ایران تجربیات متعددی درباره بیابان‌زایی و شن‌های روان داریم و می‌توانیم برای حل این مشکلات کمک کنیم.

وی گفت: از زمان آغاز به کارم به عنوان سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق به دیدار با وزیر برق برای بررسی مساله انرژی اهتمام داشته‌ام و مقامات ارشد ایرانی نیز به اهتمام به موضوع خدمت به عراق تصریح دارند. ما امضای قراردادهای مشترک بین دو کشور را زیر نظر داشتیم و سفارت ایران در بغداد با شما در همه مسائل مرتبط با انرژی از جمله نگهداری ژنراتورها و همکاری جدی در همه زمینه‌ها تعامل خواهد کرد.

از سویی دیگر وزیر برق عراق از این طرح ایران به طور ویژه استقبال کرد و درباره روابط حسنه بین دو کشور، دیدارهای متقابل با وزرای نفت و انرژی ایران و دعوت وزارت برق از دو وزیر برای سفر به بغداد و بررسی منافع مشترک سخن گفت.

عادل کریم با اشاره به نیاز کنونی به گاز ایران و لزوم پایبندی به تعهداتی که در قراردادهای امضا شده بین دو کشور آمده است، درباره پرداخت‌های بدهی‌های گازی ایران گفت: ما از درک ایران در قبال دشواری‌های کنونی وزارت برق عراق کمال تشکر را داریم و به زودی بدهی ایران را پرداخت خواهیم کرد.

مذاکرات تهران و بغداد بر سر جدول زمانی تسویه بدهی عراق به کشورمان

دو طرف همچنین به بررسی عملکرد شرکت های ایرانی عامل در عراق پرداختند.

 وزیر برق عراق ابراز امیدواری کرد که ماموریت سفیر جدید ایران در عراق، بارقه خیری برای روابط مثبت دو کشور باشد.

وی ابراز امیدواری کرد که تحریم های ایران برداشته شود و رفاه و سعادت برای دو طرف محقق گردد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار عراق اخبار عراق وزیر برق عراق وزارت برق دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۷۸۵۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازددید سفیر ایران و مقام‌های عراقی از مرز خسروی

«محمدکاظم آل‌صادق» سفیر جمهوری اسلامی ایران و رئیس ستاد اربعین در عراق به همراه سرلشکر «ریاض الخیگانی» رئیس کمیته اربعین عراق و دیگر مسئولین و فرماندهان مربوطه روز دوشنبه از مرز خسروی بازدید کردند.

به گزارش ایسنا، در راستای بررسی وضعیت مرزی و تسهیل ورود زائران در اربعین حسینی سال ۱۴۰۳ محمد کاظم آل صادق، ایران در عراق و هیأت همراه صبح امروز بعد از ورود به شهر بعقوبه، مرکز استان دیالی و حضور در مقر فرماندهی پلیس این شهر پس از نشستی با سرلشکر ریاض الخیگانی، مشاور امنیتی وزیر کشور و مسئول جدید کمیته اربعین عراق، معاون فرماندار و همچنین دیگر مسئولین و فرماندهان مرزی ذی‌ربط عازم مرز منذریه (در عراق) و خسروی (در ایران) شدند تا از نزدیک ضمن بازدید میدانی و بررسی آخرین وضعیت دو سوی مرز عراق و ایران تصمیمات لازم را اتخاذ کنند.

آل صادق همچنین از زیر ساخت‌ها و امکانات مرز خسروی به همراه مسئولین عراقی بازدید کرد و در ادامه نشست مشترک با مسئولین و فرماندهان مرزی و استانی با حضور معاون سیاسی و امنیتی استاندار کرمانشاه، فرماندار قصر شیرین، مسئول پایانه‌های مرزی، فرمانده مرزبانی خسروی و سایر مقامات ذی‌ربط استانی در نقطه سفر مرزی برگزار شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سفارت آمریکا در بغداد مرکز گسترش انحرافات اخلاقی است
  • بازدید سفیر ایران و مقام‌های عراقی از مرز خسروی
  • بازددید سفیر ایران و مقام‌های عراقی از مرز خسروی
  • دیدار سفیر ایران با وزیر کشاورزی اندونزی
  • کارشناس مسائل حقوقی عراق: بغداد حق دارد سفیر آمریکا را اخراج کند
  • پروژه آمریکا برای منحرف کردن جامعه عراق ناکام ماند
  • معاون وزیر کشور: در حال رایزنی هستیم تا امکان ورود زائران ایران به عراق با خودرو شخصی فراهم شود
  • تجربیات تهران در حوزه شهری و فضای سبز به «واسط» عراق منتقل شود
  • پرداخت ٤٠ هزار میلیارد تومان از بدهی‌های صنعت برق از طریق بورس
  • کارخانجات تمام بدهی چایکاران را پرداخت کنند